Strona 1 z 5

Czujnik włączający wentylator, czujnik temperatury. 626 GD

PostNapisane: 23 maja 2004, 13:29
przez ADi
ello ziomale :) poszukuje czujnika włączającego wentylator chłodnicy do 626 GD z 91r silniczek 2.0...

tylko ze jest mały problem gdyż z serwisu wykombinowałem taki do GD ale okazało się że nie pasuje :| ma inne wejście bardziej zaokrąglone...ten w madzi ma bardziej kwadratową wtyczkę...a ponoć rocznik i silnik się zgadza....spotkaliście się z czymś takim bo nigdzie nie mogę zdobyć tego właściwego

dodatkowy problem to kurna koszt (tego niepasującego) 170zł za taki bubel to mi się nie widzi płacić...help bo wentylator włączony jest na stałe

pozdro thx :D

PostNapisane: 23 maja 2004, 23:50
przez b2
z tego co się orientuję , mazda zakładała czujniki Denso, Panasonic albo Ni-cośtam. wykręć, spisz numer (powinien być zaraz nad gwintem/śrubą) i szukaj. mnie też powiedzieli, że mam nietypowy czujnik (co prawda xedos 6 v6 a nie GD, ale per analogiam.. :)), bo kończy się gniazdkiem na wtyczke, a "panie w katalogu mamy takie co się kończą na blaszkie"... no ale żyjemy w polsce – co sklep, to katalog :]

PostNapisane: 24 maja 2004, 11:03
przez Konrad
Spisz symbol i producenta i jeśli masz możliwość prześlij zdjęcia. W kaliszu można było kupić do GE chyba ok 70 zł. Jak będę znał więcej szczegółów to sprawdzę.

PostNapisane: 24 maja 2004, 20:02
przez gonzo626
predzej czujnika poszukaj po szrotach taniej i wiesz co biezesz a w GD zeczywiscie byly dwa rodzaje w jednym ten czujnik dziala po zetknieciu z masa a drugi po odlaczeniu bo chodzi ci o czujnik na termostacie?

Czujnik temperatury, czujnik włączający wentylator

PostNapisane: 5 sty 2005, 20:24
przez Waluś
Powitać.
Mam pytanko> Gdzie znajdują sie czujniki załączjące i wyłączające wiatrak, czujnik temperatury, pokazujący temp. na desce w silniku 2,2i (F2)
Bo sobie tak beztrosko śmigam, a jeszcze jak kupiłęm to nie słyszałem wiatraka, choć po dłuższym postoju temp. sie troszke odchyliła od normy.
No i te od wskaźnika, bo nie zawsze mi pokazuje, coś jest [tiiit]... yyyy zepsute :) raz pokaże elegancko, a innym razem nawet nie drgnie. Gdzie szukać przyczyny ??
Aha i jeszcze coś ten czujnik co jest na dole chłodnicy do czego służy??

PostNapisane: 5 sty 2005, 22:29
przez JACU626
Cos ci nie łączy, mazdy w życiu nie mialeś że nie wiesz gdzie są czujniki <lol>

PostNapisane: 5 sty 2005, 22:32
przez Waluś
no tak, ale u mnie był gdzieś w bloku o ile pamiętam. tutaj są dwa koło siebie w tej kopółce pod którą jest termostat (który jest do czego), zdaje sie że powinien być jeszcze trzeci, no i zastanawiam sie od czego jest ten na dole chłodnicy

PostNapisane: 5 sty 2005, 22:58
przez JACU626
U mie górny jest od wentylatora a dolny od wskaznika ale to diesel. Jak przy włączonej stacyjce zciągniesz kabel to powinien działac wentylator. Trzeciego bym szukał w głowicy. Ten na dole chłodnicy masz podpięty?

PostNapisane: 5 sty 2005, 23:05
przez Waluś
JACU626 napisał(a):Ten na dole chłodnicy masz podpięty?

Właśnie nie i dlatego pytam od czego jest. Zaśniedziały kable i musi odpadły
A u mnie jest tak: są dwa poziomo. Jeden jest mał od wskaźnika temperatury, drugi większy od wiatraka
Informator Newbie

PostNapisane: 5 sty 2005, 23:31
przez Huano
W mojej Mazdzie na dole chłodnicy jest właśnie termiczny włącznik wentylatora chłodnicy (też nie działający – dzisiaj miałem wymienić, ale okazało się że wcale nie jest tak łatwo wybrać właściwy – muszę go po prostu wyjąć io podjechać do sklepu aby pokazać na wzór). W bloku silnika mam termostat.

