Zamiana silnika 2,0 na 2,2

Postprzez morras3 » 19 lis 2008, 14:42

Witam,
posiadam mazdę 626 coupe z 89 roku z silnikiem 2,0 (8 zaworów, wtrysk) i padła mi glowica. Zastanawiam się, czy mogę wymienić silnik na silnik 2,2(12 zaworowy), czy wszystko będzie pasowało – powodem tej decyzji jest niemożność znalezienia głowicy do obecnego silnika.
Proszę o pomoc !!!
morras3
 

Postprzez Globy » 19 lis 2008, 15:01

Przerzucam do działu 626/MX-6 – powodzenia i zapraszam do lektury FAQ forum! <usmiech>
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Waluś » 19 lis 2008, 20:11

sporo przeróbek *skrzynia napęd elektronika) lepiej poszukaj głowicy.
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez morras3 » 20 lis 2008, 01:36

Serdeczne dzięki za błyskawiczną reakcję na moje być może infantylne pytanie, ale jestem neptkiem w tej dziedzinie. Serdecznie pozdrawiam i cieszę się, że mogę być członkiem tak fantastycznego gremium.
morras3 (Sławomir Ratajczyk)
morras3
 

Postprzez adam626 » 21 lis 2008, 10:26

walus zwykłe 2.2 będzie z dołu pasowało
problem jest w głowicy i w wysokosci bloku silnika
głowica 12 zaworowa ma zupełnie inny kolektor dolotowy
inny kształt otworów i rozstaw szpilek
ale silnik z kolektorem już będzie pasował
wydech ma trochę inaczej zakończony kolektor i inną wysokość portek
reszta osprzetu pasuje

ps:
aparat zapłonowy w 2,2 wychodzi na bok nie do przodu
nie wiem jak jest z organizacją miejsca pod maską
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez Waluś » 21 lis 2008, 22:29

adam626 ale mówimy o wymianie całego silnika a nie przerabianiu dołu czy wymianie głowicy na 12 V :P
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez adam626 » 22 lis 2008, 01:37

dokładnie to mam na mysli
silnik 2.2 (nie turbo) bedzie pasował do skrzyni biegów od 2.0
będą do niego pasowały alternator rozrusznik wspomaganie i klimatyzacja oraz prawa poduszka zawieszenia układu napedowego
w tym samym miejscu będzie czujnik cisnienia oleju
jednak
z powodu wyższego bloku silnika głowica w silniku 2.2 bedzie wyżej o około 19mm (u mnie pomiedzy 1.8 i 2.2 było 38mm a srednica cylindra ta sama wiec te dwie setki to 19mm skoku) prawie identyczny kolektor wydechowy od 2.0 znajdzie się wyżej więc trzeba przerobić portki
kolektor dolotowy dla 2.0 nie będzie pasował do głowicy 2.2 więc trzeba silnik razem z kolektorem od tego motoru
nie mam pojecia jak kolektor od 2.2 bedzie pasował do połączenia z przepływomierzem od 2.0 ale myslę że to da się łatwo dopasować
jestem przekonany że sterownik wtrysku da sobie radę przy normalnej jeździe z większą pojemnoscią jednak nie uzyska się na nim pełnej mocy 2.2, nie wiem czy w obu silnikach są takie same wtryski i czy te od 2.0 bedą pasowały do kolektora od 2.2

osmiozaworowe 2.0 ma inaczej umieszczony aparat zapłonowy
napedzany jest on przekładnią pod kątem 90 stopni do przodu
aparat zapłonowy w 2.2 napedzany jest bezposrednio od wałka rozrzadu
różni się konstrukcja samego aparatu jak i obudowa do której jest zamocowany która zawiera w sobie termostat
więc i aparat i obudowę termostatu też trzeba mieć od 2.2
przewody WN też

nie wiem czy inne połozenie aparatu nie będzie kolidowało z innym osprzętem pod maską i czy czegoś nie trzeba będzie przekładać

jeszcze mi się przypomniało że chyba przewód wysokiego cisnienia od wspomagania od silnika 8 zaworowego bedzie przeszkadzał w dostepie do swiecy pierwszego cylindra w silniku 12V
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6