Strona 1 z 2

Swap silnika na 2.0 16V FE3

PostNapisane: 28 mar 2007, 18:52
przez Bodek
Witam. Mój silnik jest na wykończeniu. Chciałbym się dowiedzieć jaki inny silnik można wsadzić do tego modelu mazdy?? Czy wogóle jest taka opcja?? Może pozostaje tylko remont??

Pozdrawiam !!

PostNapisane: 28 mar 2007, 19:47
przez Waluś
Bodek napisał(a):Chciałbym się dowiedzieć jaki inny silnik można wsadzić do tego modelu mazdy?

wszystkie typy FE lub F2, przez FE3 i F2 turbo :P

PostNapisane: 28 mar 2007, 20:10
przez zibi626
Imponujace...moze kiedys tak sobie zrobie :D

PostNapisane: 28 mar 2007, 20:24
przez tadziol
Waluś napisał(a):F2 turbo


tylko że tego motoru nie wytrzyma kasta,a raczej różnicówka i satelity wybuchną <lol>

PostNapisane: 28 mar 2007, 20:58
przez Bodek
Czy moglibyście podać jakieś dane tych motorków?? Jaka pojemność, moc, spalanie:)), itd?? Jak wygląda samo przełożenie?? Dużo kobinacji??

PostNapisane: 28 mar 2007, 20:59
przez Bodek
Aha, i jeszcze może przybliżone koszty, jezeli można :)

Pozdrawiam !!

PostNapisane: 28 mar 2007, 21:20
przez Grzyby
Bodek napisał(a):Czy moglibyście podać jakieś dane tych motorków?? Jaka pojemność, moc, spalanie:)), itd??

zajrzyj proszę na stronę klubową – tam jest wszystko


Bodek napisał(a):jeszcze może przybliżone koszty

zależy za ile kupisz silnik

PostNapisane: 28 mar 2007, 22:21
przez Waluś
tadziol napisał(a):tylko że tego motoru nie wytrzyma kasta,a raczej różnicówka i satelity wybuchną

sz to chyba mowa o komplecie hehe każdy z modeli ma inną skrzynię i napęd
Jak zmieniamy silnik na inny to wypada wymienić skrzynię od tegosz silnika. Zaoszczędzi to kombinowania ze sprzęgłem itp.
A wiadomo że najprościej zakupić i wymienić na taki który był :)
W innym wypadku musisz mieć oprócz silnika, jego napęd (choć pewnie przy 2,0 i 2,2 ośki są te same, a rózni sie tylko skrzynia, ale już FE3 albo F2T to już inna bajka) i osprzęt.

PostNapisane: 28 mar 2007, 22:39
przez Bodek
Nie dziwcie mi się ! Jak wejść na stronę klubową?? Może link?? :))

PostNapisane: 28 mar 2007, 22:44
przez Siw-y

Silnik 16V w miejsce 8V

PostNapisane: 16 maja 2007, 19:58
przez Gość
Obecnie posiadam Mazdę 626 GV 2.0 8V rocznik 94 manual, LPG. Samochód stał od roku nie jeżdżony, po odpaleniu okazało się iż mam walnięte pierścienie. Gdy wyjmuję świece, pluje olejem i benzyną. Świece muszę czyścić 1-2 razy w miesiącu, olej wycieka mi spod rozrządu mało tego mam walnięty przepływomierz. Stąd moje pytanie, czy opłaca się naprawiać silnik i owy przepływomierz czy może lepiej kupić drugi silnik + przepływomierz w lepszych stanach technicznym niż te obecne?

Wpakowałem w niego już całkiem sporo. Samochód posiada nowy wydech, skrzynię biegów i chłodnicę.

Znalazłem silnik 2.0 z tego samego rocznika jednak jest to 16V, czy będzie on pasował w miejsce poprzedniego bez jakichkolwiek przeróbek?

Proszę o pomoc

PostNapisane: 16 maja 2007, 21:07
przez es
To spora przerobka. Skrzynia biegow, sterownik, wiazki itp. Poszukaj raczej takiego samego silnika i przeplywki. Wyjdzie taniej i prosciej. Tak na marginesie to ide o zaklad, ze silnik z tego samego rocznika, co Twoj samochod pochodzi juz modelu GE. Jesli sie nie myle do GV nie montowano silnika 16V.

PostNapisane: 16 maja 2007, 21:34
przez Gość
Problem w tym że szukam tego silnika już od kilku miesięcy i mam problem z jego znalezieniem. Byłbym rad gdyby mi ktoś podał jakiś namiar na miejsce w którym owy silnik mógłby się znajdować...

PostNapisane: 16 maja 2007, 21:57
przez Overkill
Musiałbyś poszukać silnika FE3 (2.0 16V 140KM) który był montowany w GD. Ale jest on bardzo trudny do kupienia.
Silnik który znalazłeś to prawdopodobnie FS czyli tak jak napisał es pochodzący z GE.
Ale najlepszym rozwiązaniem będzie znalezienie takiego jak masz. Szukaj silnika od GD z roczników 88-91.

PostNapisane: 17 maja 2007, 08:07
przez es
Nie tak dawno widzialem na allegro fe3. To jednak nie rozwiazuje problemu zakupu skrzyni biegow, elektroniki i sztukowania elektryki. To powazna impreza wymagajaca wiedzy, popartej dokumentacja.

PostNapisane: 17 maja 2007, 14:27
przez Grzyby
Fargo – proszę o nazwanie tematu zgodnie z regulaminem.

(druga linia tematu dotyczy modelu)

PostNapisane: 17 maja 2007, 14:31
przez nemi
No i może zmień temat – nie masz przecież silnika widlastego 8 cylindrowego tylko 8V :]

PostNapisane: 8 kwi 2008, 17:37
przez max
Waluś napisał(a):Dzień pracy


Waluś mi zajelo dwa dni na prawde jest sporo rozbierania ;)

PostNapisane: 8 kwi 2008, 20:14
przez Waluś
max napisał(a):mi zajelo dwa dni

spoko. Ale da się zrobić w dzień. Uwierz mi :]
Wymiana skrzyni zajeła mi cos koło 8 godzin samemu :D a też wcale nie mało roboty przy tm bo trzeba było wymontować cały spód i cała górę. Została tylko jedna poduszka na silniku i cała instalacje hehe, więc notabene w sumie nie wiele mniej pracy :)

PostNapisane: 9 kwi 2008, 17:34
przez max
ja tez dolem wyciagalem najwiecej zabawy przy kabelkach , wezykach , przewodach wodnych itp itd ;)