Strona 1 z 1
Zamiana silnika 2,0 na 2,2

Napisane:
19 lis 2008, 14:42
przez morras3
Witam,
posiadam mazdę 626 coupe z 89 roku z silnikiem 2,0 (8 zaworów, wtrysk) i padła mi glowica. Zastanawiam się, czy mogę wymienić silnik na silnik 2,2(12 zaworowy), czy wszystko będzie pasowało – powodem tej decyzji jest niemożność znalezienia głowicy do obecnego silnika.
Proszę o pomoc

!

Napisane:
19 lis 2008, 15:01
przez Globy
Przerzucam do działu 626/MX-6 – powodzenia i zapraszam do lektury
FAQ forum!


Napisane:
19 lis 2008, 20:11
przez Waluś
sporo przeróbek *skrzynia napęd elektronika) lepiej poszukaj głowicy.
Zamiana silnika 2,0 na 2,2

Napisane:
20 lis 2008, 01:36
przez morras3
Serdeczne dzięki za błyskawiczną reakcję na moje być może infantylne pytanie, ale jestem neptkiem w tej dziedzinie. Serdecznie pozdrawiam i cieszę się, że mogę być członkiem tak fantastycznego gremium.
morras3 (Sławomir Ratajczyk)

Napisane:
21 lis 2008, 10:26
przez adam626
walus zwykłe 2.2 będzie z dołu pasowało
problem jest w głowicy i w wysokosci bloku silnika
głowica 12 zaworowa ma zupełnie inny kolektor dolotowy
inny kształt otworów i rozstaw szpilek
ale silnik z kolektorem już będzie pasował
wydech ma trochę inaczej zakończony kolektor i inną wysokość portek
reszta osprzetu pasuje
ps:
aparat zapłonowy w 2,2 wychodzi na bok nie do przodu
nie wiem jak jest z organizacją miejsca pod maską

Napisane:
21 lis 2008, 22:29
przez Waluś
adam626 ale mówimy o wymianie całego silnika a nie przerabianiu dołu czy wymianie głowicy na 12 V


Napisane:
22 lis 2008, 01:37
przez adam626
dokładnie to mam na mysli
silnik 2.2 (nie turbo) bedzie pasował do skrzyni biegów od 2.0
będą do niego pasowały alternator rozrusznik wspomaganie i klimatyzacja oraz prawa poduszka zawieszenia układu napedowego
w tym samym miejscu będzie czujnik cisnienia oleju
jednak
z powodu wyższego bloku silnika głowica w silniku 2.2 bedzie wyżej o około 19mm (u mnie pomiedzy 1.8 i 2.2 było 38mm a srednica cylindra ta sama wiec te dwie setki to 19mm skoku) prawie identyczny kolektor wydechowy od 2.0 znajdzie się wyżej więc trzeba przerobić portki
kolektor dolotowy dla 2.0 nie będzie pasował do głowicy 2.2 więc trzeba silnik razem z kolektorem od tego motoru
nie mam pojecia jak kolektor od 2.2 bedzie pasował do połączenia z przepływomierzem od 2.0 ale myslę że to da się łatwo dopasować
jestem przekonany że sterownik wtrysku da sobie radę przy normalnej jeździe z większą pojemnoscią jednak nie uzyska się na nim pełnej mocy 2.2, nie wiem czy w obu silnikach są takie same wtryski i czy te od 2.0 bedą pasowały do kolektora od 2.2
osmiozaworowe 2.0 ma inaczej umieszczony aparat zapłonowy
napedzany jest on przekładnią pod kątem 90 stopni do przodu
aparat zapłonowy w 2.2 napedzany jest bezposrednio od wałka rozrzadu
różni się konstrukcja samego aparatu jak i obudowa do której jest zamocowany która zawiera w sobie termostat
więc i aparat i obudowę termostatu też trzeba mieć od 2.2
przewody WN też
nie wiem czy inne połozenie aparatu nie będzie kolidowało z innym osprzętem pod maską i czy czegoś nie trzeba będzie przekładać
jeszcze mi się przypomniało że chyba przewód wysokiego cisnienia od wspomagania od silnika 8 zaworowego bedzie przeszkadzał w dostepie do swiecy pierwszego cylindra w silniku 12V