Czujnik poziomu paliwa-naprawa,wymiana, kupno GD
1, 2
NIestety pierwsza (mam nadzieję, że na dłuższy czas) usterka związana z wiekiem pojazdu. Padł czujnik poziomu paliwa umieszczony w baku. Dokładniej (proszę o poprawę jeśli coś źle nazwę), zerwał się drucik opornika po którym przesuwa końcówka pływaka. Ogólnie rzecz biorąc tragedii nie ma, kontrolka niskiego poziomu działa, więc nie wyjadę benzynki do końca(poza tym LPG), pytanie jednak brzmi:
– czy można to jakoś naprawić?(sam próbowałem używając narzędzi chirurgicznych, ale niestety reszta drucików jest też nadtarta i pęka)
– Czy można gdzieś kupić używkę (intensywnie próbowałem,ale do mojego samochodu-gaźnik brak)
– ile może kosztować nowy (sądząc z budowy-razem z pływakiemi kontrolką rezerwy)i czy ktoś to ma?
– czy z innego typu mazdy lub innego samochodu może pasować?
Na razie spiąłęm go na krótko z masą i niby mam pełen stan, wizualnie fajnie, ale wolałbym, aby działał.
– czy można to jakoś naprawić?(sam próbowałem używając narzędzi chirurgicznych, ale niestety reszta drucików jest też nadtarta i pęka)
– Czy można gdzieś kupić używkę (intensywnie próbowałem,ale do mojego samochodu-gaźnik brak)
– ile może kosztować nowy (sądząc z budowy-razem z pływakiemi kontrolką rezerwy)i czy ktoś to ma?
– czy z innego typu mazdy lub innego samochodu może pasować?
Na razie spiąłęm go na krótko z masą i niby mam pełen stan, wizualnie fajnie, ale wolałbym, aby działał.
- Od: 13 maja 2006, 11:23
- Posty: 149
- Skąd: Poznań
- Auto: 626 GD F8 1.8 12V+LPG
Na logike i rozum nie sadze aby czujniki w GD sie roznily. Przynajmniej opornoscia tego drutu. Wydaje mi sie, ze mozesz poszukac dowolnej uzywki (na allegro stale ktos sie oglasza, ze sprzedaje wszystko). Jezeli beda jakies mechaniczne roznice, to zawsze mozesz zrobic z dwoch jeden.
- Od: 13 sie 2004, 13:17
- Posty: 398
- Skąd: Warszawa
- Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02
z uwagi na to iż to wszystko jest ze sobą ładnie stopione (fabrycznie wolałbym nie łączyć z dwóch w jeden. A czy w innych samochodach z wtryskiem nie ma tam przypadkiem pompy paliwa?
Czy ten opornik w innych mazdach lub innych GD jest ten sam? Może ktoś to wie bez wyciągania tego z baku i otwierania małej blokady? Reszta jest w idealnym stanie- wolałbym to naprawić.
Czy ten opornik w innych mazdach lub innych GD jest ten sam? Może ktoś to wie bez wyciągania tego z baku i otwierania małej blokady? Reszta jest w idealnym stanie- wolałbym to naprawić.
- Od: 13 maja 2006, 11:23
- Posty: 149
- Skąd: Poznań
- Auto: 626 GD F8 1.8 12V+LPG
We wszystkich GD jest taki sam czujnik. We wszystkich mazdach jest taki sam wskaźnika na desce (przynajmniej GD, GE (poza dieslami), MX3 i 6 + 323 BA – sprawdzone
ja obecnie mam od MX3), więc pozwala to przypuszczać że i w zbiorniku może być jednakowy, różniący się tylko ksztautem pływaka bądź wspornika, ale to jest do przerobienia
Ponadto możesz jeszcze prubować kupiś od forda probe I generacji
Ponadto możesz jeszcze prubować kupiś od forda probe I generacji
Przede wszystkim dzięki za odp.To już jest coś.
czujnik, czy wskaźnik. Od MX masz wskaźnik?
problem tkwi tylko w oporniku. Jeśli wiesz jak to wygląda to rozumiesz, że najlepiej byłoby wymienić całość, ewentualnie sam opornik- tylko ciągle pozostaje pytanie- czy są takie same?
Waluś napisał(a):We wszystkich GD jest taki sam czujnik
czujnik, czy wskaźnik. Od MX masz wskaźnik?
Waluś napisał(a): zbiorniku może być jednakowy, różniący się tylko ksztautem pływaka bądź wspornika
problem tkwi tylko w oporniku. Jeśli wiesz jak to wygląda to rozumiesz, że najlepiej byłoby wymienić całość, ewentualnie sam opornik- tylko ciągle pozostaje pytanie- czy są takie same?
- Od: 13 maja 2006, 11:23
- Posty: 149
- Skąd: Poznań
- Auto: 626 GD F8 1.8 12V+LPG
Negoiu napisał(a):czujnik, czy wskaźnik. Od MX masz wskaźnik?
czujnik. Wskaźniki się różniły. Po 90 roku był już taki jek jast w GE i MX, w starszych GD był taki "wahadełkowy"
Negoiu napisał(a):Od MX masz wskaźnik
dokładnie
Negoiu napisał(a):Jeśli wiesz jak to wygląda to rozumiesz, że najlepiej byłoby wymienić całość
całości od innego modelu napewno nie wymienisz, bo musiały by być takie same zbiorniki, w co wątpie. Opornik powinien być taki sam
Waluś napisał(a):bo musiały by być takie same zbiorniki, w co wątpie.
niestety też tak sądzę.
Waluś napisał(a):Opornik powinien być taki sam
a o to się modlę. Jeśli się uda to tylko poszukać rozwalonej GD (od tygodnia szukam po szrotach i akurat zbiorników i tym samym czyjnków brak)
Może sie uda coś znależć. A może można to gdzieś dać, aby przezwoili?(tak sobie dumam...)
- Od: 13 maja 2006, 11:23
- Posty: 149
- Skąd: Poznań
- Auto: 626 GD F8 1.8 12V+LPG
wątpie, bo musiałby być identyczny drut o identycznej oporności, długości, ilości zwojów i średnicy druta. Gra niewarta świeczki
fakt. samemu próbowałem je związać, nawet się dwa razy udało, ale pękało w innym miejscu- tak jest mocno przytarte. Teraz tylko mieć nadzieję, że inne będą w lepszym stanie( jak się znajdą).
Ogólnie całość czujnika jest w idealnym stanie-jak nówka-- gdyby nie ten opornik
ale co bym robił wolnymi (czasami) popołudniami i gdzie się odstresowaywał... Grzebanie przy madzi to jest to.
Ogólnie całość czujnika jest w idealnym stanie-jak nówka-- gdyby nie ten opornik

