Płyn w zbiorniku wyrównawczym – pytanie
Strona 1 z 1
Mój silnik wogóle nie chce korzystać z tego udogodnienia. Stojąc w korkach wentylator normalnie się włącza , chłodnica jest cała gorąca , plynu jest normalna ilość , korek chłodnicy wymieniony na 0.9 , przewód łączący chłodnicę ze zbiorniczkiem – drożny.Co jest grane!!
- Od: 25 lis 2003, 21:13
- Posty: 89
- Skąd: wawa
- Auto: mx 6 1993 2,0 16V
Prawdę rzekłem. Zaprawdę powiadam – płyn jest zimny i widocznie tak ma być!!
PS. Też się tym trochę martwię, ale lepiej tego nie ruszać, bo
1. koszty byle czego w tym aucie są że lepiej nie mówić
2. można coś zepsuć
A jak nie łapie temperatury, to znaczy, że tak ma być
PS. Też się tym trochę martwię, ale lepiej tego nie ruszać, bo
1. koszty byle czego w tym aucie są że lepiej nie mówić
2. można coś zepsuć
A jak nie łapie temperatury, to znaczy, że tak ma być
Zadaniem zbiornika wyrównawczego jest tylko i wyłącznie uzupełnianie niedoboru płynu w chłodnicy, nie bierze udziału w obiegu chłodzenia, stąd płyn w nim jest zimny.
Amen
plyn ma byc zimny, jak piszą koledzy. mazda ma nieco inny od klasycznego uklad chlodzenia, zbiornik jaki jest nie ma nawet charakteru wyrównawczego, nazwalbym go raczej "retencyjnym"
. normalnie w mazdzie uklad jest zamkniety i dopiero pod wplywem wzrostu cisnienia i temperatury, gdy beda one za wysokie otwiera korek – i pozwala odejsc nadwyzce plynu chwilowo do zbiornika. gdy cisnienie i temperatura spadna – plyn jest z powrotem pobierany do ukladu. nie masz czym sie martwic.
a skad ja mam wiedziec cz yzaciaga bo mi sie zdaje ze mi nei zaciaga go z powrotem bo neiraz jak mialem rownolegle podpiety parownik to brakowalo mu plynu dolewalem a za jakis czas on znajdowal sie w wyrownawczym a w obiegu znowu malo
jak sprawdzic czy zaciaga go z powrotem ?
- Od: 9 lip 2004, 09:39
- Posty: 249
- Skąd: żory
- Auto: XEDOS 6 2.0 V6 Automat
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6