Niedogrzany silnik, niska temperatura – wadliwy termostat

Postprzez hazell » 17 lis 2004, 09:33

A czy pomimo niskiej temperatury w samochodzie jest cieplo czy zimno? Jak zimno to pewnie termostat.
Bardzo to dziwny traf, ze zgiela sie tarcza albo w zasadzie nie dziwny. Pewnie goscie odkrecajac polos, zablokowali ja w jakis sposob o tarcze, na klucz zalozyli przedluzke i jazda. pod naporem sily zanim puscila nakretka pewnie najpierw zgiela sie tarcza. Albo tlukli mlotem nie wiadomo po co... ale jaja... co sie dzieje...
Hazell
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2004, 12:08
Posty: 618
Skąd: Grodzisk Maz.
Auto: BMW E39 523i + SGI

Postprzez daniszko » 17 lis 2004, 10:42

W samochodzie ogrzewanie chodzi ok.
Początkujący
 
Od: 20 sty 2004, 07:21
Posty: 21
Skąd: Poznań
Auto: 626 Cronos

Postprzez krzysiek626 » 5 sty 2005, 14:29

Chej. Mam pytanko? Jaką temp. powinien pokazywać wskażnik temp? U mnie na ciepłym silniku trzyma ok 1/4 do 1/3 skali? nie idzie mocniej zagrzać. termostat mam sprawny wymienilem na nowy ale nadal ma taką samą temp. Mam autko na gazie . czy taki zakres jest prawidłowy pracy silnika?
Ostatnio edytowano 14 sty 2005, 16:28 przez krzysiek626, łącznie edytowano 3 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2005, 16:03
Posty: 93
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 626coupe 2.0i GD FE6 89r

Postprzez GofNet » 5 sty 2005, 23:32

Zimą możesz zrobić tak, jak w naszych starych, polskich autach. Można założyć tekturę na chłodnicę...
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez krzysiek626 » 5 sty 2005, 23:37

Próbowałem i tego. Nie pomaga. A i długo sie zagrzewa. Skoro termostat nie otwiera obiegu na chłodnicę to i zakrywanie jej nic nie pomoże. Czy u każdego tak jest?
Mazda 626 coupe z przebiegiem 249000km + nowy nabytek Mitsubishi Galant 95r. z przebiegiem 109000km=Japońska jakość
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2005, 16:03
Posty: 93
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 626coupe 2.0i GD FE6 89r

Postprzez Huano » 5 sty 2005, 23:40

U mnie temperatura osiaga troszke powyzej polowy skali, jest to kwestia przejechania doslownie 4-5 km – oczywiscie jade do tego czasu spokojnie, maksymalnie 3.000 obrotow az sie nagrzeje. Jezdze aktualnie TYLKO na LPG (PB mi "padlo"). A czy np. wentylator się nie załącza za sz ybko?
Pozdrowienia
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2004, 10:00
Posty: 724
Skąd: REDA / k. Trojmiasta
Auto: MX-3 1.8 V6 wersja USA '92

Postprzez Redoo » 5 sty 2005, 23:46

Huano napisał(a): mnie temperatura osiaga troszke powyzej polowy skali, jest to kwestia przejechania doslownie 4-5 km –

U mnie jest tak samo a wentylator to ja nie pamietam kiedy sie właczył.az tym 3.000 obrotow to nie przesadzajHuano wystarczy jak troszke na wolnych pochodzi a olej juz robi sie rzadszy!!!
Mysle ze masz cos z obiegiem płyny sprawdz to moze termostat roznie to z tymi termostatami jest a moze zapowietrzony układ?Powinno sie nagrzewac bo ja słyszałem ze na LPG jest nawed wieksza temp.Spalania.
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 12:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Postprzez krzysiek626 » 5 sty 2005, 23:52

Wentylator to nie pamiętam kiedy słyszałem. nawet latem jak doszło do połowy skali to dopiero termostat sie otwierał i wentylator dopiero sie włączał. Ale jak ją kupiłem zawsze tak miała. wie ktoś jak się odpowietrza układ chłodzenia? A może czujnik zle wskazuje?
Mazda 626 coupe z przebiegiem 249000km + nowy nabytek Mitsubishi Galant 95r. z przebiegiem 109000km=Japońska jakość
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2005, 16:03
Posty: 93
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 626coupe 2.0i GD FE6 89r

Postprzez JACU626 » 5 sty 2005, 23:53

W żony nie przekracza 1/5 skali i jest upał w srodku u mnie tak 1/4 1/3 w czasie jazdy i jest nie za ciepło ale to wina nagrzewnicy bo zamulona. Wentylator włącza mi sie jak delikatnie połowe przekroczy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2004, 18:03
Posty: 555
Skąd: NIENAMIERZALNE TSA I RTA

Postprzez Jaksa » 5 sty 2005, 23:54

GofNet napisał(a):Zimą możesz zrobić tak, jak w naszych starych, polskich autach. Można założyć tekturę na chłodnicę
Myslałem ze te czasy juz minęły... <lol>
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Huano » 5 sty 2005, 23:57

Redoo napisał(a):az tym 3.000 obrotow to nie przesadzajHuano wystarczy jak troszke na wolnych pochodzi a olej juz robi sie rzadszy


