Wymiana silnika z F8 na F2

Postprzez adam626 » 3 cze 2004, 12:59

stoi sobie u gościa silniczek 2.2 12V bez osprzętu
głowica w tym silniku jest taka sama jak u mnie 1.8 12V
z danych które udało mi się znaleść
silnik FE 2.0 ma taki sam blok jak moje F8 tylko ma rozwiercone cylindry nawiększa średnicę
silnik 2.2 (nie pisze oznaczenia bo go nie znam) ma tą samą srednicę cylindra co FE tylko ma zwiekszone wykorbienie na wale i nieco wyższy blok silnika.
i tu przychodzi mi do głowy taka rzecz
wkładam do siebie ten silnik
zamiast wtryskowego kolektora ssącego przykręcam swój z gaźnikiem
ewentualnie zmieniam podstawę aparatu zapłonowego aby było miejsce na pompę paliwową (gaźnik ma pompę na głowicy)
nawet się nie zastanawiam nad regulacją gażnika i tak jeżdzę na gazie

no i tu mam takie pytanie
jaka jest różnica wysokości
czy 2.2 z gaźnikiem się zmiesci pod maskę
czy kolektor od 2.2 kończy się na tej samej wysokości co moje F8 (wyglada tak samo)aby pasował do wydechu
jaka róznica w wadze tych silników jest
komplet sprzęgła mam od FE i pasował do mnie więc jest szansa że do 2.2 też pasuje
muszę jakoś oszacować koszty tej imprezy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez Negoiu » 18 lis 2007, 00:51

Niestety siadła w mojej maździe głowica, teraz pytanie czy będzie pasowała z 2,2 12V? Czy jest dokładnie taka sama? NIe będzie problemów z przełożeniem? Jak z umiejscowieniem gaźnika?
Prosze o radę.
Jesli nie da rady to najprawdopodobnije madzia na straty... :| :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2006, 11:23
Posty: 149
Skąd: Poznań
Auto: 626 GD F8 1.8 12V+LPG

Postprzez adam626 » 22 lis 2007, 10:36

odgrzałeś stary temat ale chyba w dobrym momencie
od 30 wrzesnia mam założony silnik F2 w miejsce F8
wg mnie głowice są identyczne
na silnik F2 mam załozony kolektor dolotowy F8 wraz z gaźnikiem
zrobiło się troszkę ciaśniej pod maską blok F2 ma 38mm więcej
kolektor wydechu tez został z F8
obudowa termostatu, aparat zapłonowy, wszystko pasowało


nie wiem jednak jakie są różnicę w fazach rozrządu pomiedzy F2 i F8 ale jak przełożysz całą głowice powinno być ok, wałek rozrządu z silnika F2 nie ma krzywki napędzającej pompę paliwa, więc musiałem założyć elektryczną, czy jeszcze czymś się różni nie wiem.
obie głowice mają podobne oznaczenia
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez zibi626 » 24 maja 2008, 21:27

Czy w takim razie glowica z F2 podejdzie do FE 90 HP ?? W necie znalazlem cos takiego:

Interchangble Parts Between F Series Motor's

F2 Parts on a FE
: Head
: Head Gasket
: Water Pump

Co jeszcze pasowaloby zmienic ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2006, 19:54
Posty: 796
Skąd: Kraków
Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24

Postprzez Waluś » 25 maja 2008, 16:44

zibi626 jeśli twoje FE jest 12V to pewnie tak jak mówi adam626
jeśli 8v to zapomnij
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6