ale co bym robił wolnymi (czasami) popołudniami i gdzie się odstresowaywał... Grzebanie przy madzi to jest to.
- Od: 13 maja 2006, 11:23
- Posty: 149
- Skąd: Poznań
- Auto: 626 GD F8 1.8 12V+LPG
Negoiu napisał(a):Grzebanie przy madzi to jest to
hehehe


Waluś napisał(a):hehehe też tak mam. W zimie sam sobie wyszukuje roboty
Pamiętając Twoje posty to pół samochodu jest wymienionego

Jednak w pamięci mam szczególnie dwa: jak coś odkręcałeś i wisiałeś na jakiejś dźwigni i drugi jak wymontowywałeś skrzynię....(chyba Cię z nikim nie mylę)
Sorry za off-topic
- Od: 13 maja 2006, 11:23
- Posty: 149
- Skąd: Poznań
- Auto: 626 GD F8 1.8 12V+LPG
Ja mam jeszsze GD ale 4WS i są dwa pływaki , bo zbiornik jest dzielony . wartość jest o połowe mniejsza.
Bo w liczniku jest układ który to przelicza .
Ale w pozostałych GD sa takie same. Czy to gaznik czy wtrysk .
Mozna z innej przełożyć sam opornik , 15 min roboty.
Bo w liczniku jest układ który to przelicza .
Ale w pozostałych GD sa takie same. Czy to gaznik czy wtrysk .
Mozna z innej przełożyć sam opornik , 15 min roboty.
Naprawie wyremontuje każdy silnik do mazdy , KJ.KL.KF.M6.CX7
Posiadam własne części specjalizacja Mazdy.
Posiadam własne części specjalizacja Mazdy.
- Od: 31 lip 2005, 18:04
- Posty: 331
wiesiek5 napisał(a):Ja mam jeszsze GD ale 4WS i są dwa pływaki , bo zbiornik jest dzielony . wartość jest o połowe mniejsza.
Bo w liczniku jest układ który to przelicza .
Widzę, że problem był chyba przerabiany

