Problemy ze schodzeniem z obrotów – przyspieszacz

Postprzez 2Fast4U » 9 sie 2006, 08:42

Witam.
mam następujący problem.
Wracam sobie wczoraj z roboty ,i nagle mazda zaczeła bardzo szarpać ,nie chciała w ogole jechać ,cały czas gasła.
zjechałem na pobocze ,odpalam silnik ,normalnie pracuje na wolych obrotach ,gdy dodam gazu (zakrece silnik do np.4.000obr/min) ,odpuszcze gaz ,silnik schodzi normalnie z obrotów ,ale przy 2.000obr/min gaśnie...
-przy tych 2.000obr/min słychać wyłączające sie elektrozawory od gazu ,czyli instalacja gazowa przy 2.000obr/min "myśli" że silnik nie chodzi -bo w praktyce tak jest ,i odłącza dopływ gazu

jakoś dojechałem do domu, dzisiaj rozkreciłem aparat zapłonowy ,sprawdziłem świece i kable WN ,cewka zapłonowa sprawdzona.
wydaje mi się że problem tkwi w aparacie zapłonowym . podciśnieniowy przyspieszacz zapłonu działa prawidłowo

czy macie jakie.ś pomysły?
-instalacja gazowa wydaje mi sie ze jest ok. poniewaz na wolych obr. silnik pracuje , kręci się bez problemu do maxa ,jeździ wormalnie (teraz tylko na wysokich obrotach)
ale holera wie czemu przy tych 2.000obr/min silnik gaśnie

Pozdrawiam.
Ostatnio edytowano 10 sie 2006, 17:27 przez 2Fast4U, łącznie edytowano 1 raz
Pozdrawiam.
Szef przemówił, możecie usiaść.
Początkujący
 
Od: 18 lip 2006, 07:56
Posty: 7
Skąd: Wolne Miasto -=GDAŃSK=-
Auto: Mazda 626 GD 2.0 8v Gaźnik

Postprzez Grzyby » 9 sie 2006, 10:19

a co z PB?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez 2Fast4U » 9 sie 2006, 12:50

samochod jeździ tylko na gazie.
Pozdrawiam.
Szef przemówił, możecie usiaść.
Początkujący
 
Od: 18 lip 2006, 07:56
Posty: 7
Skąd: Wolne Miasto -=GDAŃSK=-
Auto: Mazda 626 GD 2.0 8v Gaźnik

Postprzez Negoiu » 9 sie 2006, 13:13

2Fast4U napisał(a):czyli instalacja gazowa przy 2.000obr/min "myśli" że silnik nie chodzi -bo w praktyce tak jest ,i odłącza dopływ gazu


Na pewno nie w gaźniku. Tam nie ma żadnego komputera. To jest protsa instalacja.
MIałem podobnie przy swoim starym samochodzie. Może u Ciebie też występuje? Zepsuty był włącznik i przełącznik gazu. Sam się włączął i wyłączał- była to kwestia zepsutej elektroniki. NIech jakiś spec pomierzy Ci , czy idą impulsy z kontrolki do zaworów od gazu. (jeśli ci cykają zawory i wyłączają gaz to raczej jest wina tego przełącznika.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2006, 11:23
Posty: 149
Skąd: Poznań
Auto: 626 GD F8 1.8 12V+LPG

Postprzez 2Fast4U » 10 sie 2006, 16:55

Instalacja gazowa jest OK.
dzisiaj podłączyłem lampe stroboskopową pod układ zapłonowy i przy 2.000obr/min jest brak zapłonu ,i silnik gaśnie.
to teraz mamy do wyboru
-Cewka zapłonowa (pewnie odpada bo iskre daje...)
-Układ zapłonowy -możliwe lecz niekoniecznie
-przyśpieszacz zapłonu odśrodkowy -wydaje mi się że to będzie to...

macie jakies pomysły?
czy ma ktos z was na opchnięcie układ zapłonowy od FE? od gaźnika albo wtrysku 8v?

Pzodro.
Pozdrawiam.
Szef przemówił, możecie usiaść.
Początkujący
 
Od: 18 lip 2006, 07:56
Posty: 7
Skąd: Wolne Miasto -=GDAŃSK=-
Auto: Mazda 626 GD 2.0 8v Gaźnik

Postprzez 2Fast4U » 10 sie 2006, 21:29

maździoch naprawiony ,idzie jak szalony.
rozkreciłem cały aparat zapłonowy ,przesmarowałem przyspieczacz odśrodkowy i wszystko ładnie działa.

teraz jeszcze muszę tylko ustawic zapłon lampa stroboskopową bo troche nie rowno chodzi, ale to juz bółka z masłem.
Pozdrawiam.
Szef przemówił, możecie usiaść.
Początkujący
 
Od: 18 lip 2006, 07:56
Posty: 7
Skąd: Wolne Miasto -=GDAŃSK=-
Auto: Mazda 626 GD 2.0 8v Gaźnik

Postprzez 2Fast4U » 21 sie 2006, 20:23

Witam.
Problem znowu z przyspieszczaczem odśrodkowym.
juz nie mam cierpliwosci do niego , czysciłem ,smarowałem z 20razy i dalej ,2000obr/min i gaśnie...
było dobrze pare dni znowu lipa!


Ma ktoś z was do sprzedania aparat zapłonowy do 2.0 Fe gaźnik ,lub wtrysk wielopunktowy 8v?
sprawa pilna... nie mam czym do pracy jeździc ;/;/
Pozdrawiam.
Szef przemówił, możecie usiaść.
Początkujący
 
Od: 18 lip 2006, 07:56
Posty: 7
Skąd: Wolne Miasto -=GDAŃSK=-
Auto: Mazda 626 GD 2.0 8v Gaźnik

Postprzez 2Fast4U » 23 sie 2006, 21:23

hmm...
mazda stoi... wszystko posprawdzane...
-Cewka zapłonowa działa poprawnie.
-Przyspieszacz odśrodkowy działa poprawnie
-Przyśpieszacz podciśnieniowy działa poprawnie (z podłączonym i odłączonym przewodem podcisnienia silnik zachowuje sie tak samo-gaśnie)

teraz uwaga skierowana jest na bezstykowym przerywaczu.
czy wie ktoś jak działa ten przerywacz w tym aparacie zapłonowym?


prosze o jakies namiary, co może byc z tym przerywaczem [tiiit]*** ,przy 1.500-2.000 obr silnik gaśnie – brak sygnału do cewki zapłonowej.
Pomóżcie ,juz nie mam siły.!
Pozdrawiam.
Szef przemówił, możecie usiaść.
Początkujący
 
Od: 18 lip 2006, 07:56
Posty: 7
Skąd: Wolne Miasto -=GDAŃSK=-
Auto: Mazda 626 GD 2.0 8v Gaźnik

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6