stoi sobie u gościa silniczek 2.2 12V bez osprzętu
głowica w tym silniku jest taka sama jak u mnie 1.8 12V
z danych które udało mi się znaleść
silnik FE 2.0 ma taki sam blok jak moje F8 tylko ma rozwiercone cylindry nawiększa średnicę
silnik 2.2 (nie pisze oznaczenia bo go nie znam) ma tą samą srednicę cylindra co FE tylko ma zwiekszone wykorbienie na wale i nieco wyższy blok silnika.
i tu przychodzi mi do głowy taka rzecz
wkładam do siebie ten silnik
zamiast wtryskowego kolektora ssącego przykręcam swój z gaźnikiem
ewentualnie zmieniam podstawę aparatu zapłonowego aby było miejsce na pompę paliwową (gaźnik ma pompę na głowicy)
nawet się nie zastanawiam nad regulacją gażnika i tak jeżdzę na gazie
no i tu mam takie pytanie
jaka jest różnica wysokości
czy 2.2 z gaźnikiem się zmiesci pod maskę
czy kolektor od 2.2 kończy się na tej samej wysokości co moje F8 (wyglada tak samo)aby pasował do wydechu
jaka róznica w wadze tych silników jest
komplet sprzęgła mam od FE i pasował do mnie więc jest szansa że do 2.2 też pasuje
muszę jakoś oszacować koszty tej imprezy
Wymiana silnika z F8 na F2
Strona 1 z 1
Niestety siadła w mojej maździe głowica, teraz pytanie czy będzie pasowała z 2,2 12V? Czy jest dokładnie taka sama? NIe będzie problemów z przełożeniem? Jak z umiejscowieniem gaźnika?
Prosze o radę.
Jesli nie da rady to najprawdopodobnije madzia na straty...

Prosze o radę.
Jesli nie da rady to najprawdopodobnije madzia na straty...
- Od: 13 maja 2006, 11:23
- Posty: 149
- Skąd: Poznań
- Auto: 626 GD F8 1.8 12V+LPG
odgrzałeś stary temat ale chyba w dobrym momencie
od 30 wrzesnia mam założony silnik F2 w miejsce F8
wg mnie głowice są identyczne
na silnik F2 mam załozony kolektor dolotowy F8 wraz z gaźnikiem
zrobiło się troszkę ciaśniej pod maską blok F2 ma 38mm więcej
kolektor wydechu tez został z F8
obudowa termostatu, aparat zapłonowy, wszystko pasowało
nie wiem jednak jakie są różnicę w fazach rozrządu pomiedzy F2 i F8 ale jak przełożysz całą głowice powinno być ok, wałek rozrządu z silnika F2 nie ma krzywki napędzającej pompę paliwa, więc musiałem założyć elektryczną, czy jeszcze czymś się różni nie wiem.
obie głowice mają podobne oznaczenia
od 30 wrzesnia mam założony silnik F2 w miejsce F8
wg mnie głowice są identyczne
na silnik F2 mam załozony kolektor dolotowy F8 wraz z gaźnikiem
zrobiło się troszkę ciaśniej pod maską blok F2 ma 38mm więcej
kolektor wydechu tez został z F8
obudowa termostatu, aparat zapłonowy, wszystko pasowało
nie wiem jednak jakie są różnicę w fazach rozrządu pomiedzy F2 i F8 ale jak przełożysz całą głowice powinno być ok, wałek rozrządu z silnika F2 nie ma krzywki napędzającej pompę paliwa, więc musiałem założyć elektryczną, czy jeszcze czymś się różni nie wiem.
obie głowice mają podobne oznaczenia
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
- Od: 18 lis 2003, 15:56
- Posty: 774
- Skąd: wawa
- Auto: 626GD89 GT 4WS
Czy w takim razie glowica z F2 podejdzie do FE 90 HP
W necie znalazlem cos takiego:
Interchangble Parts Between F Series Motor's
F2 Parts on a FE
: Head
: Head Gasket
: Water Pump
Co jeszcze pasowaloby zmienic
Interchangble Parts Between F Series Motor's
F2 Parts on a FE
: Head
: Head Gasket
: Water Pump
Co jeszcze pasowaloby zmienic
- Od: 28 gru 2006, 19:54
- Posty: 796
- Skąd: Kraków
- Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24
zibi626 jeśli twoje FE jest 12V to pewnie tak jak mówi adam626
jeśli 8v to zapomnij
jeśli 8v to zapomnij
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6