Strona 1 z 2
Wymiana paska rozrządu – (626 GD)

Napisane:
12 sie 2004, 22:07
przez Rokoś
Witam jestem nowym uzytkownikiem takiej oto mazdy, mam kilka pytan co do jej eksploatacji, jezeli moglibyscie byc tak uprzejmi i mi odpowiedziec
A mianowicie pasek rozrzadu w silniku 2.0 FE co ile kilometrow nalezy wymienic, czy glowica jest bezkolizyjna?
Ile litrow oleju wchodzi do silnika?
czy elektryka w aucie jest awaryjna ?
czy wogole jest mozliwosc dostania z netu jakiejs niewielkiej obslugowej ksiazeczki zeby wiedziec co i jak lac , zmieniac itp...?
auto jest sciagniete z niemiec i ma 144 tys km...
czemu sa takie rozbieznosci? w briefie podaja ze ma 90 KM (66 kW) , a z VIN'u wynika ze jest to wersja 109 kM dokladnie JMZGD16D20xxxxxxxx czyli litera D oznacza 2.0 carb 12V (GD/GV series or 2.0 inj. 16V dohc ?, czemu takei rozbieznosci?
to narazie by bylo tyle, mam nadzieje ze wam sie nie naprzykrzylem pytaniami i nie powtarzaja sie , gdysz przczytalem archiwum, ale na nurtujace mnie pytania nie znalazlem odpowiedzi.....
auto bede widziec next tygodniu tak wiec przyjze mu sie dokladniej, gyz na pierwszy raz oraz jazde wygladalo ze wszystko jest ok...

Napisane:
12 sie 2004, 22:18
przez Huano
Paski wymien od razu po zakupie, tak samo swiece, kable WN i wszelkie plyny i filtry. Pasek teoretycznie co 100.00 km (orginal) – ale sadze ze 60.000 juz sie bedzie kwalifikowalo. Oleju wchodzi z tego co pamietam okolo w 12V: 4,3-4,6 l, w 16V 2 wałki – 5,0-5,5 litra. Jak znam zycie pewnie kolizyjny (a nawet jak nie to i tak nie radze sprawdzac

). Co do zalewania i wymiany – duzo tego nie ma – jak podpytasz na forum badz w warsztacie to na pewno Ci wszystko powiedza.
Z rzeczy ktore sie psuja – zaciski... (nie wiem czy masz 4 tarcze – ale u mnie w tylnych tarczach mam problemy z recznym). Sprawdz tez wycieki z okolicy ukladu wspomagania (na listwie) – z tego co sie dowiadywalem to slaby punkt tych autek.
Z elektryka Ci nic nie powiem bo u mnie grzebal wczesniej jakis magik-czarodziej i za chorobe sie do teraz w tym nie moge polapac.
Jelsi chodzi o czesci – sa dostepne bez problemow (orginaly i zamienniki) – niektore sa drozsze inne mniej, unikaj zamiennikow z elementami gumowymi JC (np. tuleje przegubow – w ciagu pol roku musialem dwa razy zmieniac).
Ogolnie te autka jesli o nie dbasz to potrafia sie odwdzieczyc
Jakby cos to wal smialo – kupowalem GD rok temu i wiele juz z nia przeszedlem

Re: [626 '89]

Napisane:
13 sie 2004, 10:08
przez Adam626GD
Jesli to gaznik i bez kata to 109KM. jesli wtrysk to 90KM.
JA mam niby 109, ale hamownia wykazala 90KM (LPG)

Napisane:
13 sie 2004, 10:49
przez Globy
12V powinno miec 109 KM, jesli 8V – 90 KM (tak mi sie wydaje). Elektryka moze platac figle (cos nie dziala z podnoszenia szyb itp.), ale ogolnie auto bezawaryjne. Paska mozesz nie wymieniac, jesli masz pewnosc, ze zostal wymieniony przy 100k km.

Napisane:
13 sie 2004, 13:31
przez Rokoś
dzieki za szybka reakcje
i jeszcze jedno pytanko co ile zmienia sie olej w silniku – 15 tys km ?
wiem ze moze moje pytania moga wywolywac usmiech u innych posiadaczy tej marki ale dopiero sie ucze poznawac Mazde , z reguly jezdzilem vw gdzie tego typu dane tech. mozna znalez bez problemu na necie

Napisane:
13 sie 2004, 17:59
przez Adam626GD
olej raz na 10kkm, a jeszcze lepiej co 8kkm, unikniesz tappet noise (klekotanie popychaczy)

Napisane:
13 sie 2004, 19:56
przez Waluś
Ja tam z elektryką nie miałem żednych problemów poza spalonym opornikiem w nawiewie. ale to inna bajka.
Piękne i nie zawodne auto. Właśnie jestem na etapie zamiany GD na ........GD hihi

Napisane:
15 sie 2004, 09:21
przez WS Harry
zadbaj a bedzie cacy, moja ma sie powoli coraz lepiej.

