626GD i paliwo V-Power 99+. Czy to nie będzie szkodliwe dla silnika?

Postprzez monther » 25 wrz 2004, 16:36

Witam.

Chciałbym sprawdzić, czy paliwo V-Power jest rzeczywiście lepsze od zwykłego, tzn. czy – tak jak mówią niektórzy moi znajomi – daje "kopa" i w dodatku redukuje nieco zużycie paliwa.
Tylko nie wiem, czy w 626GD '88 (2.0i 8v) i 250kkm nie jest to niebezpieczne dla silnika. Motor jest w bardzo dobrym stanie (ciśnienia i takie tam), ale mimo wszystko... 16 lat.
Zalać i sprawdzić, czy dać sobie lepiej spokój?
Pozdrawiam,
Monther
Początkujący
 
Od: 19 kwi 2004, 20:07
Posty: 5
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 Coupe 2.0i KAT '88

Postprzez Gieniu » 25 wrz 2004, 22:51

nie boj się, na pewno się nie rozleci..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lip 2004, 01:54
Posty: 68
Skąd: Legnica
Auto: teraż żadnego

Postprzez Tiber » 26 wrz 2004, 12:03

tak jak mówią niektórzy moi znajomi – daje "kopa"

chyba w portfel :D
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2004, 22:06
Posty: 54
Skąd: zabrze

Postprzez polnik@studio » 26 wrz 2004, 12:08

pogadaj z kolesiami od paliwa lotniczego to zobaczysz co to MOC :) a to v-power sam się przekonałem, że jest nic nie warte :)
[url=http://www.polnik-studio.pl/]systemy informatyczne[/url] || [url=http://www.athleticshop.com.pl/]sprzęt fitness[/url] || [url=http://www.trampoliny.com.pl.pl/]trampoliny[/url] || [url=http://www.ogrodowe-meble.pl/]meble ogrodowe[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 16:31
Posty: 1097
Skąd: Warszawa
Auto: Kia pro cee'd/ Toyota Starlet

Postprzez Tiber » 26 wrz 2004, 12:28

a to v-power sam się przekonałem, że jest nic nie warte

az tak zle chyba nie jest. Kiedy czytalem jakies artykuly o tym paliwie i kolesie pokazywali potem silnik ktory wygladal znacznie lepiej po uzytkowaniu go na v-power. Oczywiscie mogly to byc "artykuly sponsorowane: ;)
Jak dla mnie to wystarczyloby zeby normalna benzyna nie byla mieszna z zandym gownem :| i zeby dystrybutory nie oszukiwaly i byloby OK
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2004, 22:06
Posty: 54
Skąd: zabrze

Postprzez b2 » 27 wrz 2004, 16:44

V power R 99+ zawiera opatentowane przez shella dodatki do paliwa, jest również importowane z niemiec (a przeciez reszta i tak idzie z rozlewni orlenu). nie spodziewlbym sie od razu 6 do setki na tym paliwie, ale silnik na pewno bedzie pracowal lepiej.

http://www.shell.com/home/Framework?sit ... 92003.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2004, 17:33
Posty: 1100 (1/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 08 GH 2.5 Dynamic Sport

Postprzez floox » 27 wrz 2004, 17:30

Lej śmiało i módl się o podwyżkę :)
Floox
MAZDA 626 '97 1.8i LPG GE FP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2004, 13:01
Posty: 71 (1/2)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda Premacy 2.0i (CP) LPG '03
Mazda 2 (DY) 1.4 MZ-CD '04

Postprzez Achemenid » 28 wrz 2004, 00:57

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 cze 2004, 15:39
Posty: 354
Skąd: Wieden/Zamosc
Auto: Mazda 626GW FS 2.0L 98.

Postprzez mbmaster » 28 wrz 2004, 01:12

Ja nigdy w GD nie lalem V-Powera ale jak w 206 zalalem przy doplywie gotowki to silnik lepiej naprawde chodzil. Ogolnie to szkoda i az tyle przeplacac za V-powera i nie kupuje.

Ale slyszalem ze V-Power GaZ to podobno rewelacja. Kolega mowi ze nie czuc ze sie jezdzi na gazie. Wybor nalezy do was.
Zoom zoom Zoom
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2004, 23:26
Posty: 1101 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda RX-8

Postprzez floox » 28 wrz 2004, 09:43

A co to jest V-Power Gaz? W Shellu widziałem tylko PowerGas, na którym zresztą jeżdżę moją Madzią.

