Czujnik poziomu paliwa-naprawa,wymiana, kupno GD

Postprzez Negoiu » 15 lip 2006, 11:51

NIestety pierwsza (mam nadzieję, że na dłuższy czas) usterka związana z wiekiem pojazdu. Padł czujnik poziomu paliwa umieszczony w baku. Dokładniej (proszę o poprawę jeśli coś źle nazwę), zerwał się drucik opornika po którym przesuwa końcówka pływaka. Ogólnie rzecz biorąc tragedii nie ma, kontrolka niskiego poziomu działa, więc nie wyjadę benzynki do końca(poza tym LPG), pytanie jednak brzmi:
– czy można to jakoś naprawić?(sam próbowałem używając narzędzi chirurgicznych, ale niestety reszta drucików jest też nadtarta i pęka)
– Czy można gdzieś kupić używkę (intensywnie próbowałem,ale do mojego samochodu-gaźnik brak)
– ile może kosztować nowy (sądząc z budowy-razem z pływakiemi kontrolką rezerwy)i czy ktoś to ma?
– czy z innego typu mazdy lub innego samochodu może pasować?

Na razie spiąłęm go na krótko z masą i niby mam pełen stan, wizualnie fajnie, ale wolałbym, aby działał.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2006, 11:23
Posty: 149
Skąd: Poznań
Auto: 626 GD F8 1.8 12V+LPG

Postprzez es » 15 lip 2006, 13:24

Na logike i rozum nie sadze aby czujniki w GD sie roznily. Przynajmniej opornoscia tego drutu. Wydaje mi sie, ze mozesz poszukac dowolnej uzywki (na allegro stale ktos sie oglasza, ze sprzedaje wszystko). Jezeli beda jakies mechaniczne roznice, to zawsze mozesz zrobic z dwoch jeden.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2004, 13:17
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02

Postprzez Negoiu » 15 lip 2006, 13:44

z uwagi na to iż to wszystko jest ze sobą ładnie stopione (fabrycznie wolałbym nie łączyć z dwóch w jeden. A czy w innych samochodach z wtryskiem nie ma tam przypadkiem pompy paliwa?
Czy ten opornik w innych mazdach lub innych GD jest ten sam? Może ktoś to wie bez wyciągania tego z baku i otwierania małej blokady? Reszta jest w idealnym stanie- wolałbym to naprawić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2006, 11:23
Posty: 149
Skąd: Poznań
Auto: 626 GD F8 1.8 12V+LPG

Postprzez Waluś » 15 lip 2006, 16:47

We wszystkich GD jest taki sam czujnik. We wszystkich mazdach jest taki sam wskaźnika na desce (przynajmniej GD, GE (poza dieslami), MX3 i 6 + 323 BA – sprawdzone :P ja obecnie mam od MX3), więc pozwala to przypuszczać że i w zbiorniku może być jednakowy, różniący się tylko ksztautem pływaka bądź wspornika, ale to jest do przerobienia :P
Ponadto możesz jeszcze prubować kupiś od forda probe I generacji :)
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Negoiu » 15 lip 2006, 17:06

Przede wszystkim dzięki za odp.To już jest coś.

Waluś napisał(a):We wszystkich GD jest taki sam czujnik


czujnik, czy wskaźnik. Od MX masz wskaźnik?


Waluś napisał(a): zbiorniku może być jednakowy, różniący się tylko ksztautem pływaka bądź wspornika


problem tkwi tylko w oporniku. Jeśli wiesz jak to wygląda to rozumiesz, że najlepiej byłoby wymienić całość, ewentualnie sam opornik- tylko ciągle pozostaje pytanie- czy są takie same?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2006, 11:23
Posty: 149
Skąd: Poznań
Auto: 626 GD F8 1.8 12V+LPG

Postprzez Waluś » 15 lip 2006, 17:10

Negoiu napisał(a):czujnik, czy wskaźnik. Od MX masz wskaźnik?


czujnik. Wskaźniki się różniły. Po 90 roku był już taki jek jast w GE i MX, w starszych GD był taki "wahadełkowy"
Negoiu napisał(a):Od MX masz wskaźnik

dokładnie

Negoiu napisał(a):Jeśli wiesz jak to wygląda to rozumiesz, że najlepiej byłoby wymienić całość

całości od innego modelu napewno nie wymienisz, bo musiały by być takie same zbiorniki, w co wątpie. Opornik powinien być taki sam
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Negoiu » 15 lip 2006, 17:21

Waluś napisał(a):bo musiały by być takie same zbiorniki, w co wątpie.


niestety też tak sądzę.

Waluś napisał(a):Opornik powinien być taki sam


a o to się modlę. Jeśli się uda to tylko poszukać rozwalonej GD (od tygodnia szukam po szrotach i akurat zbiorników i tym samym czyjnków brak)

Może sie uda coś znależć. A może można to gdzieś dać, aby przezwoili?(tak sobie dumam...)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2006, 11:23
Posty: 149
Skąd: Poznań
Auto: 626 GD F8 1.8 12V+LPG

Postprzez Waluś » 15 lip 2006, 17:23

wątpie, bo musiałby być identyczny drut o identycznej oporności, długości, ilości zwojów i średnicy druta. Gra niewarta świeczki
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Negoiu » 15 lip 2006, 17:32

fakt. samemu próbowałem je związać, nawet się dwa razy udało, ale pękało w innym miejscu- tak jest mocno przytarte. Teraz tylko mieć nadzieję, że inne będą w lepszym stanie( jak się znajdą).
Ogólnie całość czujnika jest w idealnym stanie-jak nówka-- gdyby nie ten opornik <killer>

ale co bym robił wolnymi (czasami) popołudniami i gdzie się odstresowaywał... Grzebanie przy madzi to jest to.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2006, 11:23
Posty: 149
Skąd: Poznań
Auto: 626 GD F8 1.8 12V+LPG

Postprzez Waluś » 15 lip 2006, 18:47

Negoiu napisał(a):Grzebanie przy madzi to jest to

hehehe <spoko> też tak mam. W zimie sam sobie wyszukuje roboty <lol>
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Negoiu » 15 lip 2006, 18:53

Waluś napisał(a):hehehe też tak mam. W zimie sam sobie wyszukuje roboty


Pamiętając Twoje posty to pół samochodu jest wymienionego <lol>

Jednak w pamięci mam szczególnie dwa: jak coś odkręcałeś i wisiałeś na jakiejś dźwigni i drugi jak wymontowywałeś skrzynię....(chyba Cię z nikim nie mylę) :D

Sorry za off-topic
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2006, 11:23
Posty: 149
Skąd: Poznań
Auto: 626 GD F8 1.8 12V+LPG

Postprzez wiesiek5 » 15 lip 2006, 22:43

Ja mam jeszsze GD ale 4WS i są dwa pływaki , bo zbiornik jest dzielony . wartość jest o połowe mniejsza.
Bo w liczniku jest układ który to przelicza .
Ale w pozostałych GD sa takie same. Czy to gaznik czy wtrysk .
Mozna z innej przełożyć sam opornik , 15 min roboty.
Naprawie wyremontuje każdy silnik do mazdy , KJ.KL.KF.M6.CX7
Posiadam własne części specjalizacja Mazdy.
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2005, 18:04
Posty: 331

Postprzez Negoiu » 17 lip 2006, 09:18

wiesiek5 napisał(a):Ja mam jeszsze GD ale 4WS i są dwa pływaki , bo zbiornik jest dzielony . wartość jest o połowe mniejsza.
Bo w liczniku jest układ który to przelicza .


Widzę, że problem był chyba przerabiany <lol>


Wielkie dzięki- o takie info mi chodziło :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2006, 11:23
Posty: 149
Skąd: Poznań
Auto: 626 GD F8 1.8 12V+LPG

Postprzez Waluś » 17 lip 2006, 17:27

Negoiu napisał(a):(chyba Cię z nikim nie mylę) :D

:D:D :P wisiałem na kluczu jak odkręcałem łożysko, moja waga była nieproporcjonalna Niutonów potrzebnych do jego odkręcenia hahaha
A skrzynia prawie mnie przygniotła <lol>
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Rekin » 20 lip 2006, 20:16

Witam , jeszcze dziś wszzystko działało jak w zegarku podjeżdzam pod dom z pracy a wskazówka stanu paliwa leży na podpórce paliwo jest około 15 L i jak już pisałem wskazywało wszystko ok , zaobserwowałem że jak przekręcam zapłon to wskazówka delikatnie zadrży tylko jak by zamiast iść w górę to rwię ku dołowi dziewnie to wygląda rozebrałem nawet zegary wyciągłem sprawdziłem połączenie wszystko wygląda gdzie szukać przyczyny ?<<




Możecie powiedźieć jak mam się dostać do tego czujnika paliwa , też mam taką awarie i nie wiem jak się mam do tego zabrać
Obecna- Mazda 626 GW 2.0i 16v FS-HP 136KM
Ex.nr.2. – Mazda 626 GE 2.0i 16v FS-DOHC 115KM
Ex.nr.1. – Mazda 626 GD Coupe 2.0i 16v FE-DOHC 148 KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2006, 12:47
Posty: 260 (2/0)
Skąd: Zgorzelec
Auto: Mazda 626 GW 2.0 16V 136KM 2001.R.
Sekwencja BRC 24.11 Wtryski BRC
Mercedes W210 e240 2,6 V6 2001.r

Postprzez Negoiu » 20 lip 2006, 20:54

Masz wszystko na PRIV. Jeśli coś będzie nie tak- pytaj.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2006, 11:23
Posty: 149
Skąd: Poznań
Auto: 626 GD F8 1.8 12V+LPG

Postprzez Rekin » 20 lip 2006, 23:13

Właśnie wróciłem z ogledzin rozkręciłem całą pompe paliwa wraz z pływakiem i odkryłem usterkę po wyjeciu , otóż w trakcie ruszania pływakiem wskazówka stanu paliwa ruszyła po dalszej diagnozie okazuję się że jak przesune pływak na ninimum stanu wogle nie reaguje wskazówka ale gdy tylko powoli wychylam pływak do maxymalnego stanu to dopiero w okolicach połowy całego ruchu pływaka wskazówka zaczyna reagować a więc ten cały czujnik zaczyna działać w górnych granicach znaczy nadaje się cały do wymiany najlepiej cały element z pływakiem jak coś źle napisałem proszę poprawcie mnie pozdrawiam i THX dla Negoiu

Ps. a i wogle nie działa kontrolka rezerwy paliwa na minimum
Obecna- Mazda 626 GW 2.0i 16v FS-HP 136KM
Ex.nr.2. – Mazda 626 GE 2.0i 16v FS-DOHC 115KM
Ex.nr.1. – Mazda 626 GD Coupe 2.0i 16v FE-DOHC 148 KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2006, 12:47
Posty: 260 (2/0)
Skąd: Zgorzelec
Auto: Mazda 626 GW 2.0 16V 136KM 2001.R.
Sekwencja BRC 24.11 Wtryski BRC
Mercedes W210 e240 2,6 V6 2001.r

Postprzez Negoiu » 21 lip 2006, 09:11

tak jak pisałem na priva. Musisz sie dostać do opornika. Najprawdopodobniej jest tam przerwany drucik i tylko w pewnym zakresie Ci cokolwiek pokazuje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2006, 11:23
Posty: 149
Skąd: Poznań
Auto: 626 GD F8 1.8 12V+LPG

Postprzez Rekin » 21 lip 2006, 15:17

Negoiu napisał(a):tak jak pisałem na priva. Musisz sie dostać do opornika. Najprawdopodobniej jest tam przerwany drucik i tylko w pewnym zakresie Ci cokolwiek pokazuje.

Zgadza się mam przerwany drucik :( szukam więc całego pływaka ma jeden koleś za 50PLN ale troche dużo za uzywke
Obecna- Mazda 626 GW 2.0i 16v FS-HP 136KM
Ex.nr.2. – Mazda 626 GE 2.0i 16v FS-DOHC 115KM
Ex.nr.1. – Mazda 626 GD Coupe 2.0i 16v FE-DOHC 148 KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2006, 12:47
Posty: 260 (2/0)
Skąd: Zgorzelec
Auto: Mazda 626 GW 2.0 16V 136KM 2001.R.
Sekwencja BRC 24.11 Wtryski BRC
Mercedes W210 e240 2,6 V6 2001.r

Postprzez Negoiu » 21 lip 2006, 18:24

ja też szukam. Jakbyś jakimś cudem znalazł dwa to daj znać.
50 zł. nie jest źle. Pamiętaj, że nie masz też kontrolki rezerwy(chyba, że żarówka)– więc może 50 zł. to nie tak wiele.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2006, 11:23
Posty: 149
Skąd: Poznań
Auto: 626 GD F8 1.8 12V+LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6