Gaśnie i faluja obroty – przetarty kabel od cewki

Postprzez Wodzu » 13 maja 2007, 23:45

Witam
Ostatnio po pracy chcialem odpalic samochod (stał jakies 7h) niestety nie odpalil nie bylo iskry, wiec kupilem modul zaplonowy. Po wymianie auto odpalilo lecz nie bylo wolnych obrotow gasl odrazu. Wymienilem kable WN swiece kopolke i palec lecz nic to nie dalo. Po rozebraniu okazalo sie ze czujnik halla mala cewka podpieta do J117 nie miala przejscia wiec i ja zalatwilem. Po wymianie auto odpalilo lecz gdy ssanie sie wylaczy obroty faluja od 800 do nawet 500 po czym wracaja do norm poziomu i tak prawie caly czas. Podczas jazdy auto szarpie mniej wiecej do 2500 obrotow. Dzis zdazylo mu sie 3 razy zgasnac podczas jazdy :( nie dalo sie go odpalic dopiero na pych. Czy ktos sie spotkal z takimi objawami?? Czy ktos moze mi objasnic dzialanie aparatu zaplonowego tzn od czego biegna kable do modulu zaplonowego, jakie jest jego zadanie, co indukuje nadbiegunnik obrotowy (stalowa gwiazdka), czy jest mozliwoscia ze te objawy sa spowodowane przetarciem kabla/kabli prowadzacych do modulu/ cewki itp a moze przyczyna lezy gdzies indziej (przeplywka??) Przed zgasnieciem wskazowka obrotomierz szalala raz do zera raz 2000 obrotow bardzo szybko. Prosze o pomoc
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez es » 15 maja 2007, 13:07

Niepokoi mnie to szalenie wskazowki. Mialem dokladnie taki sam objaw gdy padal modul w mojej GC. Moze wiec masz kolejna awarie modulu?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2004, 13:17
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02

Postprzez Wodzu » 15 maja 2007, 22:46

Dodam kolejna informacje kopci Swiece na czarno zbyt bogata mieszanka?? Padla przeplywka??
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez marakus » 16 maja 2007, 09:39

626 to najlepsze miejsce dla tego wątku.
Kiedyś Mazda 626GE1.8 1994 gaz SEQ24
Teraz Toyota Camry 2,4L 2002r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2006, 13:20
Posty: 818
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626GE1.8 1994 gaz SEQ24
Toyota Camry 2002r. 2.4L

Postprzez waldii » 16 maja 2007, 22:15

Wodzu
Wodzu napisał(a):Padla przeplywka??

<ok2> <głaszcze>
waldii
 

Postprzez Wodzu » 16 maja 2007, 22:31

waldii napisał(a):ok głaszcze

A jednak nie. Sprawdzilem ja wg ksiazki ktora posiadam moge wkleic jak sprawdzic przeplywke :) i wyszlo ze jest ok wiec dalej po nitce do klebka okazalo sie ze przetarty byl kabel idacy od cewki do modulu. Z cewki wychodza 2 kable jeden idacy do dotaniego bieguna modulu tuz przed samym aparatem rozdziela sie na czarny kable ktory znika pod aparatem i wlasnie na tym rozwidleniu kabel sie przetarl i pewnie zwieral do masy i auto falowalo na obrotach. Fachmani zeby zniwelowac to bo tak naprawde nie wiedzieli co jest grane przestawili zaplon i jakos auto chodzilo.
Pozdrawiam niech ten post bedzie pomocny innym :)
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6