Zimne powietrze, problem z ogrzewaniem – wadliwy termostat

Postprzez andrewx85 » 27 sie 2010, 07:26

adam626
– moze glupie pytanie ale kto pytan nie bładzi :] to mam jechac do gazowników zeby mi podlaczyli tak jak wyzej napisane- instalacje mam jeszcze na rocznej gwarancji. czy nie podejma sie tego bo tak ma byc i sam podlacze i bedzie ok. a co do parownika to tez mam nisko tak jak wyzej opisane w zime, po trasie ruszajac z jedynki musialem 2 x wiecej gazu dodawac, tak jak by go przymrozilo troche.
wtedy też spróbowałem takiego podłączenia
czyli bezpośrednio z silnika idzie na nagrzewnicę z nagrzewnicy na parownik i z parownika powrót do pompy wody
a czy przez to w zime parownik nie bedzie dluzej sie nagrzewał??
"a mam ustawiony ze ma sie przelaczyc od 40 stopni i 2,800 obrotów" zmienic cos czy pozostawic bez zmian??
Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 09:55
Posty: 376
Skąd: Olsztyn
Auto: 626 GD, 2.2i 88 /LPG 12.02.1988:)

Postprzez adam626 » 30 sie 2010, 10:39

musisz znaleźć kompromis
albo się dłużej będzie nagrzewał parownik albo będzie Ci zimno
myślałem kiedyś o założeniu izolacji do rur na te przewody do parownika
ale sprawa stała się nieaktualna
parownik mam teraz w miejscu cewki zapłonowej
co do temperatury przełączania
nie wiem
jeżdżę na gazie od lat kilkunastu z hakiem i zawsze każdy z moich samochodów odpalałem na gazie
nawet w największe mrozy
nigdy nie zauważyłem żadnych negatywnych skutków takiego postępowania
jeżeli tylko jest obieg płynu to parownik nie zamarznie
nawet nie wiem czy chciałbym instalację która za mnie by decydowała na jakim jadę paliwie
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez pawcio1990 » 3 gru 2010, 22:19

jezeli macie zimno w srodku auta a pod maska wszystkie weze sa cieple, spojbujcie przelozyc weze od nagrzewnicy dolny do gory a gorny na dol u mnie tez nie grzalo w srodku po przelozeniu wezy w srodku moge jechac bez koszulki nawet przy takim mrozie jak jest teraz tzn -22stopnie .moja madzia jezdzi w dodatku na gazie i parownik tez teraz nie marznie tylko caly czas jest goracy pozdrawiam <czarodziej>

sprobujcie z tymi wezami naprawde pomaga poza tym kto podlacza ciepy waz do nagrzewnicy do gornego wejscia przeciez cieplo musi isc od dolu i gora wychodzic konstruktorzy to zgrzebali i trzeba myslec teraz za nich <płacze> <glupek2> <spoko>

Proszę nie pisać posta pod postem.
AmRoZ
pawcio1990
 

Postprzez adam626 » 26 sty 2011, 00:50

pewnie to już pisałem w jakimś temacie o ogrzewaniu
w nagrzewnicy zbiera się wszystko co pływa w układzie chłodzenia
podpinając odwrotnie nagrzewnicę wypłukujesz ten osad
czyli ją odtykasz dlatego grzeje
ale ten cały syf masz nadal w układzie
i tylko czekać jak zapcha nagrzewnicę w drugą stronę
nagrzewnicę trzeba odpiąć
na jeden koniec założyć szlauch z wodą lać aż będzie czysta wypływać
potem w drugą stronę
jak największym ciśnieniem
aż będzie zupełnie czysta woda
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez makuszek2 » 20 sty 2013, 22:42

Jak w temacie temperatura 50 stopni na trasie około 20 kilometrów. Powietrze z nawiewu letnie, chłodnica ciepła, po przytrzymaniu pokrywy zaworowej parzy dopiero po chwili, przepustnica chłodna. Jeszcze wczoraj miałem około 80-90 stopni na niecałych 10 kilometrach. Co jest grane?
Początkujący
 
Od: 23 mar 2012, 12:29
Posty: 9
Auto: Mazda 626 2.0 typ GF
115KM 2001r.

