Adasi napisał(a):Tylko do zbiorniczka czy przez korek na chłodnicy tez?
Najpierw do chłodnicy później do zbiorniczka na full lub więcej bo i tak układ się odpowietrzy i sobie zassie. Czyli wszystko napełniasz na full(można na pracującym silniku lepiej się odpowietrza)Grzejesz silnik aż się włączą wentylatory, czekasz do ostygnięcia i dolewasz płyn do chłodnicy(jesli nie jest pod korek) i do zbiornika na full.
I tyle.
Żeby weszło tyle płynu ile podaje producent należy odkręcic korek do spuszczania płynu z bloku. W silnikach serii B korek jest z przodu silnika obok obudowy sprzęgła(klucz 17). W silnikach serii K jest zaslepka na lewym rzędzie cylindrów(patrząc od strony rozrządu) ponizej kolektora wydechowego bliżej obudowy sprzęgła.
Zresztą ile razy można poruszać tak banalny temat jak wymiana płynu w układzie chłodzenia?
Nie radzę kupować bylejakiego płynu w hiperze. Oczywiście różnica nie będzie dostrzegalna po zalaniu tylko wyjdzie po kilku latach i nazywa się to niedbalstwo użytkownika pojazdu.(zasyfiony układ itp)