Wyciek płynu chłodniczego – GD

Postprzez Waluś » 3 mar 2006, 10:59

yyyyy zaraz zaraz powolutku

mazda626,1991,2.0 benz. GD 12v

:P:P
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Grzyby » 3 mar 2006, 11:11

upsssssssss :|
moja wina :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez piotrek25 » 3 mar 2006, 11:11

Leszek od Jaksy mówił mi ze mój koreczek jest a raczej nie powinien miec luzów ...wiec zacznę od koreczka
czy madzia zakwitnie na wiosne? ;)
jasne..moja juz przekwitła:(
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2004, 12:10
Posty: 142
Skąd: warszawa
Auto: mazda626,1991,2.0 benz. GD 12v

Postprzez stuk » 3 mar 2006, 14:51

Grzyby napisał(a):(po lekturze postów na ten temat) że w GE raczej nie działa zasysanie z wyrównawczego

Działa, działa, mi tam zassało już dwa razy to widziałem... :–)
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 14:56
Posty: 400 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: 626 GE FS + LPG '97

Postprzez Grzyby » 3 mar 2006, 15:14

stuk napisał(a):Działa, działa, mi tam zassało już dwa razy to widziałem...

napisałem "raczej nie działa", a poza tym sam kiedyś pisałeś że dolewałeś bezp. do chłodnicy :P <diabełek>
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez stuk » 3 mar 2006, 15:20

Grzyby napisał(a):napisałem "raczej nie działa", a poza tym sam kiedyś pisałeś że dolewałeś bezp. do chłodnicy

Tak dolewałem bo w wyrównawczym było sucho jak na pustyni, coś tam ledwie majaczyło na dnie :D
Jasne, że przy dolewaniu lepiej bezposrednio, niemniej co nie wlazło od razu, to zostało dossane z wyrównawczaka <cfaniak>
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 14:56
Posty: 400 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: 626 GE FS + LPG '97

Postprzez Grzyby » 3 mar 2006, 15:29

stuk napisał(a):majaczyło

hahaha
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez stuk » 3 mar 2006, 15:35

Ja tam tylko mówię, jak było... <faja>
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 14:56
Posty: 400 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: 626 GE FS + LPG '97

Postprzez Grzyby » 3 mar 2006, 15:56

dobra, sprzątam :]
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez GofNet » 3 mar 2006, 16:44

Jeżeli układ chłodzenia jest nieszczelny, to zasada pobierania płynu chłodzącego ze zbiorniczka wyrównawczego może się nie sprawdzać. Wtedy zamiast płynu ze zbiorniczka do układu dostaje się "lżejsze" powietrze z zewnątrz – przypadek sprawdzony.

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Rekin » 7 lip 2006, 20:29

Witam , jak wiecie nie uporałem się jeszcze z jedną awarią a już jest nastepna była pewnie wcześniej lecz dziś dopiero ją dostrzegłem otóż odpaliłem silnik chodził na wolnych obrotach póżniej jak depłem kilka razy pedał gazu pod silnikiem zrobiło się mokro i gdzieś w granicach filtra oleju [podkreślam że to przypuszczalnie] cieknie płyn chłodniczy który skapuje po łączniku metalowym rury wydechowej i teraz mam pytanie , jeżeli spróbuje wsypać proszek uszczelniający i przykładowo bedzie ok nie bedzie wycieku to póżniej mozna zmienić płyn chłodniczy czy musi zostac już tan co był przy wsypywaniu proszku , a tak na marginesie to jak przypuszczacie skąd wycieka płyn dzieje się to tylko wtedy jak zwiększam obroty silnika , na wolnych obrotach niema ani kropli .
Obecna- Mazda 626 GW 2.0i 16v FS-HP 136KM
Ex.nr.2. – Mazda 626 GE 2.0i 16v FS-DOHC 115KM
Ex.nr.1. – Mazda 626 GD Coupe 2.0i 16v FE-DOHC 148 KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2006, 12:47
Posty: 260 (2/0)
Skąd: Zgorzelec
Auto: Mazda 626 GW 2.0 16V 136KM 2001.R.
Sekwencja BRC 24.11 Wtryski BRC
Mercedes W210 e240 2,6 V6 2001.r

Postprzez Grzyby » 7 lip 2006, 20:48

Trochę dziwny tekst jak na JEDNO ZDANIE!

