Strona 1 z 2

Co to za silnik ? – fotka

PostNapisane: 27 paź 2007, 14:19
przez Hostek
witam, od niedawna jestem posiadaczem Mazdy 626 z 87 roku w wersji GT TURBO, wiem tylko tyle ze silnik to 2,0. Oto zdjecie silnika :
2199eeb0e328ef2d.jpg

Chciałbym sie dowiedziec o was cos o tym silniku, jaką ma moc, jakie opinie o nim krązą, co jest jego zaletą oraz co jest największą wadą. Dziekuje

PostNapisane: 27 paź 2007, 16:04
przez BratCukierka
Hostek napisał(a):Mazdy 626 z 87 roku w wersji GT TURBO


2,0 Turbo?? Pierwsze słyszę :|

Masz taki model: ??
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=6573&start=0

Tzn. 626 GD Coupe (wersja EU) jeśli chodzi o Turbo to chyba były tylko 2,2 T jak w wyżej podanym linku.

A tak w ogóle to ja na zdjęciu twojego silnika Turbiny nie widzę... ktoś Ci kit wcisnął masz zwykły silnik na wtrysku (626 Coupe GD 2,0 GT?)

PostNapisane: 27 paź 2007, 16:20
przez Hostek
po pierwsze wyraznie napisałem w temacie ze to mazda GC :) i przypatrz sie wyraznie – od kolektora idzie metalowy wąż do filtra powietrza :) prosze o opinie O TYM silniku który przedstawiłem na zdjeciach

PostNapisane: 27 paź 2007, 16:34
przez BratCukierka
Nie znam takiej wersji...
http://www.mazdaspeed.pl/christmas/mazd ... modele_626
http://www.mazdaspeed.pl/christmas/wars ... oznaczenia

Nie było silnika 2,O TURBO ani modelu 626 GB....

Hostek napisał(a):przypatrz sie wyraznie – od kolektora idzie metalowy wąż do filtra powietrza


????

Masz fotki auta??

PostNapisane: 27 paź 2007, 16:40
przez ravo
ja na zdj nie widze turbo :(

PostNapisane: 27 paź 2007, 16:42
przez BratCukierka
ravo napisał(a):ja na zdj nie widze turbo smutny


Bo nie było 2,O Turbo :P

BratCukierka napisał(a):tak w ogóle to ja na zdjęciu twojego silnika Turbiny nie widzę...

PostNapisane: 27 paź 2007, 16:55
przez Bartek.
ravo napisał(a):ja na zdj nie widze turbo :(


Nie Ty jeden :D

PostNapisane: 27 paź 2007, 16:56
przez Hostek

PostNapisane: 27 paź 2007, 17:05
przez Hostek
Tu wyraznie pokazałem gdzie idzie wąz od Turbo:)

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/baf ... 4ee43.html

i po raz drugi prosze o nie zasmiecanie tematu tylko o RZECZOWE wypowiedzi dotyczące tego silnika!

PostNapisane: 27 paź 2007, 17:27
przez Siw-y
zto jest zwykły ośmio zaworowy 2.0 FE...być może i turbo ale napewno nie robione przez MAZDE

PostNapisane: 27 paź 2007, 17:29
przez BratCukierka
Siw-y napisał(a):zto jest zwykły 2.0 FE...


<ok2>

PostNapisane: 27 paź 2007, 17:32
przez ravo
to rzeczowo mowimy, ze nie widzimy turbo :P

1983-1987 2.0 100 KM 8V 4/OHC FE

PostNapisane: 27 paź 2007, 17:42
przez Siw-y
Hostek podaj nr VIN to się okaże co tam pod maską siedzi...bądź siedziało

PostNapisane: 27 paź 2007, 17:45
przez realski
mazda miała silnik 2,0 turbo ale w modelu gd z dwoma walkami 16 zaworowy ten to wygląda na zwykly fe z jednym wałkiem

PostNapisane: 27 paź 2007, 17:59
przez Hostek
VIN to : JM1GC2231G1807706

byłbym bardzo wdzieczny gdysbys mógł podac z tego numeru jak najwiecej informacji. Z góry dzieki.

