mazda626,1991,2.0 benz. GD 12v
:P
www.mazdaspeed.pl
mazda626,1991,2.0 benz. GD 12v
Grzyby napisał(a):(po lekturze postów na ten temat) że w GE raczej nie działa zasysanie z wyrównawczego
stuk napisał(a):Działa, działa, mi tam zassało już dwa razy to widziałem...
Grzyby napisał(a):napisałem "raczej nie działa", a poza tym sam kiedyś pisałeś że dolewałeś bezp. do chłodnicy
Rekin napisał(a):jeżeli spróbuje wsypać proszek uszczelniający
Tak. Jeżeli wyciek powróci (w co wątpię), to operację ponawiasz.Rekin napisał(a):jeżeli spróbuje wsypać proszek uszczelniający i przykładowo bedzie ok nie bedzie wycieku to póżniej mozna zmienić płyn chłodniczy
Niekoniecznie.Takie doraźne uszczelnianie jest niestety właśnie doraźne!
Jak wsypie pół kilo, to pewnie tak...Nie syp, bo zasyfisz cały układ i będzie lipa.
Preparaty tego typu nie zagrażają silnikowi. Zwróćcie uwagę, że to są drobne granulki lub proszek, a kanały układu chłodzenia nie mają średnicy szpilki. Poza tym uszczelnianie polega na tym, że preparat po wymieszaniu z płynem chłodzącym niweluje nieszczelność podczas wydostawania się cieczy przez dziurę. Sukcesywnie ścianki dziury są odbudowywane i zasklepiane. Natomiast wewnątrz układu preparat krąży wraz z płynem będąc ciągle w ruchu i zmieszany z płynem nie doprowadza do przytkania kanałów układu.Waluś napisał(a):osadza się w układzie, powodując mniejszą wydajność chłodzenia, ponoć też potrafi zatykać kanały w układzie.
Bez obaw. Ja jeżdzę półtora roku i też jest OK. Wskazówka temperatury nie przekracza poziomu sprzed zasypki, silnik się nie przegrzewa a wycieku nie ma. Wcześniej (po kolizji) dolewałem jedną szklankę dziennie płynu, aby nie doprowadzić do poważnego zagrożenia przegrzaniem.max napisał(a):o kurna ja wsyoalem ale jak narazie jest ok
PozdrawiamInstrukcja Obsługi napisał(a):Termostat jest umieszczony w głowicy pod pokrywą, która stanowi jednocześnie króciec podłączeniowy przewodu chłodnicy. Termostat daje się wyjąć po spuszczeniu płynu z chłodnicy i odkręceniu pokrywy.
(...)
Termostat należy zawiesić na drucie i całkowicie zanurzyć w wodzie. Podobnie umieścić termometr. Stopniowo podgrzewać wodę, kontrolując jej temperaturę. Termostat powinien się zacząć otwierać w temperaturze około 88ºC. Całkowite otwarcie termostatu powinno nastąpić w 100ºC. Zawór termostatu musi zostać uniesiony przez rozprężający się termostat. Wielkość uchylenia zaworu jest dosyć istotna, gdyż decyduje o stopiu przepływu płynu chłodzącego przez duży układ chłodzenia. Po wymianie termostatu pokryć masą uszczelniającą obydwie strony nowej uszczelki. Termostat należy włożyć tak, aby trzpień był sierowany do góry. Założyć pokrywę, dokręcić śruby mocujące. Sprawdzić i ewentualnie uzupełnić poziom płynu chłodzącego.
GofNet napisał(a):Otóż w instrukcji do mazdy GC i GD napisane jest tak:Instrukcja Obsługi napisał(a):[i]Termostat jest umieszczony w głowicy pod pokrywą, która stanowi jednocześnie króciec podłączeniowy przewodu chłodnicy. Termostat daje się wyjąć po spuszczeniu płynu z chłodnicy i odkręceniu pokrywy.
]Pozdrawiam
..::GofNet::..
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6