Postprzez TOMBLA » 21 sty 2013, 12:57

termostat ciągle otwarty...
ale to nie ten dział :)
Premacy.... :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2004, 14:12
Posty: 309 (0/6)
Skąd: Parczew

Postprzez makuszek2 » 21 sty 2013, 14:17

Czyli koszt do 30pln. Dzięki za odpowiedź.

Po przesłonięciu chłodnicy doszło do 60.
Jak będę tak jeździł przez jakiś czas to tylko w słabym ogrzewaniu czy może są jakieś poważniejsze konsekwencje???


Admin przenieś temat.
Początkujący
 
Od: 23 mar 2012, 12:29
Posty: 9
Auto: Mazda 626 2.0 typ GF
115KM 2001r.

Postprzez TOMBLA » 22 sty 2013, 09:04

więcej pali, zimno w środku ale to juz wiesz :)
Premacy.... :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2004, 14:12
Posty: 309 (0/6)
Skąd: Parczew

Postprzez gik » 24 sty 2013, 23:34

Znane są przypadki deformacji głowicy od skoków temperatury, ja bym nie ryzykował, 30 zł to nie majątek a podejrzewam że wymiana to 2 śruby
– Fiat 126p 650 'RED Diabloo"
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2012, 23:48
Posty: 502 (0/3)
Skąd: opolskie
Auto: 323F BJ 1.5 ZL 2000r. + lpg Stag 4 plus, Hana RED, Alaska AT-09

Postprzez makuszek2 » 25 sty 2013, 12:23

Przed kupnem nowego pofatygowałem się i wymontowałem termostat w celu sprawdzenia. Po wyjęciu okazał się zamknięty, po zalaniu wrzątkiem wyraźnie się otworzył. Kiedy wystygł nalałem do niego zimną wodę. Okazuje się, że lekko przepuszcza. Pytanie czy termostat musi być idealnie szczelny?
Początkujący
 
Od: 23 mar 2012, 12:29
Posty: 9
Auto: Mazda 626 2.0 typ GF
115KM 2001r.

Postprzez TOMBLA » 25 sty 2013, 12:47

sam sobie odpowiedziałeś...
inaczej po co by był ?
Premacy.... :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2004, 14:12
Posty: 309 (0/6)
Skąd: Parczew

Postprzez makuszek2 » 25 sty 2013, 12:54

Oj. Więc sorki za głupie pytanie.
Początkujący
 
Od: 23 mar 2012, 12:29
Posty: 9
Auto: Mazda 626 2.0 typ GF
115KM 2001r.

Postprzez Pudzian84 » 29 sty 2013, 22:51

I jak kolego pomogła wymiana termostatu ??
Patryk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2008, 00:17
Posty: 991 (1/0)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 626 GD FE3N 1989 r

Postprzez wesoly16 » 11 mar 2013, 19:21

Witam, ja mam podobny problem jak w temacie. Temperatura na wskaźniku ok (tak po środku), termostat trzyma, ale z nadmuchu daje zimnym powietrzem. Jak wyłączę dmuchawę na chwilkę i znowu włączę to przez jakiś czas leci ciepłe powietrze potem znowu zimnica. Miał ktoś może podobny problem?
Początkujący
 
Od: 19 lis 2011, 11:33
Posty: 12
Skąd: Słupsk
Auto: 626 GD sedan 2,0 8V automat +lpg (kme-akme)

Postprzez Pudzian84 » 11 mar 2013, 20:54

Ja obstawiam na 2 rzeczy
1 Na 20% zapowietrzony układ przy nagrzewnicy (spróbuj odpowietrzyć)
2 Na 75% zapchana nagrzewnica do wymiany MAX miał na sprzedaż nagrzewnice (jak nie da nic odpowietrzenie sprawdź przepustowość nagrzewnicy)
Jak żadne z nich to te resztę 5 % po prostu nie wiem :D
Patryk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2008, 00:17
Posty: 991 (1/0)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 626 GD FE3N 1989 r

Postprzez Szyna » 11 mar 2013, 21:17

Odepnij przewody od nagrzewnicy, przepłucz w odwrotna stronę wężem z woda i sprawdź ;) Jak to nie pomoże to wymiana nagrzewnicy.
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3348 (89/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6