Płyn w zbiorniku wyrównawczym – pytanie

Postprzez toms » 10 wrz 2004, 07:42

Mój silnik wogóle nie chce korzystać z tego udogodnienia. Stojąc w korkach wentylator normalnie się włącza , chłodnica jest cała gorąca , plynu jest normalna ilość , korek chłodnicy wymieniony na 0.9 , przewód łączący chłodnicę ze zbiorniczkiem – drożny.Co jest grane!!
Forumowicz
 
Od: 25 lis 2003, 21:13
Posty: 89
Skąd: wawa
Auto: mx 6 1993 2,0 16V

Postprzez nemi » 10 wrz 2004, 07:49

To chyba tak ma być, bo u mnie cały czas płyn jest zimny, a do tego trochę ubywa. Z tego co wiem, płyn w zbiorniku wyrównawczym jest używany do chłodzenia w strefie międzyzwrotnikowej :) :D :P
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez toms » 10 wrz 2004, 07:57

Aleś pięknie to wymyśli. Ha Ha.
Forumowicz
 
Od: 25 lis 2003, 21:13
Posty: 89
Skąd: wawa
Auto: mx 6 1993 2,0 16V

Postprzez nemi » 10 wrz 2004, 16:57

Prawdę rzekłem. Zaprawdę powiadam – płyn jest zimny i widocznie tak ma być!!








PS. Też się tym trochę martwię, ale lepiej tego nie ruszać, bo
1. koszty byle czego w tym aucie są że lepiej nie mówić
2. można coś zepsuć
A jak nie łapie temperatury, to znaczy, że tak ma być
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez toms » 10 wrz 2004, 21:33

DŻAKSA (Jaksa) a co ty na to ?
Forumowicz
 
Od: 25 lis 2003, 21:13
Posty: 89
Skąd: wawa
Auto: mx 6 1993 2,0 16V

Postprzez Dubus » 10 wrz 2004, 21:53

Zadaniem zbiornika wyrównawczego jest tylko i wyłącznie uzupełnianie niedoboru płynu w chłodnicy, nie bierze udziału w obiegu chłodzenia, stąd płyn w nim jest zimny.
Pozdrawiam :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 21:04
Posty: 93 (0/1)
Skąd: Bergen op Zoom
Auto: 626 GE 1.8i '95

Postprzez Waluś » 10 wrz 2004, 22:30

Zadaniem zbiornika wyrównawczego jest tylko i wyłącznie uzupełnianie niedoboru płynu w chłodnicy, nie bierze udziału w obiegu chłodzenia, stąd płyn w nim jest zimny.

Amen :)
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez b2 » 11 wrz 2004, 00:01

plyn ma byc zimny, jak piszą koledzy. mazda ma nieco inny od klasycznego uklad chlodzenia, zbiornik jaki jest nie ma nawet charakteru wyrównawczego, nazwalbym go raczej "retencyjnym" ;). normalnie w mazdzie uklad jest zamkniety i dopiero pod wplywem wzrostu cisnienia i temperatury, gdy beda one za wysokie otwiera korek – i pozwala odejsc nadwyzce plynu chwilowo do zbiornika. gdy cisnienie i temperatura spadna – plyn jest z powrotem pobierany do ukladu. nie masz czym sie martwic.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2004, 17:33
Posty: 1100 (1/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 08 GH 2.5 Dynamic Sport

Postprzez VIP » 13 wrz 2004, 23:26

a skad ja mam wiedziec cz yzaciaga bo mi sie zdaje ze mi nei zaciaga go z powrotem bo neiraz jak mialem rownolegle podpiety parownik to brakowalo mu plynu dolewalem a za jakis czas on znajdowal sie w wyrownawczym a w obiegu znowu malo :) jak sprawdzic czy zaciaga go z powrotem ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2004, 09:39
Posty: 249
Skąd: żory
Auto: XEDOS 6 2.0 V6 Automat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6