Jedyny sposób na znalezienie wycieku to zabawa w 2 osoby.
Wytrzyj wszystko do sucha i oglądaj skąd kapie.

Takie doraźne uszczelnianie jest niestety właśnie doraźne! Nie rozwiąże to problemu.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Rekin » 7 lip 2006, 20:51

Jutro wezmę mazde na podnośnik i będziemy ogladać , napedzili mi stacha znajomy powiedział że nawet glowica może byc pęknieta
Obecna- Mazda 626 GW 2.0i 16v FS-HP 136KM
Ex.nr.2. – Mazda 626 GE 2.0i 16v FS-DOHC 115KM
Ex.nr.1. – Mazda 626 GD Coupe 2.0i 16v FE-DOHC 148 KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2006, 12:47
Posty: 260 (2/0)
Skąd: Zgorzelec
Auto: Mazda 626 GW 2.0 16V 136KM 2001.R.
Sekwencja BRC 24.11 Wtryski BRC
Mercedes W210 e240 2,6 V6 2001.r

Postprzez Waluś » 7 lip 2006, 23:01

Rekin napisał(a):jeżeli spróbuje wsypać proszek uszczelniający


Nie syp, bo zasyfisz cały układ i będzie lipa.
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez max » 8 lip 2006, 00:06

o kurna ja wsyoalem ale jak narazie jest ok
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2006, 21:56
Posty: 470
Skąd: wlodawa
Auto: 626 coupe 2.2
mazda 3 2.0 TOPSPORT
audi A4 1.6
Transalp 600

Postprzez Waluś » 8 lip 2006, 07:32

Skuteczny to on jest, ale osadza się w układzie, powodując mniejszą wydajność chłodzenia, ponoć też potrafi zatykać kanały w układzie.
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez GofNet » 8 lip 2006, 16:23

Rekin napisał(a):jeżeli spróbuje wsypać proszek uszczelniający i przykładowo bedzie ok nie bedzie wycieku to póżniej mozna zmienić płyn chłodniczy
Tak. Jeżeli wyciek powróci (w co wątpię), to operację ponawiasz.
Takie doraźne uszczelnianie jest niestety właśnie doraźne!
Niekoniecznie.
Nie syp, bo zasyfisz cały układ i będzie lipa.
Jak wsypie pół kilo, to pewnie tak...
Waluś napisał(a):osadza się w układzie, powodując mniejszą wydajność chłodzenia, ponoć też potrafi zatykać kanały w układzie.
Preparaty tego typu nie zagrażają silnikowi. Zwróćcie uwagę, że to są drobne granulki lub proszek, a kanały układu chłodzenia nie mają średnicy szpilki. Poza tym uszczelnianie polega na tym, że preparat po wymieszaniu z płynem chłodzącym niweluje nieszczelność podczas wydostawania się cieczy przez dziurę. Sukcesywnie ścianki dziury są odbudowywane i zasklepiane. Natomiast wewnątrz układu preparat krąży wraz z płynem będąc ciągle w ruchu i zmieszany z płynem nie doprowadza do przytkania kanałów układu.

Pic cały polega na tym, że jak się wydostaje płyn z preparatem, to na krawędziach dziury płyn odparowuje a preparat się osadza i zabudowuje nieszczelność. Tak to wygląda. Wewnątrz układu płyn nie ma prawa odparować!
max napisał(a):o kurna ja wsyoalem ale jak narazie jest ok
Bez obaw. Ja jeżdzę półtora roku i też jest OK. Wskazówka temperatury nie przekracza poziomu sprzed zasypki, silnik się nie przegrzewa a wycieku nie ma. Wcześniej (po kolizji) dolewałem jedną szklankę dziennie płynu, aby nie doprowadzić do poważnego zagrożenia przegrzaniem.

Pozdrawiam
..::GofNet::..