Napisane:
20 sie 2004, 22:32
przez Gieniu
WS Harry napisał(a):zadbaj a bedzie cacy, moja ma sie powoli coraz lepiej.
i pamiętaj aby przypadkiem nie dopuszczać do Madzi domorosłych mechaników..szczególnie silnika. Ja kasę wydałem na samochód na naprawy – bo mechanik cos sknocił i trzeba było coś poprawić u prawdziwego fachmana. To nie Maluch, nie wszystko da się zrobić przecinakiem,hihi

Wymiana paska rozrządu w 626 93r. 2,0 i 8v

Napisane:
22 sie 2007, 22:39
przez Waldemar
Co ile kilometrów należy wymienić pasek rozrządu? Nie mam oryginalnej książki serwisowej.

Napisane:
22 sie 2007, 22:52
przez Żanetka
Waldemar moze to Ci cos rozjasni :
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... rozrz%B1du
Jeslli nie to proszę użyć
Szukajki (
Jak używać funkcji szukaj ) Twój problem był już poruszany, proszę odnalezc temat który najbardziej pasuje do Twojego problemu i się do niego dopisać.
Proszę Ciebie abyś zapoznał się z:
Regulaminem tego działu
oraz
FAQ
dziękuję i pozdrawiam
ps. w razie problemow pisz do mnie na pw postaram się pomoc
Za 24h będzie kosz.

Napisane:
22 sie 2007, 23:12
przez Waldemar
Dziękuję za życzliwość. Szukałem. Proszę mnie wypisać z forum. Pierwszy kontakt "bardzo udany" poszukam w innym miejscu.
Waldemar

Napisane:
22 sie 2007, 23:18
przez Żanetka
Waldemar napisał(a):Szukałem.
widac nie dokladnie
Waldemar napisał(a):Pierwszy kontakt "bardzo udany" poszukam w innym miejscu.
Zrobisz jak zechcesz, dalam Ci przykladowy temat, na forum jest jeszcze kilka o wymianie rozrzadu i samego paska – wyraznie napisalam, ze jesli bedziesz mial problemy to zwroc sie do mnie na PW. Nie mysl sobie ze to forum jest po to zeby zakladacc tysiace takich samych tematow – nikt Ci wtedy nie bedzie na nie odpowiadal.
Pozdrawiam

Napisane:
22 sie 2007, 23:44
przez Waldemar
Przykładowy temat jest nie w temacie, chyba że 16v i 8v to jedno i to samo. Posiadam 2.0 D od zaledwie 11 lat, pewnie się nie znam.

Napisane:
22 sie 2007, 23:47
przez Czolgista
Waldemar napisał(a):Przykładowy temat jest nie w temacie, chyba że 16v i 8v to jedno i to samo. Posiadam 2.0 D od zaledwie 11 lat, pewnie się nie znam.
jest jak najbardziej w temacie – pasek wymienia się co tyle samo km, nie ważne czy ma 16 czy 8 zaworów...

Napisane:
22 sie 2007, 23:56
przez Siw-y
Waldemar napisał(a):Posiadam 2.0 D od zaledwie 11 lat, pewnie się nie znam.
czlowieku przez tyle lat to rozrzad ze dwa razy powinienes zmienic
nie wiem jak jest w
dizlu ale w benzynowym na dobrych markowych zamiennikach to spokojnie mozna 100kkm przejechac

Napisane:
23 sie 2007, 00:08
przez Waldemar
Dzieki nareszcie ktoś do rzeczy.
626 20D mam 11 lat i trzy wymiany za sobą.
Problem dotyczy drugiej 626 20i 8v. Nadal nie wiem co ile wymieniać pasek?

Napisane:
23 sie 2007, 00:12
przez Siw-y
Waldemar napisał(a):Problem dotyczy drugiej 626 20i 8v. Nadal nie wiem co ile wymieniać pasek?
jezeli to jest 2.0i 8V to 100kkm jest bezpieczna granica

Napisane:
23 sie 2007, 00:25
przez Waldemar
Tak to jest 2.0i 8v. Bardzo dziękuję. Do 20 D mam książkę serwisową i to jest od początku dla mnie jasne. Poza tym, jest kontrolka, która zapala się z okazji każdej nowej setki. To dla niepiśmiennych. 2.0 i stanowiła dla mnie zagadkę, do tej pory. Jeszcze raz bardzo dziękuję. Jeśli ktokolwiek miałby pytania dotyczące 2.0 D, służę poradą. 2.0 i mam od 3 mies. więc niewiele jeszcze wiem. Pozdrawiam.

Napisane:
23 sie 2007, 00:33
przez Siw-y
jak przegapisz wymiane to jedynie staniesz gdzies w szczerym polu bo wiekszosc (jak nie wszystkie) benzyniaki sa bezkolizyjne