Wielkie dzięki- o takie info mi chodziło
- Od: 13 maja 2006, 11:23
- Posty: 149
- Skąd: Poznań
- Auto: 626 GD F8 1.8 12V+LPG
Negoiu napisał(a):(chyba Cię z nikim nie mylę)![]()

A skrzynia prawie mnie przygniotła

Witam , jeszcze dziś wszzystko działało jak w zegarku podjeżdzam pod dom z pracy a wskazówka stanu paliwa leży na podpórce paliwo jest około 15 L i jak już pisałem wskazywało wszystko ok , zaobserwowałem że jak przekręcam zapłon to wskazówka delikatnie zadrży tylko jak by zamiast iść w górę to rwię ku dołowi dziewnie to wygląda rozebrałem nawet zegary wyciągłem sprawdziłem połączenie wszystko wygląda gdzie szukać przyczyny ?<<
Możecie powiedźieć jak mam się dostać do tego czujnika paliwa , też mam taką awarie i nie wiem jak się mam do tego zabrać
Możecie powiedźieć jak mam się dostać do tego czujnika paliwa , też mam taką awarie i nie wiem jak się mam do tego zabrać
Obecna- Mazda 626 GW 2.0i 16v FS-HP 136KM
Ex.nr.2. – Mazda 626 GE 2.0i 16v FS-DOHC 115KM
Ex.nr.1. – Mazda 626 GD Coupe 2.0i 16v FE-DOHC 148 KM
Ex.nr.2. – Mazda 626 GE 2.0i 16v FS-DOHC 115KM
Ex.nr.1. – Mazda 626 GD Coupe 2.0i 16v FE-DOHC 148 KM
Właśnie wróciłem z ogledzin rozkręciłem całą pompe paliwa wraz z pływakiem i odkryłem usterkę po wyjeciu , otóż w trakcie ruszania pływakiem wskazówka stanu paliwa ruszyła po dalszej diagnozie okazuję się że jak przesune pływak na ninimum stanu wogle nie reaguje wskazówka ale gdy tylko powoli wychylam pływak do maxymalnego stanu to dopiero w okolicach połowy całego ruchu pływaka wskazówka zaczyna reagować a więc ten cały czujnik zaczyna działać w górnych granicach znaczy nadaje się cały do wymiany najlepiej cały element z pływakiem jak coś źle napisałem proszę poprawcie mnie pozdrawiam i THX dla Negoiu
Ps. a i wogle nie działa kontrolka rezerwy paliwa na minimum
Ps. a i wogle nie działa kontrolka rezerwy paliwa na minimum
Obecna- Mazda 626 GW 2.0i 16v FS-HP 136KM
Ex.nr.2. – Mazda 626 GE 2.0i 16v FS-DOHC 115KM
Ex.nr.1. – Mazda 626 GD Coupe 2.0i 16v FE-DOHC 148 KM
Ex.nr.2. – Mazda 626 GE 2.0i 16v FS-DOHC 115KM
Ex.nr.1. – Mazda 626 GD Coupe 2.0i 16v FE-DOHC 148 KM
Negoiu napisał(a):tak jak pisałem na priva. Musisz sie dostać do opornika. Najprawdopodobniej jest tam przerwany drucik i tylko w pewnym zakresie Ci cokolwiek pokazuje.
Zgadza się mam przerwany drucik
Obecna- Mazda 626 GW 2.0i 16v FS-HP 136KM
Ex.nr.2. – Mazda 626 GE 2.0i 16v FS-DOHC 115KM
Ex.nr.1. – Mazda 626 GD Coupe 2.0i 16v FE-DOHC 148 KM
Ex.nr.2. – Mazda 626 GE 2.0i 16v FS-DOHC 115KM
Ex.nr.1. – Mazda 626 GD Coupe 2.0i 16v FE-DOHC 148 KM
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6