Łożysko napinacza paska pompy wposmagania – GD

Postprzez Gieniu » 13 wrz 2004, 00:13

Poratujcie, bo nie wiem gdzie szukać:
w czasie pracy silnika- diesel – ostatnio zauważylem cichy jednostajny pisk. Nie jest to alternator ani pasek. Jaka może byc przyczyna i jak to sprawdzic ?

Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lip 2004, 01:54
Posty: 68
Skąd: Legnica
Auto: teraż żadnego

Postprzez Jaksa » 13 wrz 2004, 08:34

Może wydech przy kolektorze ?
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez JACU626 » 13 wrz 2004, 09:18

A ja stawiam na łożysko napinacza paska klinowego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2004, 18:03
Posty: 555
Skąd: NIENAMIERZALNE TSA I RTA

Postprzez Adam626GD » 13 wrz 2004, 09:40

Jesli to łozysko o którym Jacu pisze, to mozna kupic polski zamiennik za jakies 5 pln:). W mojej RF to padło, ale nie piszczało tylko chrobotnęło

Moze to jest pisk z jakiegos urzadzenia elektrycznego. Moze przekanik jakis niekontaktuje. Warto nasłuchac. MOze tez piszczec pasek.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2004, 01:28
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GD 2.0 FE4 GF 2.0 TDsI 16V

Postprzez Martinek » 13 wrz 2004, 09:43

Ja po zmianie paska klinowego tez mialem cos podobnego. slychac to bylo jakbym mial turbine. gy dodawalem gaz pisk przechodzil na wyzsze tony
jednak po okolo 500 km ucichl . poza tym posprawdzaj czy jakas obudowa lub oslona paska nie trze o niego (sprawdz dwa paski )
u mnie w pasku napedzajacym wacum pompe obcieralo mocowanie przewodów paliwowych wiec kilka ruchow mlotkiem oczywiscie delikatnych i bylo po sprawie a poza tym jedz do jaksy bo on na pewno bedzie wiedzial co to pozdrawiam martinek
strucel po wielu transplantacjach ale udanych
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2004, 13:54
Posty: 79
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626GV 1991 2.0d

Postprzez Riki » 13 wrz 2004, 13:51

hej!!!
Moje doświadczenia byly takie że na poczatku łożysko z paska klinowego piszczalo jednostajnie ,ale potem niestety zatarło sie :( i spalił się pasek, kłeby dymu z pod maski, smierdzialo jak bym palil gume :D bo 1 lożysko chodzilo a 2 zatarlo sie czyli mial naped wiec wymienilem lozyska dalem bodaj SKF podobno lepsze niz te polskie oraz pasek i wszystko chodzi po dzis malinowo

pozdr ;)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez JACU626 » 13 wrz 2004, 14:12

Aby stwierdzić czy to łożysko najlepiej psiknąć podczas pracy silnika na niego WD-40.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2004, 18:03
Posty: 555
Skąd: NIENAMIERZALNE TSA I RTA

Postprzez Adam626GD » 8 sie 2006, 00:18

czy ktos z grupowiczów wie, jaki jest model lożyska kólka napincza paska wieloklinowego a moze rowkowego

na zdjeciu to kółko widoczne jest po lewej stronie
http://arbiter.pl/zdjecie/3534

Umułem silnik karcherem i zaczelo szumiec i chyba jest juz na wykończeniu. Chodzi o to puste kółko:(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2004, 01:28
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GD 2.0 FE4 GF 2.0 TDsI 16V

Postprzez Przemo » 8 sie 2006, 20:08

Orginał to NSK 6203DU2. Rozmiaru nigdzie nie ma ale pomierzyłem go suwmiarką i wyszło 400x170x12. Wymiana bardzo prosta komplet nasadek i imadło i po bólu. Powinneś dostać w każdym dobrym sklepie z łożyskami, u siebie zmieniłem ale nie rozwiązało to problemu, bo okazało się że szumi łożysko od wspomagania, więc w najbliższym czasie muszę wymienić to łożysko, mam nadzieję że pompa jest rozbieralna, bo jak nie to się załamie!!
Pozdrawiam Przemo
Generacja Doskonała
Obrazek
Mazda 626 GD 2.0 16V FE3 GT 4WS '87 120kkm & BMW 525d '00 160kkm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2004, 22:14
Posty: 223
Skąd: okolice Kraka
Auto: 626 GD 2.0 16V GT 4WS

