Strona 1 z 5

Wyciek płynu chłodniczego – GD

PostNapisane: 22 lis 2004, 12:51
przez Maverick
Mam problem z grzejacym sie silnikiem, najprawdopodobniej cos z czujnikiem bo na kokpicie nie pokazuje mi temperaturki wskaznik i z tego co zauwazylem to wentylatorek sie ine wlacza :(
Wczoraj w garazu grzalem silnik i nic z chlodnicy juz parowalo a wentylatorek nie drgnol :(
Jest jakis sposob zdjagnozowania tego lub przepiecia go na stale. Zeby sprawdzic czy to czujnik... a moze ktos wie takze gdzie cos takiego kupie do Madzi 626 GC 2.0D 87r.
Z gory wielkie dzieki za pomoc...

---------------------------------------------
Dziagnoza – nieszczelna chlodnica
Naprawa 25zl – plyn uszczelniajacy... jak narazie wszystko wpozadku, a jak dlugo to sie okarze.
---------------------------------------------
Wielkie dzieki za pomoc.

PostNapisane: 22 lis 2004, 19:19
przez Jaksa
Maverick napisał(a):czy to jest ten czujnik
Nie...to jest czujnik poziomu plynu w chłodnicy. Czujnik temperatury jest przy termostacie ( na pierwszej fotce jest kawałek żółtego kabelka który odchodzi do niego) Co do parowania chłodnicy, tak jak mówiłem przez telefon ... musi miec jakieś rozszelnienie...moze czujnik poziomu płynu puszcza, były takie przypadki.

P.S. Kozacki jest ten przewód wodny ( karbowany ) termostat -chłodnica ....jak od odkurzacza... :P <lol>

Wyciek płynu z okolic rozrządu

PostNapisane: 26 sie 2005, 14:20
przez toffi22
witam forumowiczów mam mazde 626 z silnikiem 2.2i i wycieka płyn z okolic pokrywy rozrządu z jej dolnej części,wyciek jest duży bo znika jednorazowo około 1.5 litra wody i co dziwne póżniej przestaje bo dolewam zawsze około 1 – 1.5 litra.płyn kapie równierz na postoju przy wyłączonym silniku pewnie to pompa wodna ale proszę o sugestie
pzdr :(

PostNapisane: 26 sie 2005, 14:31
przez tomekrvf
Jaka mazda? Rok? Model? takie tam sprawy które pozwolą zidentyfikować auto, a nie w mojej szarej mażdzie coś się dzieje
PS Pompa wodna do wymiany

PostNapisane: 26 sie 2005, 17:40
przez toffi22
sorry to 626 gd 2.2 i z 90 roku,tak myślałem że to pompa zastanawia mnie tylko co tam się stało że od razu tak mocno leje ? zrobię przy okazji rozrząd tylko czy można to jeszcze z dwa tygodnie przeciągnąć?

PostNapisane: 26 sie 2005, 20:33
przez marek
toffi22 napisał(a):czy można to jeszcze z dwa tygodnie przeciągnąć?


lepiej nie, bo przegrzejesz silnik

toffi22 napisał(a):co tam się stało że od razu tak mocno leje ?


zapewne łozysko padlo na pompie.
Ja jak się zastanawiałem gdzie mi płyn ucieka, odpaliłem silnik i normalnie po kole pompy struga leciała...

PostNapisane: 26 sie 2005, 21:02
przez Jaksa
marek napisał(a):lepiej nie, bo przegrzejesz silnik
Wymien tę pompę....
marek napisał(a):odpaliłem silnik i normalnie po kole pompy struga leciała...
Otworem kontrolnym Panie Marku :P ;) <lol>

PostNapisane: 26 sie 2005, 21:35
przez toffi22
witam a jaką pompę polecacie jak zwykle chciałbym dobrą i tanią i co tam jeszcze trzeba jakieś uszczelki na pewno?

PostNapisane: 26 sie 2005, 21:56
przez Jaksa
Kup sobie pompę w sieci JC ale japonską D13012 koszt 169 zeta będziesz zadowolony. Uszczelka do niej jest w komplecie ( www.jcauto.pl )

PostNapisane: 9 sty 2006, 21:16
przez andrzeej
kurcze mi tez zaczeło cieknac cene za pompe juz znam ciekaw jestem ile od wymiany
tak sie zastanawiam co warte sa te specyfiki do uszczelniania układu chłodzenia?????

PostNapisane: 9 sty 2006, 21:20
przez Jaksa
andrzeej napisał(a):co warte sa te specyfiki do uszczelniania układu chłodzenia
Tyle ze skutecznie zalepiają wszystko łącznie z chłodnicą. <killer>

PostNapisane: 9 sty 2006, 21:23
przez Waluś
Jaksa napisał(a):Tyle ze skutecznie zalepiają wszystko łącznie z chłodnicą.

a najskuteczniej chłodnice <killer>

PostNapisane: 9 sty 2006, 21:33
przez andrzeej
mhmmm
a ile tak srednio od wymiany pompy

PostNapisane: 9 sty 2006, 23:50
przez mayer
Waluś napisał(a):a najskuteczniej chłodnice

nie zgadzam się !! w nagrzewnicy jest o wiele skuteczniejszy hahaha

PostNapisane: 9 sty 2006, 23:52
przez mayer
andrzeej napisał(a):mhmmm
a ile tak srednio od wymiany pompy

ostatnio w FS-iezajęło mi to około 1,5 godziny z odpowietrzeniem układu więc nie będą to jakieś wielkie pieniądze.

Ubywa płyn z chłodnicy,w wyrównawczym nie ubywa-co moze byc

PostNapisane: 2 mar 2006, 20:03
przez piotrek25
tak jak w tytule- z chłodnicy ubywa płyn chłodzący a z wyrównawczego nie ....jaka moze być przyczyna?

PostNapisane: 2 mar 2006, 21:38
przez GofNet
<czytaj> Uszczekla pod głowicą.
<czytaj> Nieszczelny układ chłodzenia (chłodnica, okolice termostatu, okolice pompy wodnej).

PostNapisane: 3 mar 2006, 10:15
przez Grzyby
GofNet napisał(a): Uszczekla pod głowicą.
Nieszczelny układ chłodzenia (chłodnica, okolice termostatu, okolice pompy wodnej).

+ (jeśli posiadasz) nie szczelności instalki LPG

PostNapisane: 3 mar 2006, 10:22
przez Waluś
+ masz sepsuty korek bo powinna zdaje sięzasysać ze zbiornika wyrównawczego.Mi obcieka chłodnica u góry, ale pobiera sobie płyn ze zbiorniczka i tam dolewam

PostNapisane: 3 mar 2006, 10:34
przez Grzyby
Waluś – zauważam (po lekturze postów na ten temat) że w GE raczej nie działa zasysanie z wyrównawczego. Dolewki tak, ale bezpośrednio do chłodnicy. U siebie też to zaobserwowałem (nowy korek, full w wyrównawczym a w chłodnicy powolutku ubywa).