PostNapisane: 5 sty 2005, 23:44
przez Waluś
Huano napisał(a): termiczny włącznik wentylatora

Włącznik czy wyłącznik bo mi sie zdaje że za niska temp. tam panuje jak na włączenie. Włącznik musi być gdzieś przy bloku

PostNapisane: 5 sty 2005, 23:52
przez Huano
No więc w "mondrej" książce którą posiadam jest napisane:
[...] Po włączeniu zapłonu zewrzeć końcówki przewodów dochodzące do wyłącznika termicznego umieszczonego w zbiorniku chłodnicy. Silnik wentylatora chłodnicy powinien zacząć się obracać.[...] Tak więc pewnie wyłącznik :) Nie mniej jednak może on być również odpowiedzialny za nie włączanie się wentylatora (oczywiście należy również sprawdzić czy przewody śa w dobrym stanie :) ) A jednocześnie kawałek dalej nazywają ten sam czujnik włącznikiem :) I dlatego jest to "mondra" książka :)

PostNapisane: 5 sty 2005, 23:55
przez Waluś
być może ale w poprzedniej GD ten czujnik miałem odłączony i wiatrak chodził poprawnie :|
Ale z tego co wiem to przy termostacie jak zdejmiesz przewód to też powinien sie wiatrak włączyć, chyba że sie myle

PostNapisane: 6 sty 2005, 00:03
przez Huano
Z tego co wiem to faktycznie powinien. Ale dla pewności sprawdz czy w ogole wentylator dziala – lepiej zrobic to teraz gdy jeszcze temperatura jest w miare przyjemna niz sie zagotowac gdzies na trasie :( Choc z drugiej strony zima to i tak Ci raczej nie grozi :)
A co do odchylenia temperaturki – u mnie tez bardzo delikatnie rosnie po dluzszym postoju – ale jako ze mam wentylator "na krotko" to niestety nie wiem czy powinien sie zalączać...

PostNapisane: 6 sty 2005, 00:07
przez Waluś
Jutro sobie to wszystko polukam

PostNapisane: 6 sty 2005, 00:10
przez Huano
Waluś napisał(a):Jutro sobie to wszystko polukam

Jakby cus to mogę Ci porobić skany z tej mojej "mondrej" ksiązki – dosłownie 2 stronki i wrzuce na mojego FTPa

PostNapisane: 6 sty 2005, 02:43
przez Achemenid
Tylko jakos zaden z twoich doradcow nie ma silnika F2.
A to jest nie typowy silnik w mazdzie .
<lol> <lol> <lol>




Huano napisał(a): Po włączeniu zapłonu zewrzeć końcówki przewodów dochodzące do wyłącznika termicznego umieszczonego w zbiorniku chłodnicy.

A ja w swoim F2 nic takiego nie mam .





Wszystkie czujniki dotyczace temperatury mam zamontowane na obudowie termostatu,a ten naj mniejszy z jednym przewodem jest od wentylatora . :D

PostNapisane: 6 sty 2005, 09:57
przez adam626
u mnie z wyglądu jest tak samo jak w 2.2
czujnik na termostacie bardziej wystający do przodu steruje wentylatorem poprzez zwarcie do masy przewodu
ten drugi steruje wskaźnikiem
ten w chłodnicy nie wiem co robi
jest i jest podłaczony ale jak go odłaczę nic się nie zmienia
w starych produktach fiata właśnie ten sterował wentylatorem
pomimo że na dole chłodnicy jest najchłodniej to wystarczy to uwzględnić dobierając czujnik

PostNapisane: 6 sty 2005, 10:52
przez Waluś
Panowie dzisiaj po głębszej analizie wypatrzyłem że wszystki czujników to jest 4 (Achemenid licze na ciebie) 2 jest przed termostatem (mały z jednym przewodem, pewnie od wskaźnika, drugi duży z dwoma przewodami), a następne dwa są już tuż za termostatem są duże jak tamten pierwszy ale wychodzi z nich po jednym przewodzie.
I co szanowne grono dyskusyjne na to ??

PostNapisane: 6 sty 2005, 11:34
przez es
Waluś napisał(a):Panowie dzisiaj po głębszej analizie wypatrzyłem że wszystki czujników to jest 4 (Achemenid licze na ciebie) 2 jest przed termostatem (mały z jednym przewodem, pewnie od wskaźnika, drugi duży z dwoma przewodami), a następne dwa są już tuż za termostatem są duże jak tamten pierwszy ale wychodzi z nich po jednym przewodzie.
I co szanowne grono dyskusyjne na to ??


To ten jednodrutowy (i u mnie jedyny sterczacy lekko do gory od przodu). Latem walczylem z niedzialajacym wentylatorem. O awarii dowiedzialem sie dopiero w naprawde duzym korku – uklad chlodzenia wytrzymywal nasze niezbyt gorace lato nawet 15-20 minut bez ostrzezen na desce. Poza wlacznikiem koniecznie sprawdz przekaznik, bo u mnie wlasnie to sie upalilo. Znajduje sie on zaraz za lewa lampa i niestety jest narazony na dzialanie duzych ilosci slonej wody. Wyobraz sobie, ze upalil sie przewod w kostce i przylacze na samym przekazniku. Wobec awarii na wiazce nie zawracalem sobie glowy szukaniem oryginalu. Zalozylem zwykle konektory i uniwersalny przekaznik z dwoma oddzielnymi obwodami dla toru +/– sygnalowego z czujnika i "przelotowy" pradowy do zasilania wiatraka. Analize awarii zacznij od samego silnika wentylatora.

Mam nadzieje, ze w moim f2 jest tak samo jak w Twoim f2t.