EGR BOOST SENSOR I EGR BOOST SENSOR SOLENOID VALVE

Postprzez Eugeniusz Jaroch » 6 sie 2004, 23:39

Czy ktoś może mi powiedzieć jak powinien działać czujnik ciśnienia (podciśnienia) EGR BOOST SENSOR – czy mierzy ciśnienie atmosferyczne i podciśnienie i kiedy co mierzy?
Jest połączony z dolotem silnika przez zawór trójdrożny- EGR BOOST SENSOR SOLENOID VALVE który łączy czujnik z podciśnieniem w kanale dolotowym lub z filtrem do atmosfery. Bez prądu na zawór czujnik jest połączony z atymosferą przez filtr zaworu.
Badałem kiedy czujnik jest połączony z podciśnieniem i nie zdarzyło się to ani przy biegu jałowym ani przy włączonym biegu D (z ASB) i zastanawiam się czy zespół ten działa prawidłowo- mam wątpliwości.
Tyle wiem !
Ale nie wiem jak te dwa zespoły mają działać.
ejaro
Początkujący
 
Od: 11 cze 2004, 07:01
Posty: 18
Skąd: Jastrzebie Z
Auto: 626 FS 1991c 1996r aut. usa

Postprzez Paweł » 7 sie 2004, 00:20

Nie jestem pewien, ale recyrkulacja powinna dzialac tylko w przypadku calkowitej sprawnosci reszty systemow (brak bledow). Poza tym musi byc osiagnieta temperatura robocza silnika, przepustnica nie moze byc szeroko otwarta, a obroty powinny wynosic conajmniej 1000 jednostek.

Pozdrawiam.

P.S. W instrukcji serwisowej (podejrzewam, ze masz, bo podajesz z niej nazwy tych elementow) jest wyraznie napisane, ze zawor trojdrozny przepuszcza powietrze od kolektora do sensora tylko po podaniu napiecia na jego koncowki. Jest tez napisane, ze na silniku pracujacym na wolnych obrotach nie powinno byc po stronie sensora wyczuwalne podcisnienie, a wiec tak jak w twoim przypadku.

Nie znalazlem nigdzie opisu, kiedy komputer przelacza zawor sensora. Sprobuj podniesc obroty na rozgrzanym silniku, moze wlasnie wtedy nastapi przelaczenie. Swoja droga nie wiem po co dodali ten czujnik – u mnie go nie ma, a samochod tez jezdzi. <lol>

***

Poszukalem troche w sieci i "boost sensor" jest odpowiedzialny za dwie rzeczy – za pomiar cisnienia atmosferycznego lub podcisnienia w ukladzie dolotowym. Komputer sam decyduje, ktore parametry beda mierzone. Nastepuje to poprzez podanie napiecia na zawor sensora.

Podejrzewam, ze badanie cisnienia atmosferycznego tradycyjnie pozwala okreslic gestosc zasysanego powietrza. Natomiast badanie podcisnienia ma okreslic przeplyw przez zawor EGR.

Ciekawe jak to jest obliczane? Chyba tylko po uwzglednieniu obrotow i stopnia otwarcia przepustnicy... W pewnym stopniu tlumaczy to uwaga z jednej ze stron www, gdzie napisane zostalo, iz przeplyw przez zawor EGR jest mierzony tylko (?) podczas hamowania silnikiem – przepustnica zamknieta, a silnik ma spore obroty, czyli mozna przyjac ze caly przeplyw jest wlasnie przez zawor EGR.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/946)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Eugeniusz Jaroch » 7 sie 2004, 16:10

Serdecznie dziękuję za odpowiedż.
Badania zespołów są związane z dalszym testowaniem skrzyni asb.
Pozdrawiam TCO_TM
ejaro
Początkujący
 
Od: 11 cze 2004, 07:01
Posty: 18
Skąd: Jastrzebie Z
Auto: 626 FS 1991c 1996r aut. usa

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6