przez adam626 » 22 lis 2008, 01:37
dokładnie to mam na mysli
silnik 2.2 (nie turbo) bedzie pasował do skrzyni biegów od 2.0
będą do niego pasowały alternator rozrusznik wspomaganie i klimatyzacja oraz prawa poduszka zawieszenia układu napedowego
w tym samym miejscu będzie czujnik cisnienia oleju
jednak
z powodu wyższego bloku silnika głowica w silniku 2.2 bedzie wyżej o około 19mm (u mnie pomiedzy 1.8 i 2.2 było 38mm a srednica cylindra ta sama wiec te dwie setki to 19mm skoku) prawie identyczny kolektor wydechowy od 2.0 znajdzie się wyżej więc trzeba przerobić portki
kolektor dolotowy dla 2.0 nie będzie pasował do głowicy 2.2 więc trzeba silnik razem z kolektorem od tego motoru
nie mam pojecia jak kolektor od 2.2 bedzie pasował do połączenia z przepływomierzem od 2.0 ale myslę że to da się łatwo dopasować
jestem przekonany że sterownik wtrysku da sobie radę przy normalnej jeździe z większą pojemnoscią jednak nie uzyska się na nim pełnej mocy 2.2, nie wiem czy w obu silnikach są takie same wtryski i czy te od 2.0 bedą pasowały do kolektora od 2.2
osmiozaworowe 2.0 ma inaczej umieszczony aparat zapłonowy
napedzany jest on przekładnią pod kątem 90 stopni do przodu
aparat zapłonowy w 2.2 napedzany jest bezposrednio od wałka rozrzadu
różni się konstrukcja samego aparatu jak i obudowa do której jest zamocowany która zawiera w sobie termostat
więc i aparat i obudowę termostatu też trzeba mieć od 2.2
przewody WN też
nie wiem czy inne połozenie aparatu nie będzie kolidowało z innym osprzętem pod maską i czy czegoś nie trzeba będzie przekładać
jeszcze mi się przypomniało że chyba przewód wysokiego cisnienia od wspomagania od silnika 8 zaworowego bedzie przeszkadzał w dostepie do swiecy pierwszego cylindra w silniku 12V
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW