Strona 1 z 1

Ile mam zaworów?

PostNapisane: 20 mar 2007, 20:52
przez PageUp
Hej
Sluchajcie dzis zajrzalem do dowodu rejestracyjnego i odczytalem nr VIN...okazalo sie ze mam 12 zaworową jednostkę, zamiast 8 zaworowej <jupi>
Ale w czym problem...pasek wymienilem do wersji 8 zaworowej jak i filtry...
Co mi moze grozic? moze sie zerwac? Moze są takie same ? :>
wg tej strony mam 12v http://www.mazdaspeed.pl/linki/323_626_vin.pdf
wg tej strony mam 8v
http://mazda-fun.net.ru/vin/

moj nr vin: JMZGV12D201220712
POMOCY ;(

PostNapisane: 20 mar 2007, 21:29
przez Grzyby
Mógłbyś nazwać temat tak żeby z niego wynikało o co chodzi (oraz zgodnie z regulaminem)?

PostNapisane: 20 mar 2007, 21:36
przez PageUp
lepiej?:>

PostNapisane: 20 mar 2007, 21:37
przez Grzyby
lux :D

PostNapisane: 20 mar 2007, 21:46
przez Overkill
Jeżeli masz 12 V to na pokrywie zaworów masz wielki wytłoczony napis 12 VALVE.
Filtry np. oleju i paliwa są takie same.
Pasek (jeżeli mowa o klinowym) jest zależny od osprzętu silnika (wspomaganie, klima) i można go dobierać po dlugości i przekroju, więc jeżeli dał sie założyć to powinno być ok...

PostNapisane: 20 mar 2007, 22:36
przez PageUp
nie mam takowego napisu...ale wg tego pdf mam 12v...wg ruskiej strony mam 8v wiec zglupialem. (bylem pewien ze mam 8v :] ). Klimy etc nie mam...

PostNapisane: 20 mar 2007, 22:43
przez Grzyby
Overkill napisał(a):Jeżeli masz 12 V to na pokrywie zaworów masz wielki wytłoczony napis 12 VALVE.


PageUp napisał(a):nie mam takowego napisu

no to dobrze byłeś pewien :)

PostNapisane: 21 mar 2007, 00:00
przez Overkill
PageUp napisał(a):wg tej strony mam 12v http://www.mazdaspeed.pl/linki/323_626_vin.pdf


To ciekawe, bo według tej strony masz 2.0 12V na gaźniku (Carb.), a ty masz chyba wtrysk...

PostNapisane: 21 mar 2007, 00:23
przez PageUp
to teraz to juz wogole zglupialem...gaznika nie ma napewno :P
chyba na dniach zdejme pokrywe klawiatury :P
Ogolnie ma wielki napis "Injection" bez liczby zaworow...

PostNapisane: 21 mar 2007, 00:43
przez Wodzu
PageUp napisał(a):Ogolnie ma wielki napis "Injection" bez liczby zaworow...

Z tego co sie orientuje to nie było jednostek 8V na wtrysku tylko 12V i 16V

PostNapisane: 21 mar 2007, 01:21
przez Siw-y
Wodzu napisał(a):Z tego co sie orientuje to nie było jednostek 8V na wtrysku tylko 12V i 16V

i tu sie mylisz bo ja tez taka posiadam tyle ze o rok starsza i mam 2.0 na wtrysku i 8V
Obrazek

PostNapisane: 21 mar 2007, 08:17
przez Overkill
Siw-y napisał(a):mam 2.0 na wtrysku i 8V


Dokładnie, były takie silniki. Mają 90KM :)

PostNapisane: 21 mar 2007, 09:27
przez zibi626
Mam dokladnie taki sam silnik jak Ty,nic nie pisze czy 12V czy 16V czy 220V:D, podobno nie zawsze pisze ze jest 12V wiec chyba najlepiej zdjac kopolke i samemu sie przekonac:) a na stronach rzeczywiscie pisze roznie, w nr VIN tez mam literke D (co by znaczylo ze mam 16V bodajze) tyle ze mam wtrysk i 2.0...ale co tam wazne ze jezdzi i ma sie dobrze :D

Mazzzda Rulezzz

PostNapisane: 21 mar 2007, 10:18
przez PageUp
wlasnie moj silnik wyglada tak jak siw-y...cos czuje ze za pare dni odkryje klawiaturke i zobacze ile ich tam jest :P

PostNapisane: 21 mar 2007, 19:18
przez Overkill
zibi626 napisał(a):podobno nie zawsze pisze ze jest 12V


Zawsze jest wytłoczone na deklu :]

PostNapisane: 9 lip 2007, 12:51
przez piotrek2
witam może mi pomożecie czytałen na forum że silnik 2,2,12V ma chydraulicznie regulowane zawory. Siedze sobie i szukam aż trafiłem na fotonaprawy na tej stronce i zamieszczony jest tam schemat głowicy i wydaje mi się że są tam śrubki do regulacji. Jak możecie to zerknijcie na nie i napiszcie co o tym sądzicie. Z góry dzięki. :)

PostNapisane: 9 lip 2007, 14:07
przez otiks
PageUp napisał(a):moj nr vin: JMZGV12D201220712


Według EPC Mazda na podstawie podanego przez Ciebie VIN masz 8V, czyli identycznie jak moja GV tylko że u Ciebie jest już wtrysk a u mnie jeszcze gaźnik.

PostNapisane: 12 lip 2007, 08:34
przez zibi626
no z tymi nr VIN to jest roznie na roznych stronach:) najlepiej zdjac kopulke zaworow;]