Strona 1 z 1
		
			
				Jakie powinno być prawidłowe ciśnienie oleju ?
				
Napisane: 
9 lip 2007, 17:45przez max
				1.Posiada moze ktos informacje jakie powinne byc cisnienie oleju przy rozgrzanym silniku 

2. Jak sie dostac do pompy olejowej i ja sprawdzic 

 
			
		
			
				
				
Napisane: 
10 lip 2007, 11:39przez es
				Pomiar cisnienia wykonuje sie wkrecajac w miejsce czujnika cisnienia monometr. Na cieplym silniku przy 1000 obr cisnienie powinno zawierac sie w granicach 147-245 kPa, przy 3000 obr 294-392 kPa.
Pompa zamontowana jest z przodu silnika i napedzana pasem zebatym. Wg manuala jej demontaz wymaga oczywiscie zdjecia pasa zebatego i miski olejowej. Strasznie duzo babrania. Z rysunkow wynika, ze zawor upustowy wymaga zdjecia tylko miski olejowej. Jest dostepny od dolu i jest zabezpieczony pierscieniem segera.
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
10 lip 2007, 17:40przez max
				dzieki za odpowiedz juz wiem ze mam za slabe cisnienie bo wynosi okolo 100kPa na wolnych obrotach jak silnik jest nagrzany , teraz pytanko czy to pompa dala juz du...  a moze panewki jak to sprawdzic z gory dzieki za odp 

 
			
		
			
				
				
Napisane: 
10 lip 2007, 18:54przez es
				Manuala zostawilem w pracy, wiec odpowiedzi moge poszukac dopiero jutro. Na dzis mam tylko jedno pytanie – tak na oko panewki, ktore powoduja znaczy ubytek cisnienia oleju powoduja rowniez slyszalne stukanie (gulgotanie) slyszalne z dolu silnika. Sama pompa jest tak prosta, ze chyba nie zniszczalna. Moze to przeslawny zawor upustowy?
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
10 lip 2007, 19:38przez max
				zaworek juz zmienilem i nie ma poprawy wiec szukam dalej , myslalem nad pompa albo panewkami tylko nie wiem jak to sprawdzic panewek chyba raczej nie slychac , ale z tego co pamietam chyba byly lekko porysowane moze to przez to 
 
 
es napisał(a):Manuala zostawilem w pracy, wiec odpowiedzi moge poszukac dopiero jutro.
ok bede wdzieczny dzieki 

 
			
		
			
				
				
Napisane: 
11 lip 2007, 10:51przez es
				W manualu nic nowego nie pisza. Sugeruja uszkodzenie panewek glownych, pompy oczywiscie. Z ciekawych rzeczy masz jeszcze zabrudzony smok w misce olejowej.
Jezeli zechcesz rozbierac pompe, to masz wymiary: odstep pomiedzy wierzcholkami zebow 0,18 mm, odstep pomiedzy zewnetrzna zebatka a obudowa 0,20 mm (mierzone w pozycji na plasko oczywiscie).
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
12 lip 2007, 18:08przez max
				dzieki za informacje  