Postprzez Adam626GD » 8 sie 2006, 23:04

Przemo dzieki za pomiar:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2004, 01:28
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GD 2.0 FE4 GF 2.0 TDsI 16V

Postprzez Przemo » 9 sie 2006, 18:16

Adam626GD napisał(a):Przemo dzieki za pomiar:)

Zawsze do usług.
Pozdrawiam Przemo
Generacja Doskonała
Obrazek
Mazda 626 GD 2.0 16V FE3 GT 4WS '87 120kkm & BMW 525d '00 160kkm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2004, 22:14
Posty: 223
Skąd: okolice Kraka
Auto: 626 GD 2.0 16V GT 4WS

Postprzez Dziewczopol » 1 wrz 2006, 08:21

Panowie!!!! Juz po samych oznaczeniach tego łożyska widać jaki to rozmiar.
Nauka czytania łożysk bardzo przydatna sprawa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2006, 00:37
Posty: 122
Skąd: Warszawa
Auto: GE '96 GT

Postprzez Adam626GD » 1 wrz 2006, 08:50

Łożysko kupiłem w cenie 9PLN ale jeszcze nie wymienilem. MIalem w trasie na czarną godzinię.
Przemo jeszcze raz dzieki za pomoc
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2004, 01:28
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GD 2.0 FE4 GF 2.0 TDsI 16V

Postprzez Siw-y » 23 sty 2013, 14:43

Wie może ktoś jakie łożysko wchodzi do napinacza paska klinowego? tego z przodu silnika nad pompą od wspomy. Się tak wysypało, że ma spore bicia boczne.
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez Pudzian84 » 23 sty 2013, 17:48

Chyba mam na fotkach w domu na kompie wieczorkiem dam tobie znać
Patryk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2008, 00:17
Posty: 991 (1/0)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 626 GD FE3N 1989 r

Postprzez Siw-y » 23 sty 2013, 18:59

Pudzian84 napisał(a):Chyba mam

Zapomniałem napisać do jakiego silnika <glupek2>
Chodzi o FE czyli 2.0 SOHC
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez Pudzian84 » 23 sty 2013, 21:25

Zdjęcia pochodzą z mojego starego silnika 2,0 fe 90km i to jest rolka napinająca pasek pompy wspomagania montowana zamiast klimy
Powinno być to samo
Obrazek
Obrazek
Patryk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2008, 00:17
Posty: 991 (1/0)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 626 GD FE3N 1989 r

Postprzez Siw-y » 23 sty 2013, 23:12

Pudzian84 napisał(a):Zdjęcia pochodzą z mojego starego silnika 2,0 fe 90km

To tak jak u mnie.
Dzięki, to mi wystarczy :)

Dostępność jest zajebiaszcza <lol>
http://whirlpoolczesci.pl/lozysko-6203-rs-p-2577.html
http://sklep.motor-land.com.pl/p-15545- ... g-6556-e-/
http://tinyurl.com/9wbxbdv
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez Pudzian84 » 24 sty 2013, 00:03

Jak u siebie to wymieniałem to poszedłem do sklepu z częściami od żuka i mieli właśnie to co na fotkach za około 10 zł
Patryk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2008, 00:17
Posty: 991 (1/0)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 626 GD FE3N 1989 r

Postprzez Siw-y » 24 sty 2013, 23:56

Ojciec kupił w sklepie z częściami AGD, wziął prawie najdroższe za 11 zł bo ceny były od 3 do 15 zeta <lol>

A stare łożysko wygląda tak:

Obrazek
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6