Strona 1 z 2

Zerwany pasek rozrzadu. Czy silnik bezkolizyjny? Co teraz?

PostNapisane: 1 lis 2007, 00:16
przez obibook
Panowie, co za pech!!!
Glowica po planowaniu, auto przejechalo 1km i urwal sie pasek.
Czy mogly sie pokrzywic zawory?
Czy miedzy tlokiem a otwartym zaworem jest na tyle miejsca zeby nie stanely sobie na drodze?
Nie slyszalem zadnego uderzenia, stukniecia, wydaje mi sie ze nic sie nie stalo mozliwe to?

Prosze o szybka odpowiedz bo nie wiem czy zalozyc pasek czy sciagac glowice :( :( :(

PostNapisane: 1 lis 2007, 00:28
przez waldii
obibook napisał(a):wydaje mi sie ze nic sie nie stalo mozliwe to?

yyyyyy,mozliwe,ze twoj silnik jest tez bezkolizyjny i wtedy zakladasz pasek i jazda.Nie masz nic do stracenia,zakladaj pasek no i smigaj.Wiecej juz nie stracisz.jesli bedzie oki to pomykaj a jak nie to .......
mazda i jazda :P
radze sprawdzic stan rolek i kupic dobry pasek,bo one tak bez przyczyny nie pekaja,czyba ze maja 28 lat i wygladaja jak 49 smutków :]

PostNapisane: 1 lis 2007, 00:29
przez Grzyby
waldii napisał(a):zakladaj pasek no i smigaj.

a ustawienie rozrządu to co?

PostNapisane: 1 lis 2007, 01:03
przez waldii
Grzyby napisał(a):waldii napisał:
zakladaj pasek no i smigaj.

a ustawienie rozrządu to co?


no to raczej jest czynność,ktorą wykonuje sie przy zakladaniu paska :P

PostNapisane: 1 lis 2007, 01:57
przez obibook
załozylem pasek ... nie chce zagadac ... nie pali ... :(
poczekam do rana, juz na dzis brak sil .... :(

:( :( :(

PostNapisane: 1 lis 2007, 11:23
przez PARTYBOY
najlepiej zapytaj @Jaksy, on jest specem z ASO Mazdy

PostNapisane: 1 lis 2007, 13:48
przez qbass
obibook napisał(a):załozylem pasek ... nie chce zagadac ... nie pali ...

Dobrze ustawiłeś rozrząd?

PostNapisane: 1 lis 2007, 14:47
przez Grzyby
obibook, proszę o poprawienie nazwy tematu

PostNapisane: 1 lis 2007, 17:29
przez obibook
qbass napisał(a):
obibook napisał(a):załozylem pasek ... nie chce zagadac ... nie pali ...

Dobrze ustawiłeś rozrząd?


– kolo górne na znaki i dolne od walu korbowego ... co wiecej?
kolo zamachowe jest ukryte, brak jest okienka zeby zobaczyc znak, od spodu jest blacha miedzy silnikiem a skrzynia, nie mozna jej odkrecic gdyz jest na calym obwodzie ...

krecilem silnikiem "na sucho" kluczem, niby nic sie nie dzieje, nie stuka, kompresja jest....
ale wczoraj po zalozeniu glowicy mialem duzy problem z odpaleniem, nawet jak juz po dluuuugim czasie odpalil to nawet jak sie zagrzal to po zgaszeniu nadal byl problem z odpaleniem ... ?? :( : ( :(

o co com'on ??

PostNapisane: 1 lis 2007, 19:44
przez pro-fusion
witam, mam pytanie do wszystkich czy silniki z mazdy 1.8 GE 105KM 92r. jest bezkolizyjny ? jak sprawdzić rodzaj silnika ?

Pozdrawiam

PostNapisane: 1 lis 2007, 20:33
przez pro-fusion
pro-fusion napisał(a):witam, mam pytanie do wszystkich czy silniki z mazdy 1.8 GE 105KM 92r. jest bezkolizyjny ? jak sprawdzić rodzaj silnika ?

