Strona 1 z 2

Nie znasz historii swojego filtra benzyny – zmień go

PostNapisane: 21 cze 2004, 17:11
przez wigett
Dziś kolejny dzień opieki nad Madzią :]. Przy naprawach związanych z pompą paliwa (raz chodzi, raz nie chodzi ??) czysto zapobiegawczo zmieniliśmy filtr benzyny (silnik na wtrysku – filtr w metalowej obudowie). Normalnie nie wpadlibyśmy na taki pomysł, gdyż madzia jeździ zwykle na gaz, a benzyna potrzebna jest tylko z powodu wakacyjnego wyjazdu :) . Z ciekawości rozłupałem stary filtr i to co zobaczyłem przeszło moje najśmielsze oczekiwania – było tam chyba pół osiedlowej piaskownicy!!. Gdybym miał poprzedniego owner'a w zasięgu ręki to bym go chyba zabił normalnie <killer> . Dlatego apeluje – jeżeli nie znacie historii swoich filtrów – zmieńcie je natychmiast

PostNapisane: 21 cze 2004, 17:33
przez daniszko
Z ciekawości zapytam ile kosztuje nowy filtr paliwa?

PostNapisane: 21 cze 2004, 17:55
przez Jaksa
Jakies....30zł zamiennik

PostNapisane: 21 cze 2004, 18:10
przez Dubus
A co w przypadku braku filtra? I zbiornika paliwa też <lol>

PostNapisane: 21 cze 2004, 19:19
przez Huano
No to wtedy troszke wiecej... Bak – 600 zl + filtr 30 + wciecie sie w uklad aby wsadzic filtr –> dobry nozyk + wymiana baku (choroba wie ile) + dobre pol litra aby to jakosc zniesc 30 zl... :D
To juz lepiej jezdzij na gazie.... I bron Cie boze abys przypadkiem nie jezdzil na gazie po tym pol litra... :D

PostNapisane: 21 cze 2004, 22:54
przez mandini
OK mowcie sobie ze nic nie wiem!!!!:)),
ale gdzie w 323F BA jest filtr paliwa:)

PostNapisane: 21 cze 2004, 23:55
przez Jaksa
OK mowcie sobie ze nic nie wiem!!),
ale gdzie w 323F BA jest filtr paliwa
Jest jest..... w bardzo kiepskim miejscu..... szukaj ..... <lol>

PostNapisane: 22 cze 2004, 00:07
przez marek
Jest jest..... w bardzo kiepskim miejscu..... szukaj

Jeżeli jest podobnie jak w MX-3 V6 to powodzenia.
Sam wymieniałem...
Następnym razem wymienie filtr przy okazji swapu silnika, będzie łatwiej

PostNapisane: 22 cze 2004, 00:11
przez Jaksa
W 1,5 jest dużo łatwiej.....bo w Mx -3 V6 fakt ..... H w D ....heh.... w Carinie E z ABS tam to skrzynie biegów trzeba wydłubac... <lol> no ale to (tfu..) toyota.

PostNapisane: 22 cze 2004, 00:17
przez marek
bo w Mx -3 V6 fakt ..... H w D ....heh....

W MX-3 do wymiany filtra to przydałby się ten ginekolog z kawału który samochód przez rurę wydechową rozłożył :)

PostNapisane: 22 cze 2004, 10:02
przez krzysiek p
Czy tak zpuszczony filtr paliwa jak wspominał wcześniej kolega może mieć jakiś wpływ na osiągi (czy jest przez to silnik słabszy)

PostNapisane: 22 cze 2004, 13:00
przez mandini
jaksa moze pomozesz koledze z forum a nie bedziesz sie zbijal z biadka. powiedz mi gdzie on jest please:)

PostNapisane: 22 cze 2004, 13:23
przez Melon
mandini napisał(a):jaksa moze pomozesz koledze z forum a nie bedziesz sie zbijal z biadka. powiedz mi gdzie on jest please:)


Dołączam sie do tej prośby- powiedz

PostNapisane: 22 cze 2004, 13:35
przez marek
Dołączam sie do tej prośby- powiedz

Szukaj po wężach paliwowych, ten od listwy wtrysku idzie do filtra, natomiast ten od regulatora ciśnienia paliwa idzie do zbiornika.
Najprostszy sposób poszukiwań

EDIT:
Przy wymianie trzeba najpierw pozbyć się ciśnienia paliwa z układu poprzez wyjęcie przekaźnika pompy paliwowej na uruchomionym silniku, a po wymianie należy przed uruchomieniem auta napełnić układ paliwem

PostNapisane: 22 cze 2004, 16:07
przez daniszko
A gdzie jest przekaźnik pompy paliwa. Z ciekawości pytam, bo chyba mi się uszkodził a mechanik, który robił mi auto, zrobił alternatywny obwód i teraz jak zapalam światła to słyszę jak pompa zwalnia. Pompa też została wymieniona – teraz mam boscha z mercedesa – poprzednia odmówiła posłuszeństwa – wysiadała jakieś 2 miesiące ok 5 tys km.

PostNapisane: 22 cze 2004, 17:41
przez Jaksa
Szukaj po wężach paliwowych, ten od listwy wtrysku idzie do filtra, natomiast ten od regulatora ciśnienia paliwa idzie do zbiornika.
No i już wszystko jasne.....Marek wytłumaczyl.....Moje ponowne wskazówki są zbędne- dzięki!

PostNapisane: 22 cze 2004, 17:50
przez mandini
dzieki. dzisaj zabieram sie do poszukiwan:)

PostNapisane: 22 cze 2004, 18:30
przez wigett
EDIT:
Przy wymianie trzeba najpierw pozbyć się ciśnienia paliwa z układu poprzez wyjęcie przekaźnika pompy paliwowej na uruchomionym silniku, a po wymianie należy przed uruchomieniem auta napełnić układ paliwem


Hmmm, a jak ktoś tak na "cepa" po najmniejszej lini oporu zmieni – w sensie nie zaleje filtra coś się może stać?? Nie zamontowałem jeszcze nowej pompy, więc nic straconego – mogę jeszcze to poprawić :P

Tak przy okazji jak znaleźć przekaźnik od pompy??

PostNapisane: 22 cze 2004, 18:36
przez stonoga
To samo pytanko mam . Ja filtr zakupiłem u Norena 50 zł w metalowej obudowie

PostNapisane: 22 cze 2004, 18:42
przez wigett
stonoga napisał(a):Przy wymianie trzeba najpierw pozbyć się ciśnienia paliwa z układu poprzez wyjęcie przekaźnika pompy paliwowej na uruchomionym silniku, a po wymianie należy przed uruchomieniem auta napełnić układ paliwem

Czy taka sama procedurawymiany filtra przy 626 GD – wtrysk ? Ja filterek kupiłem u Norena – 50 zł w metalowej obudowie



Ja ciśnienia pozbyłem się odczepiając wąż – zresztą i tak nie za duże było bo mi zaprotestowała pompa paliwa :(
Nie wiem jednak czy tak można

Co do filterka to zamiennik (przeznaczony do Nissana) można kupić za 22zł
Pozdrawiam