Niedogrzany silnik, niska temperatura – wadliwy termostat

Postprzez adam626 » 10 lut 2010, 16:23

termostat może się otwierać i zamykać tylko np przy 70 stopniach
jeżeli pomaga przesłonienie chłodnicy to znaczy że termostat jest już w tej temperaturze otwarty
bo działa obieg chłodnicy
najlepiej to jest mieć termometr laboratoryjny i wsadzić termostat do garnka razem z termometrem
włączyć gaz i zobaczyć przy jakiej temperaturze się otworzy, lepiej nie gotować :D
a termostaty trafiają się naprawdę różnej jakości
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez homan » 10 lut 2010, 21:37

sprawdzałem go w czajniku bezprzewodowym na początku mrozów, cóż sprawdzę go jeszcze raz ;)
ujek chce kl-ze !!

626 jest | 323 jest | 626 MPS jak Bóg do to bydzie :)

SPRZEDAM ELF 5W30 5l za 100zł, możliwość obioru w Katowicach, Bytomiu, Gliwicach, TG, Lublińcu ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2009, 00:55
Posty: 68
Skąd: SLU
Auto: Były 323 BG B3 && 626 GE FP

Postprzez PLaster » 19 lut 2010, 15:14

mam podobny problem z temperaturą i też przesłoniłem chłodnicę

z tym, ze na razie nie robię z tym nic – będzie wymiana hurtem
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 02:41
Posty: 2350 (22/37)
Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW

Postprzez VeryCoolMan » 19 lut 2010, 16:47

Termostat Wahler + porządne odpowietrzenie = problem z głowy, sprawdzone na własnej skórze :)
Obrazek
Obrazek
マツダ永遠に
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 14:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Postprzez PLaster » 19 lut 2010, 19:46

Szefu 626 napisał(a):Termostat Wahler + porządne odpowietrzenie = problem z głowy, sprawdzone na własnej skórze :)

mam inny sposób –>swap ;P
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 02:41
Posty: 2350 (22/37)
Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW

Postprzez VeryCoolMan » 19 lut 2010, 22:32

PLaster napisał(a):swap


Obyś tylko nie wpadł z deszczu pod rynnę :P
Obrazek
Obrazek
マツダ永遠に
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 14:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Postprzez PLaster » 20 lut 2010, 08:17

Szefu 626 napisał(a):
PLaster napisał(a):swap


Obyś tylko nie wpadł z deszczu pod rynnę :P

i tak bywa :P
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 02:41
Posty: 2350 (22/37)
Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW

Postprzez Damian0307 » 1 lut 2014, 19:59

witam,
mam pytanie odnośnie temperatury pracy silnika
a dokładniej w jakiej pozycji powinna znajdować się wskazówka licznika na desce rozdzielczej, bo wydaje mi się, że u mnie wskazówka pokazuje zbyt mało,
poza tym w mroźne dni ciężko aby dmuchało gorącym powietrzem, cały układ był płukany przed zimą ale to niedużo pomogło,
wczoraj zauważyłem że w korku na mieście gdy wskazówka była idealnie pionowo w samochodzie bardzo szybko zrobiło się ciepło, bo wyjechaniu na trasę wskazówka opadła mniej więcej do pozycji takiej jak na zdjęciu i od razu odczuwalne było że powietrze z kratek już nie jest takie ciepłe.
Wydaje mi się że może termostat otwiera się zbyt szybko i nie pozwala się bardziej nagrzać ???

Samochód to mazda 626 GD 2.0 8 zaworowa 90KM

oto zdjęcie jak to u mnie wygląda, to chyba jest około 75 stopni, i w tej pozycji jest zawsze po nagrzaniu się samochodu
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 lip 2010, 16:17
Posty: 27
Skąd: Biłgoraj
Auto: Mazda 626 GD coupe

Postprzez oemauto » 1 lut 2014, 20:04

Jeśli do tego długo się nagrzewa to masz otwarty termostat. Albo nawet go ni ma.
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2014, 00:04
Posty: 63 (0/3)
Auto: obk

Postprzez Matheus » 1 lut 2014, 21:24

wskazówka ma być idealnie w połowie.
Termostat na pierwszy ogień do wymiany.
323F BA FE3T

SWAPY SILNIKÓW F2, FE3, FE3T – info PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2008, 17:28
Posty: 364 (0/1)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: FIAT SCUDO

Postprzez MrShaleck » 2 lut 2014, 01:13

Czasami i termostat nie wyrobi jak u mnie było -20 na dworze to nie moglem auta dogrzać. Doraźną pomocą jest karton w zderzaku przed chłodnicą :) Da się go fajnie zamocować na "trytki" w srodku zderzaka. A wskazówka powinna być w pionie.

Ja też od razu zapytam o tą wskazówkę – już w drugiej coupetce 2.2i mam tak, że silnik jakby swoją temperaturę normalną ma trochę bardziej przesuniętą w stronę prawą (wg wskazówki na desce). Praktycznie nigdy nie zatrzymuje się w połowie. Czy to normalne?
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2518 (10/38)
Skąd: PRAUST
Auto: Lexus GS450h
Mazda 626 Coupe F2T
Roweł Graveł
Roweł Emtebeł

Postprzez Damian0307 » 2 lut 2014, 14:26

w tym tygodniu postaram się wymienić ten termostat, i wtedy zobaczę czy ogrzewanie będzie takie jak powinno, i czy wskazówka będzie stała w pionie
chłodnica jest zasłonięta kartonem jak tylko temperatury spadły poniżej zera, ale nie dużo to pomogło
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 lip 2010, 16:17
Posty: 27
Skąd: Biłgoraj
Auto: Mazda 626 GD coupe

Postprzez Speed » 2 lut 2014, 21:00

roxygenium napisał(a): silnik jakby swoją temperaturę normalną ma trochę bardziej przesuniętą w stronę prawą


Raczej ten typ tak ma. Swego czasu bawiłem się w wymianę zegarów na inne w GE i w każdych była delikatna różnica raz w lewo raz w prawo.
Mazda Experiment 11
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 1
CUP 2013 miejsce 1
 
Od: 16 kwi 2008, 23:05
Posty: 1778 (18/27)
Skąd: Warszawa
Auto: Renault, Yamaha, VW.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6