Strona 1 z 1
Wymiana silnika na wersje 2.0 12V

Napisane:
4 paź 2007, 07:44
przez Piop
PAdł mi silnik w mojej mazdzie mam w niej slinik 2.0 8v czy do tej mazdy bedzie pasowac silnik 2.0 12v???

Napisane:
4 paź 2007, 09:47
przez adam626
w GD dół silnika niewiele się różni więc zamocujesz go bez problemu,
jednak głowice mają inne kolektory więc musiałbyś zmienic je razem z silnikiem
Jak zasilany jest ten silnik gaźnik czy wtrysk?
musisz coś więcej o nim napisać

Napisane:
4 paź 2007, 16:03
przez Piop
stary silnik jest na wtrysku nowy chyba tesh,a co ze skrzynia


Napisane:
4 paź 2007, 18:10
przez Dziewczopol
adam626 nie zawsze jest tak z tymi kolektorami jak piszesz. Moj kolega ma GD 2.2 na gaźniku bo kolektor i gaźnik pochodzi z 1.8


Napisane:
4 paź 2007, 20:41
przez adam626
prawie masz rację
1.8 F8 12 V ma identyczną głowicę (też prawie) jak F2 2.2 12V
jednak silnik osmiozaworowy ma inną a o takiej zamianie mówimy
Re: Wymiana silnika

Napisane:
5 paź 2007, 00:34
przez Siw-y
Piop napisał(a):PAdł mi silnik w mojej mazdzie mam w niej slinik 2.0 8v czy do tej mazdy bedzie pasowac silnik 2.0 12v???
jeżeli oba silniki są na wtrysku to z tego co wiem będzie pasować, te silniki różnią sie tylko głowicą, chyba nawet komputer jest taki sam – ale tego to nie jestem pewien
dzieki wielke

Napisane:
5 paź 2007, 02:29
przez Piop
jak byscie cos wiedzieli to piszcze narazie dziekoowa!!!!!

Napisane:
5 paź 2007, 08:58
przez adam626
uszczelka kolektora dolotowego dla głowicy 8 zaworowej jest zupełnie inna
niż do głowicy 12 zaworowej
inny kształt i wielkość otworów inny rozstaw szpilek
pasować na pewno nie będzie
zupełnie nie wiem jak jest z kolektorem wydechu
szukałbym raczej silnika wraz z kolektorami i dopasował osprzet

Napisane:
5 lut 2008, 09:33
przez zibi626
Witam, moze lekki OT, ale bardzo podobny
Mam pytanie podobne,lecz nieco inne;)
Chodzi o to ze u siebie mam 2.0 8v, ale mam KOMPLETNY silnik 2.0 16V.
Pytanie czy przerzucac caly silnik – jak wyglada skrzynia, polosie i co tam jeszcze jest, czy wystarczyloby przerzucic sama glowice ? Jakie sa mozliwosci ?
Pozdraiwam

Napisane:
7 lut 2008, 10:14
przez adam626
z tego co się orientuję to 16 ma inną skrzynię, kolektory, alternator (inne wyprowadzenie przewodu pradowego)
Re: Wymiana silnika

Napisane:
2 mar 2010, 04:18
przez kotton
nie chcac smiecic i zakladac nowego watku, odswieze nieco stary;)
1) pytanie poki co czysto teoretyczne: mam silnik 2.2i 12V (znaczy sie F2) – jak wyglada sprawa swapa na 2.0 16V lub 2.2 turbo? co sie wiaze z wymiana na ktorys z tych silnikow, tj. co trzeba bedzie rowniez wymienic?
2) jaka jest roznica miedzy 16V a turbo w praktyce? moce maja podobne: 145 i 148km. w takim razie jaka jest roznica w eksploatacji i osiagach tych silnikow?
3) jakie sa mozliwosci podniesienia mocy F2? interesuje mnie wszystko do momentu planowania glowic, szlifow itd. te zabiegi chyba najbardziej uderzaja po kieszeni, myle sie?
Re: Wymiana silnika

