Strona 1 z 1

Silnik nie odpala – pompa paliwa

PostNapisane: 21 lip 2006, 16:26
przez gxs5
Witam.

Mam następujący problem. Wczoraj jeszcze silnik odpalał bez problemu, natomiast dzisiaj nie mogłem juz go odpalic.Sprawdziłem świece i iskra jest, silnik kręci bez problemu ale nie odpala. Nie bardzo sie na tym znam, ale wcześniej kiedy tylko przekręcałem kluczyk w stacyjce słyszałem jak zaczyna chodzic jakis silniczek pod maską, taki miał odgłos....dzisiaj juz nic nie słyszę i nie wiem co to może byc, moze ktos wie???? Przeczytałem na forum że jak sie przekreci kluczyk to od razu uruchamia się pompa paliwa przy wyłaczonym silniku. Czy dobrze kombinuję? Czy jest to dźwięk załączającej sie pompy. Proszę o odpowiedzi, bo ja sie na tym nie znam, dodam że jest to Mazda 626 2.2i z 89 roku,hatchback.

PostNapisane: 21 lip 2006, 16:54
przez es
To rzeczywiscie moze byc brak paliwa. Wskazana jest pomoc drugiej osoby. Gdy siedzisz w aucie i katujesz rozrusznik ciezko Ci uslyszec czy pompa dziala. Niech pomocnik poslucha czy w okolicach tylnego kola slychac to bzyczenie. Odradzam eksperymenty z rozlaczaniem wezyka. Jesli pompa dziala to daje naprawde spore cisnienie. Zalejesz wszystko – pozar jest niewykluczony. Inne ewentualnosci to niestety sterowanie. Jednak jeszcze nie slyszalem o takiej awarii, co nie oznacza, ze nie bedziesz pierwszy :(

Zacznij od osluchania pompy. Nie ma co martwic sie na zapas.

PostNapisane: 21 lip 2006, 19:36
przez gxs5
Przejrzałem wszystkie bezpieczniki jakie tylko znalazłem w samochodzie i wszystkie są ok, myslałem ze moze jakis bezpiecznik sie przepalił, pompę nasłuchiwałem i nic nie usłyszałem, ale nie jestem pewien czy nie przegapiłem jakiegos przekaźnika bo niestety nie mogłem znaleźć. W kazdym razie szykuje sie juz na zakup pompy paliwa ale czekam na potwierdzenie od mechanika.Mam tylko jedno pytanie czy pompa od Forda Probe 2,2i będzie pasowała do mojej Mazdy bo znalazłem taką na allegro, jesli ktos wie to niech napisze, bede wdzięczny.Pozdrawiam.

PostNapisane: 21 lip 2006, 19:43
przez tarsar
Konstrukcyjnie jest to ten sam motor – 2200 12V na wielopunkcie 115KM. Czyli powinna pasować ,chyba że ta pompa jest od wersji 2.2i Turbo.

PostNapisane: 21 lip 2006, 21:16
przez nemi
Sprawdź czy świece są mokre jak zakręcisz rozrusznikeim, albo wykręć świece, włóż je do kabli i ułóż nad cylindrami. Zakręcisz rozrusznikiem i w ten sposob sprawdzisz, czy podaje paliwo i czy pali na kazdy cylinder. Nie przestrasz sie tylko, ze bedzie buchac ogień 40 cm ;). U mnie to robili w ASO Mazdy, wiec chyba jest to w miarę bezpieczne.

PostNapisane: 21 lip 2006, 21:29
przez Waluś
gxs5 napisał(a):słyszałem jak zaczyna chodzic jakis silniczek pod maską

ten dźwięk t nie pompa paliwa tylko praca układu wtryskowego bądź zapłonowego (nie pamiętam). Musiał bym sprawdzić pod maską od czego jest ten dźwięk, u mnie brzęczy :P
Do testu pompy paliwa masz zworę. Jest to kostaka dwupinowa koloru żóltego (na zdjęciu) z lewej strony auta obok silnika wycieraczek i amora.
Obrazek

Zrób mostek, zdejm przewód paliwa, np z filtra, przekręć zapłon (ale bez rozrusznika), i powinno polecieć paliwo jeśli nie leci szukaj pompy.

PostNapisane: 21 lip 2006, 22:25
przez gxs5
Wielkie dzieki za rady...co do świec to wczesniej sprawdzałem i były suche oraz była iskra czyli paliwo nie dochodzi. Druga sprawa wielkie dzieki za zdjecie z tą żółtą zworką :) nigdy bym sie nie domyślił że ona obsługuje pompe paliwa,jutro spróbuje tak zrobic, jak juz sprawdze to dam znac o efektach :)...Pozdrawiam i jeszcze raz wielkie dzieki .

PostNapisane: 23 lip 2006, 10:54
przez gxs5
Problem juz rozwiązany. Do pompy paliwa nie dochodziło napięcie, prawdopodobnie było cos z wtyczką, po jej poruszaniu pojawiło sie napiecie :), ponadto przewód masy był nie podłaczony do masy (jakas przerwa w instalacji?), ale podłaczyłem ją innym kabelkiem i wszystko działa.:)