Czy do budy GD pasuje silnik z innej generacji ?

Postprzez Gość » 24 cze 2006, 19:48

silnik do kapitalnego remontu np. bierze tyle oleju co pali gazu :) ( no nie tyle ale DUŻO ) itp. A może lepiej wymienić go na silnik 2.0 ale nowszy, będzie lepiej się odpychać. czy nowsze silniki pasują da mazdy z 90 roku?? ( oczywiście bez większych kombinacji) oczywiście ze skrzenią biegów
Gość
 

Postprzez Waluś » 24 cze 2006, 20:17

Jeśli masz silnik faktycznie 16 GT w GD to od nowszego modelu nie będzie pasował. To jest inny motor !! a pozatym niewarto chyba zamieniać 145 km na 115 hehe :P
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez RyszarT » 25 kwi 2013, 13:58

proszę o podpowiedź czy da się założyć silnik z modelu GE do GD.
Mój silnik to 2.0 FE 90KM z LPG.

Żal mi pozbywać się auta, buda jeszcze zdrowa ale muszę trochę włożyć kasy w rozrząd, kable itp...
do tego auto nie ma klimy.
Podpowiedzcie jaki ewentualnie model silnika występujący w GE pasowałby do mojej.
czy dużo roboty przy takiej przekładce (uwzględniając klimatyzację), mocowania,
półosie itp...
Chciałbym kupić "anglika" z klimą i wykorzystać podzespoły.

proszę o kontakt na prv osoby, które może już dokonały takiej przekładki.
Początkujący
 
Od: 15 kwi 2012, 23:37
Posty: 7
Auto: GD 2.0i

Postprzez Szyna » 25 kwi 2013, 20:55

Chyba jeszcze nie było takiego swapa. Za dużo kombinacji i szkoda czasu. Ale jak chcesz możesz być pierwszy i przecierać szlaki ;)
Zastanów się np nad silnikami F2 albo FE3 ;)
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3348 (89/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez Pudzian84 » 26 kwi 2013, 19:27

Ja Miałem taki sam silnik jak Ty i robiłem swapa na fe3n
A co do silnika z ge to też nic nie wiem
Patryk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2008, 00:17
Posty: 991 (1/0)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 626 GD FE3N 1989 r

Postprzez adam626 » 6 maja 2013, 23:24

Jak kupisz kompletne auto to przekładasz wszystko.
Problem jest zawsze tam gdzie jeden model łączy się z drugim.
Czyli:
1. mocowanie zespołu napędowego do nadwozia. Albo dorabiasz mocowanie poduszek GE do karoserii GD lub Poduszki GD mocujesz do silnika GE. Osprzęt GE jest inny niż w GD więc mocowanie poduszek pewnie też.
2. Półosie zewnątrz muszą pasować do GD wewnątrz GE do tego nie wiem jak z rozstawem kół więc dochodzi kwestia długości półosiek i czy da się złożyć trochę tego i trochę tego. Kiedyś jak miałem takie kombinowane auto oparte na fiatach i seatach to półośki miałem dorabiane w firmie naprawiającej wały napędowe. Końce z różnych modeli i dopasowywana długość do nowego położenia zespołu napędowego.
3. Układ sterowania skrzynią biegów, jak nie spróbujesz to się nie dowiesz.
4. Wydech – najłatwiejsza część do dorobienia
5. Chłodzenie. czy chłodnica z GD FE (cienka) wystarczy dla motoru z GE (16V) lub jak zamocować chłodnicę z GE w budzie GD
6. Klimatyzacja strona silnika będzie pasować do silnika, reszta zagadka, czy skraplacz wejdzie w pas przedni GD, jak wyprowadzenie przewodów. Strona parownika raczej powinna być z GD a rurki kombinowane (droga operacja). Zabudowa parownika GE w kabinie GD też raczej nie obędzie się bez bólu.
7. Układ elektryczny jedna wielka niewiadoma. Wiadomo komputer silnika powinien trafić razem z wiązką silnika z GE, jednak jego prawidłowa współpraca z resztą instalacji jest nie do przewidzenia. Różne generacje modelu z różną filozofią współpracy modułów . W GD prawie wszystkie układy działają autonomicznie. Jak jakiegoś nie ma reszta pracuje normalnie. Choć w GD 4WS CPU jest inne niż w pozostałych GD i zachowuje się dziwnie w innych wersjach, np: zapala lampki w drzwiach po wyłączeniu stacyjki. Jak się zachowa komputer silnika GE nie widząc systemu ABS, Elektronicznej deski , CPU ze swojego modelu. Czy będzie chodził normalnie, czy w trybie awaryjnym czy wcale. Co ze wskaźnikami?.
Prędkościomierz GE nie ma już linki, Może da się w skrzynię GE włożyć napęd linki GD ale czy komputer silnika nie potrzebuje tej informacji???
Optymalnie byłoby włożyć całą wiązkę od GE i dorobić tylko kostki do końcówek Lamp Zamków Siłowników

Tylko czy te wszystkie operacje nie zrujnują tego GD w stopniu eliminującym opłacalność przedsięwzięcia. Jak robisz sam zajmie to mnóstwo czasu, a jak szybciej i nie sam to lepiej i taniej będzie naprawić to GD lub zmienić na inny z klimą
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez Paweł » 7 maja 2013, 03:23

Powyżej masz przepiękny obraz takiego przedsięwzięcia. Dlatego zdecydowanie wkładaj FE3, bo to silnik zdecydowanie lepszy od FS-a.

Będziesz miał znacznie mniej problemów do rozwiązania – bez większego problemu (khe, khe, bo właśnie jestem po takim zabiegu) wykorzystasz wtyczki i komputer z wiązki anglika, włączając je do swojej.

Klimatyzację łatwiej będzie dołożyć częściowo fabryczną (np. parownik) i ewentualnie częściowo kombinowaną (części pod maską), niż bawić się w swap wszystkiego... No chyba, że planujesz wsadzić V6 i zrobić fajny projekt na kilka lat... Wtedy rozmawiamy zupełnie inaczej. :)
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez RyszarT » 7 maja 2013, 11:36

a czy wymiana samej głowicy 8v na 12v jest do zrobienia ?
Początkujący
 
Od: 15 kwi 2012, 23:37
Posty: 7
Auto: GD 2.0i

Postprzez adam626 » 9 maja 2013, 12:33

na blok będzie pasowała
jednak
inne kolektory ssące
co do kolektora wydechowego nie jestem pewien ale chyba pasuje (uszczelka jest taka sama)
inny aparat zapłonowy i przewody,
komputer silnika
głowica 12V jest trudniejsza do zdobycia i z mojego doświadczenia delikatniejsza
nie wiem jak z zaworkiem w pompie olejowej i czy sama konstrukcja pompy się nie różni
w 12V zawory regulowane są hydraulicznie i może potrzebna jest większa wydajność pompy
znowu chyba lepiej cały motor zamiast samej głowicy
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez RyszarT » 13 maja 2013, 13:21

Dziękuję wszystkim za informacje i opinie.
Wychodzi na to, że najrozsądniej będzie
wyremontować dotychczasowy silnik i szukać do niego klimy :(
Początkujący
 
Od: 15 kwi 2012, 23:37
Posty: 7
Auto: GD 2.0i

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6