Napisane:
2 mar 2010, 18:48
przez niedzwiadek833
Witam!!!
Zibi626 niestety ale nie da się przeżucić samego silnika 16v w miejsce 8v gdyż jest inna elektronika sterująca silnikiem 16V, jest inny komputer, przepływka, aparat zapłonowy, kolektor wydechowy tak że żeby przeżucić silnik byś musiał przeżucić całą elektronikę wraz z instalacją. Co do skrzyni i przegubów i półosi to zewnętrznie są takie same lecz przy silniku mogą być wzmocnione ale pasująjedna do drugich. Alternator w tych silnikach jest taki sam. jak byś chciał zmienić tylko głowicę to też byś musiał zmienić elektronikę sterującą gdyż większość osprzętu znajduje się w głowicy. A poza tym to blok silnika i korbowody się rużnią między tymi silnikami tak że jak zmieniać to cały silnik.
Re: Wymiana silnika

Napisane:
2 mar 2010, 19:07
przez kotton
dzieki za odpowiedz.. mi jednak chodzi o swapa z silnika 2.2 12V, a nie z 2.0 8V...
Re: Wymiana silnika

Napisane:
2 mar 2010, 20:32
przez Waluś
ciekawostka o różnicy mocy. Pozornie podobna moc w DOHC FE3 i F2T to przepaść (f2t ma dużo większy moment obrotowy i generuje max moc wtedy kiedy FE3 zaczyna dopiero budzić się do życia) Nie wiem jak wygląda to czasowo bo nigdy nie mierzyliśmy, ale seria w F2t zostawia FE3 na 1/4 o długość do półtora długości zależnie od kierowcy i stanu silnika. Po podniesieniu ciśnienia do 0,8 bara różnica rośnie do ponad 2 długości. Poza tym ze względu na łatwość modyfikacji polecam jednak swap na f2t. A mając silnik F2 u siebie masz już ułatwiony swap. zostaje ci elektronika silnik sterowanie, podciśnienia i przeguby z piastami. silnik musi być ze skrzynią, oryginał F2 nie wytrzyma na sobie F2t
zresztą było juz raz czy dwa o tym swapie więc poszukaj w tuningu. A więcej znajdziesz na forum forda probe
Re: Wymiana silnika

Napisane:
2 mar 2010, 21:25
przez kotton
no i o to mi chodzilo. czy moglbys dokladnie wypisac po kolei co trzeba wymienic? chcialbym zrobic wstepna kalkulacje tego przedsiewziecia.
ps. wiem, ze bylo na forum.. ale nigdy nie do konca co i jak.. ktos cos planowal, ktos sie przymierzal ale zrezygnowal.. nie moge znalezc konkretnych i pelnych informacji dla tego zabiegu..
ps2. kiedy uzupelnisz fotorelacje?:) "juz nie dlugo" trwa strasznie dlugo:) mam na mysle wygluszenie drzwi
Re: Wymiana silnika

Napisane:
2 mar 2010, 21:58
przez Waluś
nie napisze ci krok po kroku bo tego nie robiłem (moja była fabrycznie z tym silnikiem). Dlatego polecam forum Forda Probe (wygoogluj bo nie pamiętam linka)
A lepszym "tłumaczem" będzie kolega
Plaster bo jest w trakcie swapa więc powie ci co i jak.
fotorelacje chyba nie zostaną uzupełnione bo po ostatniej awarii sprzętowej straciłem sporo materiału i musi to poczekać na nowe wygłuszenie

Re: Wymiana silnika

Napisane:
9 mar 2010, 22:06
przez Adam44
Piop napisał(a):PAdł mi silnik w mojej mazdzie mam w niej slinik 2.0 8v czy do tej mazdy bedzie pasowac silnik 2.0 12v???
Witam czy masz jeszcze pokrywe zaworów silnik 2.0 8zaworowy (pilne).
Edit by MazDarek – Proszę tego typu zapytania kierować na PW. Poza tym, spójrz na datę wysłania postu który cytujesz – 2007 rok.