PowerGas Rulz.
Floox
MAZDA 626 '97 1.8i LPG GE FP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2004, 13:01
Posty: 71 (1/2)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda Premacy 2.0i (CP) LPG '03
Mazda 2 (DY) 1.4 MZ-CD '04

Postprzez Tiber » 28 wrz 2004, 10:47

Tylko nie wiem, czy w 626GD '88 (2.0i 8v) i 250kkm nie jest to niebezpieczne dla silnika

a od kiedy to paliwo jest niebezpieczne dla silnika :D , chyba to zamalooktanowe ;)
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2004, 22:06
Posty: 54
Skąd: zabrze

Postprzez mbmaster » 28 wrz 2004, 11:12

floox napisał(a):A co to jest V-Power Gaz?

Sorki moj bład. A mogł byś opisać swoje doświadczenia z tym paliwem? jak bym mial inst. LPG w aucie to bym do odpalania zalał V Powera caly bak.

Mieszkam na terenie gazowni warszawskiej i tam jest stacja gazu ziemnego do aut czyli takiego jak mamy w kuchenkach tylko duzo badziej sprezonego. Z tego co wiem to tylko Fiat zaklada takie fabryczne instalacje w Multiplach. W polsce chyba jeszcze tego nie robia. Caly pic polega na tym ze jazda jest o polowe tansza niz na zwyklym LPG ;) Acha no i na gaz nie moga wprowadzac zadnych dodatkowych akcyz i podatkow bo gospodynie domowe by strajkowaly. Z tego co slyszalem to problemem tych instalacji jest tankoawie bo trwa ono ponad 10 minut :(
Zoom zoom Zoom
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2004, 23:26
Posty: 1101 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda RX-8

Postprzez floox » 28 wrz 2004, 17:37

mbmaster,

jeżeli chodzi o LPG Shella to już się wypowiedziałem. Paliwo jest najlepsze, a doświadczenia nabierałem na AX'ie z silnikiem 1.0 i ze względu na tą niewielką pojemność od razu czuło się różnicę miedzy dobrym LPG a LPG u p. Stasia.
Jeżeli zaś chodzi o CNG to zdaje się, że VW podchodził do tego tematu w Golfach. Tankowanie rzeczywiście trochę trwa i dodatkowo jest niewiele stacji CNG. Mogę Ci powiedzieć jak to wygląda w autobusach. Taki Rzeszów ma np. Jelcze napędzane CNG. Pali tego 60 m3 na 100 km, 1 m3 kosztuje w granicach 1 zł. Kompresja gazu w zbiorniku to około 1:220 co oznacza, że do zbiorników 1,2 m3 wchodzi im około 250-260 m3. To tak z ciekawostek.
Floox
MAZDA 626 '97 1.8i LPG GE FP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2004, 13:01
Posty: 71 (1/2)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda Premacy 2.0i (CP) LPG '03
Mazda 2 (DY) 1.4 MZ-CD '04

Postprzez floox » 28 wrz 2004, 17:55

Achemenid,

ten artykuł z całą pewnością traktuję sprawę zbyt powierzchownie ponieważ nie jest osadzony w polskich realiach. Powiedzmy sobie otwarcie, że w Polsce trudno jest kupić paliwo o liczbie oktanowej 95. To co jest napisane na dystrybutorze to jest ideał, do którego nasze koncerny naftowe dążą od jakichś 50 lat. Paliwo Shell oprócz zbliżonej do 98 LO jest również wzbogacane o substancje mające za zadanie wiązanie tlenu i jego uwalnianie w procesie spalania. Sama liczba oktanowa gwarantuje, że silnik z czujnikami spalania stukowego nie będzie nam w nieskończoność opóźniał zapłonu (co już jest kluczowe dla osiąganej mocy) natomiast dodatki uszlachetniające dodatkowo usprawnią proces spalania. I cała sprawa w wielkim skrócie.
Floox
MAZDA 626 '97 1.8i LPG GE FP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2004, 13:01
Posty: 71 (1/2)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda Premacy 2.0i (CP) LPG '03
Mazda 2 (DY) 1.4 MZ-CD '04

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6