Wole dmuchać na zimne (hehehe – aż się zagrzeje) – pamiętaj że od początku katuję autko na LPG :( A ze jednak cos ta moja spokojniejsza jazda daje – ostatnio przekonałem się przy tankowaniu – spadek spalania o parwie 3 litry :D:D:D (fakt że przy okazji zmieniłem stację na której tankowałem ;) )
Pozdrowienia
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2004, 10:00
Posty: 724
Skąd: REDA / k. Trojmiasta
Auto: MX-3 1.8 V6 wersja USA '92

Postprzez JACU626 » 6 sty 2005, 00:00

Czujnik zle wskazuje, ukladu sie nie odpowietrza, GD sie nie psuje :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2004, 18:03
Posty: 555
Skąd: NIENAMIERZALNE TSA I RTA

Postprzez krzysiek626 » 6 sty 2005, 00:03

Mam takie same wskazanie jak u ciebie na czujniku. Więc chyba jest ok?
Mazda 626 coupe z przebiegiem 249000km + nowy nabytek Mitsubishi Galant 95r. z przebiegiem 109000km=Japońska jakość
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2005, 16:03
Posty: 93
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 626coupe 2.0i GD FE6 89r

Postprzez Redoo » 6 sty 2005, 00:49

Huano napisał(a):Wole dmuchać na zimne (hehehe – aż się zagrzeje)

Masz racje to twoja bryczka i dobze ze jej nie katujesz tak jak ja hahaha <glupek2>
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 12:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Postprzez Huano » 6 sty 2005, 00:53

Redoo napisał(a):dobze ze jej nie katujesz tak jak ja


O, z tym nie katowaniem to jest róznie... :) Kiedyś troszkę przegiąłem i po jednym dniu jeżdżenia musiałem dolać 0,5 l oleju!! (fakt że akurat uszczelka pod pokrywą była nieszczelna i też się do tego przyczyniła – ale i tak troszkę mi spalił ;) No ale jeśli chcę się z moim ojcem ścigać (MX-3 V6) – on na PB a ja na LPG – i na prawdę nie za badzo udaje mu się uciekać (no troszeczkę ;) ) – aż się boje pomysleć jak to moje autko potrafiłoby jeździć na PB :)
Pozdrowienia
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2004, 10:00
Posty: 724
Skąd: REDA / k. Trojmiasta
Auto: MX-3 1.8 V6 wersja USA '92

Postprzez krzysiek626 » 6 sty 2005, 17:05

He. Szkoda że na temat nikt nie pisze.
Mazda 626 coupe z przebiegiem 249000km + nowy nabytek Mitsubishi Galant 95r. z przebiegiem 109000km=Japońska jakość
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2005, 16:03
Posty: 93
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 626coupe 2.0i GD FE6 89r

Postprzez GofNet » 6 sty 2005, 17:40

W mojej Mazdzie 323BG B6 temperatura po rozgrzaniu silnika wskazuje na skali poziom nieco powyżej połowy.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Redoo » 6 sty 2005, 20:39

krzysiek626 wskaznik powinien byc w połowie lub ciutke poza nia :D a jakie ogrzewanie masz??Sprawdz układ moze jest zapowietrzony zobacz czy np do reduktora dochodzi ciepła woda.A moze sie nagzewa tylko czujnik jest walniety <oczy> a moze zapieniłes tak jak srtyjek i ten termostat tesh jest walniety.
Jezeli obiek jest i układ jest szczelny termostat jest git chłodnica tesch czujnik tamp ok nic nie jest zatkane to musi bys ok <zawstydzony>
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 12:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Postprzez bajer0 » 6 sty 2005, 20:44

Hmm

to ja mam tak. Odpalam na PB, bez problemu chodzi. Przejade jakies 3 – 4 km silnik zimny (minimalnie ponad 40stopni), przelaczam na LPG to gasnie. Chehlam na swiatlach, zeby odaplic na LPG, jak odpali to sa jaja, nie raz musze go wysokoooo krecic, co by nie zgasl. Po jakims blizej nie okresolnym czasie jest ok

Wydaje mi sie, ze to kwestia niedogrzewania sie silnika. Zakrylem chlodnice i jest tak samo. Za to w trase jak pojade, to jest ok.(oczywisci po odslonieciu chlodnicy, inaczej sie grzeje)

Co to moze byc?? Termostat jest nowy, moze swiece, kable WN?? Moze nagrzewnica??
"W niebie Cię czeka nagroda, wielka nagroda tylko grzeszyć się nie waż, bądź nam posłuszny to pójdziesz do nieba
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2004, 13:11
Posty: 1134 (0/3)
Skąd: Lodz
Auto: 626 GF FS `98

Postprzez Redoo » 6 sty 2005, 20:51

wiesz co ja kiedys miałe Forda Granade Kolega niał VW passata i mielismy tak samo!!!wiesz u nas to było tym iz naprawde sie nie nagrzewało i reduktor od gazu był daleko od silnika nie był dodatkowo grzany a nie dochodziła ciepła woda do niego bo mielismy zapowietrzone układ nie ja miałem zapowietrzony on miał lekki wyciek i teszch zapowietrzyło mu sie ja odpowietrzyłem to po odpaleniu pochodził i przełanczałem na LPG i smigała grandzia :D
A w polonezie to odpoalałem całom zime na LPG bo PB sie zryła i to były mrozy po -25 u babci na wsi hi palił od kopa! :P
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 12:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6