Pozdrawiam


Właśnie sprawdziłem po VIN i widze ze mam silnik z oznaczenie FP :) co do bezkolizyjności to czytałem różne opinie ale mam nadzieje ze w praktyce nie bede musiał się przekonać :) zatem następne pytanie jaki jest czas wymiany paska dla tego silnika ?

Pozdrawiam

PostNapisane: 1 lis 2007, 22:10
przez obibook
Jak to odczytales i gdzie ? FP oznacze ze jest bezkolizyjny?
Daj mi link gdzie moge sprawdzic moj VIN i bezkolizyjnosc?
Bo cos nie moge odczytac co i jak...

PostNapisane: 1 lis 2007, 22:41
przez waldii
obibook napisał(a):Daj mi link gdzie moge sprawdzic moj VIN i bezkolizyjnosc?
Bo cos nie moge odczytac co i jak...

szukaj na forum


pro-fusion napisał(a):widze ze mam silnik z oznaczenie FP co do bezkolizyjności to czytałem różne opinie

sprawdzone,bezkolizyjny


pro-fusion napisał(a):jest bezkolizyjny ? jak sprawdzić rodzaj silnika ?

odpalasz silnik i przecinasz pasek :P

PostNapisane: 2 lis 2007, 20:10
przez Waluś
zdaje sie że Jaksa kiedys pisał że wszystkie silniki serii F... sa bezkolizyjne, a więc FP i F2 również (obibook)
Wiem napewno że mój F2T jest bezkolizyjny :P

PostNapisane: 2 lis 2007, 22:46
przez obibook
Waluś napisał(a):zdaje sie że Jaksa kiedys pisał że wszystkie silniki serii F... sa bezkolizyjne, a więc FP i F2 również (obibook)
Wiem napewno że mój F2T jest bezkolizyjny :P


Bylo by pieknie :)

P.S.
Pozdrowienia ze Szklarskiej Poreby "Waluś" ... byles w szklarskiej przy I.T. podszedlem do Ciebie na chwile pogadac przy mazdzie :D ... wtedy niestey bylem w pracy z kolega i przyjechalismy jego czerwona GE ...

PostNapisane: 3 lis 2007, 00:31
przez Waluś
a to ty hehe <spoko> Również pozdrawiam. Świat jest mały hehe

PostNapisane: 4 lis 2007, 16:28
przez magicadm
A jak kręci rozrusznik po założeniu paska???
Jak bez oporów to już po zaworkach :( :| <głaszcze>

Ja bym nie szukał informacji o bezkolizyjności silnika – bo są dwa rodzaje – pozorna i faktyczna. Skupiłbym się na pomiarze kompresji.

PostNapisane: 5 lis 2007, 00:35
przez pro-fusion
waldii myślę że zamiast przecinać lepiej włożyć rękę ;–)

PostNapisane: 5 lis 2007, 10:54
przez kierownik
magicadm napisał(a):a bym nie szukał informacji o bezkolizyjności silnika – bo są dwa rodzaje – pozorna i faktyczna.

czyli??

PostNapisane: 5 lis 2007, 11:13
przez magicadm
k.kierownik napisał(a):czyli??

Bezkolizyjność faktyczna (to oczywiście moje nazewnictwo :D ) – nieważne jak ustawisz wałek rozrządu, nigdy zawory nie dotkną tłoków w GMP.
Bezkolizyjność pozorna – zawory stoją w "punktach spoczynkowych" określonych przez wypadkową sił sprężyn zaworowych (nie jest to max wychylenie zaworów) i nie dotykaja się z tłokami w GMP. Ale wystarczy by pasek rozrządu przeskoczył o kilka zębów, lub trafił się "pomysłowy i silny" kowal by zaworki wysunęły się ciut za daleko :)