PostNapisane: 27 paź 2007, 20:39
przez Waluś
To jest GC, ale nie europejska, nie ma tego w euro EPC. Euro ma JMZ....
Wersji 2,0 turbo nie było. To co wskazujesz to nie jest wąż od turbo tylko idący od kolektora wąż przekazujący ciepłe powietrze w okolice przepustnicy (ale to cos było stosowane w wersji gaźnikowej i wchodziło do puszki filtra powietrza przed filtrem, sterowane było termostatem podciśnieniowym i używane w zimie w celu szybszego ogrzania silnika i łatwiejszego rozruchu. Starsze wersje tak miały. A tak wogóle to jakoś nie widze listwy wtryskowej. Mam wrażenie że to wogóle jakaś rzeźba jest
Miałem ten silnik w gaźniku i tez tam był taki wąż. U ciebie wyraźnie widać że od przepustnicy idzie wąż bezpośrednio do filtra powietrza, co zdecydowanie wyklucza wersję z turbiną. Mazda na handel robiła do 626 tylko 1 silnik turbo: 2,2 F2, 2,0 również był ale tylko i wyłącznie jako 2,0 16V w wersji GD i to był motor wyczynowy, robiony pod rajdy, których powstało kilka sztuk Miał oznaczenie FE3N

Twój zdecydowanie nie jest z turbiną.


ravo napisał(a):1983-1987 2.0 100 KM 8V 4/OHC FE

eee błąd. Jest to wersja gaźnikowa która była w moim posiadaniu. Wersja na szprycy miała 90 km :P

Wogóle po raz pierwszy widzę silnik wtryskowy w GC. Śmierdzi mi tu jakimś przeszczepem.

A co do eksploatacji, to silnik bardzo wytrzymały i odporny na ciężkie warunki pracy. Jak na 90 km to sie fajnie zbiera. Bezproblemowy. U ciebie widzę LPG i to w dodatki bardzo rzeźbione hehe

O i jeszcze coś Chyba to jednak była wersja gaźnikowa z przerobioną przepustnicą od wtryskowaca. Nie widzę tu przepływki. Czy wszystkie wtryskowce nie powinny jej mieć ??

PostNapisane: 27 paź 2007, 21:39
przez Hostek
no to mi sie humor zepsuł, na szczescie ze mazda kosztowała mnie malutko... hmm mówisz ze rzeżba... w jakim sensie?? miałem jeszcze stary dowód, i od 91 roku czyli sprowadzenia do polski numery silnika zgadzaja sie z numerami w dowodzie, co jeszcze mozesz powiedziec na temat tego autka bo ja jestem kompletnie zielony, ogólnie jest to jakas dziwna wersja – np posiadam regulowaną sztywnosc zawieszenia – guzikiem z kabiny – 3 mody : sport, normal, automat, [jakie?] zawieszenie sztywna belka czy jakos tak :) Oto fotka silnika z bliska :
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/128 ... 09f99.html

PostNapisane: 27 paź 2007, 22:54
przez organo
tak w trace swoje 3gr jak by mial turbo to napewo by nie chodzil na takiej instalacji gazowej :) chyba ze odlączona turbina :)

PostNapisane: 28 paź 2007, 10:34
przez Hostek
ale co to za mutant... to zawieszenie, ten silnik...??

PostNapisane: 28 paź 2007, 11:02
przez Waluś
silnik jak silnik. A zwwieszenie bywało w 626 i 929. Ja równiez miałem. Przypuszczam że u ciebie z tej regulacji zostało tylko sterowanie, bo amory dawno juz wymienione na zwykłe. Sprawdź na kielichch amorów pod maska czy są tam takie okrągłe silniki. Jak są to masz szanse że jeszcze masz ori amory, bo na zdjęciu widzę że sa jeszcze gumowe osłony tych silników na kolumnach :)