PS. Zerknij na obudowę termostatu. Może stamtąd są wycieki, gdyż niekiedy uszczelka tam egzystująca struchlała i zakończyła swoją bezwarunkową współpracę. Szukaj wycieku tak długo, aż znajdziesz. Dopiero jak nie uda Ci się tego zrobić (w co wątpię), to wtedy zasyp uszczelniacz. Po co się stresować... Pamięta jednak, iż tego typu preparaty stosuje się do uszczelniania chłodnic. Inne wycieki mogą nie zostać wyeliminowane.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Rekin » 8 lip 2006, 17:25

Dziś juz była pierwsza próba odnalezienia wycieku niestety bez skutku cieknie gdzieś w okolicy nad rozrusznikiem co przeszkadza właśnie rozrusznik w odnalezieniu nieszczelnośći, mechanik podejzewa zaślepke bloku lecz to tylko wiadomo przypuszczenia ale jeżeli prognoza się utrzyma koszt to około 500pln za wyciągnięcie silnika i dokonanie naprawy nieszczelnośći ścieło mnie to z nóg <killer>

ps. gdzie znajduje się ta obódowa termostatu
Obecna- Mazda 626 GW 2.0i 16v FS-HP 136KM
Ex.nr.2. – Mazda 626 GE 2.0i 16v FS-DOHC 115KM
Ex.nr.1. – Mazda 626 GD Coupe 2.0i 16v FE-DOHC 148 KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2006, 12:47
Posty: 260 (2/0)
Skąd: Zgorzelec
Auto: Mazda 626 GW 2.0 16V 136KM 2001.R.
Sekwencja BRC 24.11 Wtryski BRC
Mercedes W210 e240 2,6 V6 2001.r

Postprzez GofNet » 9 lip 2006, 00:48

Otóż w instrukcji do mazdy GC i GD napisane jest tak:
Instrukcja Obsługi napisał(a):Termostat jest umieszczony w głowicy pod pokrywą, która stanowi jednocześnie króciec podłączeniowy przewodu chłodnicy. Termostat daje się wyjąć po spuszczeniu płynu z chłodnicy i odkręceniu pokrywy.
(...)
Termostat należy zawiesić na drucie i całkowicie zanurzyć w wodzie. Podobnie umieścić termometr. Stopniowo podgrzewać wodę, kontrolując jej temperaturę. Termostat powinien się zacząć otwierać w temperaturze około 88ºC. Całkowite otwarcie termostatu powinno nastąpić w 100ºC. Zawór termostatu musi zostać uniesiony przez rozprężający się termostat. Wielkość uchylenia zaworu jest dosyć istotna, gdyż decyduje o stopiu przepływu płynu chłodzącego przez duży układ chłodzenia. Po wymianie termostatu pokryć masą uszczelniającą obydwie strony nowej uszczelki. Termostat należy włożyć tak, aby trzpień był sierowany do góry. Założyć pokrywę, dokręcić śruby mocujące. Sprawdzić i ewentualnie uzupełnić poziom płynu chłodzącego.
Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Rekin » 9 lip 2006, 11:17

GofNet napisał(a):Otóż w instrukcji do mazdy GC i GD napisane jest tak:
Instrukcja Obsługi napisał(a):[i]Termostat jest umieszczony w głowicy pod pokrywą, która stanowi jednocześnie króciec podłączeniowy przewodu chłodnicy. Termostat daje się wyjąć po spuszczeniu płynu z chłodnicy i odkręceniu pokrywy.
]Pozdrawiam
..::GofNet::..


Czy chodzi o pokrywe klawiatury >?
Obecna- Mazda 626 GW 2.0i 16v FS-HP 136KM
Ex.nr.2. – Mazda 626 GE 2.0i 16v FS-DOHC 115KM
Ex.nr.1. – Mazda 626 GD Coupe 2.0i 16v FE-DOHC 148 KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2006, 12:47
Posty: 260 (2/0)
Skąd: Zgorzelec
Auto: Mazda 626 GW 2.0 16V 136KM 2001.R.
Sekwencja BRC 24.11 Wtryski BRC
Mercedes W210 e240 2,6 V6 2001.r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6