Czy do budy GD pasuje silnik z innej generacji ?
Strona 1 z 1
silnik do kapitalnego remontu np. bierze tyle oleju co pali gazu ( no nie tyle ale DUŻO ) itp. A może lepiej wymienić go na silnik 2.0 ale nowszy, będzie lepiej się odpychać. czy nowsze silniki pasują da mazdy z 90 roku?? ( oczywiście bez większych kombinacji) oczywiście ze skrzenią biegów
-
Gość
Jeśli masz silnik faktycznie 16 GT w GD to od nowszego modelu nie będzie pasował. To jest inny motor a pozatym niewarto chyba zamieniać 145 km na 115 hehe
proszę o podpowiedź czy da się założyć silnik z modelu GE do GD.
Mój silnik to 2.0 FE 90KM z LPG.
Żal mi pozbywać się auta, buda jeszcze zdrowa ale muszę trochę włożyć kasy w rozrząd, kable itp...
do tego auto nie ma klimy.
Podpowiedzcie jaki ewentualnie model silnika występujący w GE pasowałby do mojej.
czy dużo roboty przy takiej przekładce (uwzględniając klimatyzację), mocowania,
półosie itp...
Chciałbym kupić "anglika" z klimą i wykorzystać podzespoły.
proszę o kontakt na prv osoby, które może już dokonały takiej przekładki.
Mój silnik to 2.0 FE 90KM z LPG.
Żal mi pozbywać się auta, buda jeszcze zdrowa ale muszę trochę włożyć kasy w rozrząd, kable itp...
do tego auto nie ma klimy.
Podpowiedzcie jaki ewentualnie model silnika występujący w GE pasowałby do mojej.
czy dużo roboty przy takiej przekładce (uwzględniając klimatyzację), mocowania,
półosie itp...
Chciałbym kupić "anglika" z klimą i wykorzystać podzespoły.
proszę o kontakt na prv osoby, które może już dokonały takiej przekładki.
- Od: 15 kwi 2012, 23:37
- Posty: 7
- Auto: GD 2.0i
Chyba jeszcze nie było takiego swapa. Za dużo kombinacji i szkoda czasu. Ale jak chcesz możesz być pierwszy i przecierać szlaki
Zastanów się np nad silnikami F2 albo FE3
Zastanów się np nad silnikami F2 albo FE3
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
GD – Generacja Doskonała
- Od: 20 lut 2008, 21:59
- Posty: 3348 (89/158)
- Skąd: Krotoszyn
- Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG
Ja Miałem taki sam silnik jak Ty i robiłem swapa na fe3n
A co do silnika z ge to też nic nie wiem
A co do silnika z ge to też nic nie wiem
-
Patryk
- Od: 31 mar 2008, 00:17
- Posty: 991 (1/0)
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda 626 GD FE3N 1989 r
Jak kupisz kompletne auto to przekładasz wszystko.
Problem jest zawsze tam gdzie jeden model łączy się z drugim.
Czyli:
1. mocowanie zespołu napędowego do nadwozia. Albo dorabiasz mocowanie poduszek GE do karoserii GD lub Poduszki GD mocujesz do silnika GE. Osprzęt GE jest inny niż w GD więc mocowanie poduszek pewnie też.
2. Półosie zewnątrz muszą pasować do GD wewnątrz GE do tego nie wiem jak z rozstawem kół więc dochodzi kwestia długości półosiek i czy da się złożyć trochę tego i trochę tego. Kiedyś jak miałem takie kombinowane auto oparte na fiatach i seatach to półośki miałem dorabiane w firmie naprawiającej wały napędowe. Końce z różnych modeli i dopasowywana długość do nowego położenia zespołu napędowego.
3. Układ sterowania skrzynią biegów, jak nie spróbujesz to się nie dowiesz.
4. Wydech – najłatwiejsza część do dorobienia
5. Chłodzenie. czy chłodnica z GD FE (cienka) wystarczy dla motoru z GE (16V) lub jak zamocować chłodnicę z GE w budzie GD
6. Klimatyzacja strona silnika będzie pasować do silnika, reszta zagadka, czy skraplacz wejdzie w pas przedni GD, jak wyprowadzenie przewodów. Strona parownika raczej powinna być z GD a rurki kombinowane (droga operacja). Zabudowa parownika GE w kabinie GD też raczej nie obędzie się bez bólu.
7. Układ elektryczny jedna wielka niewiadoma. Wiadomo komputer silnika powinien trafić razem z wiązką silnika z GE, jednak jego prawidłowa współpraca z resztą instalacji jest nie do przewidzenia. Różne generacje modelu z różną filozofią współpracy modułów . W GD prawie wszystkie układy działają autonomicznie. Jak jakiegoś nie ma reszta pracuje normalnie. Choć w GD 4WS CPU jest inne niż w pozostałych GD i zachowuje się dziwnie w innych wersjach, np: zapala lampki w drzwiach po wyłączeniu stacyjki. Jak się zachowa komputer silnika GE nie widząc systemu ABS, Elektronicznej deski , CPU ze swojego modelu. Czy będzie chodził normalnie, czy w trybie awaryjnym czy wcale. Co ze wskaźnikami?.
Prędkościomierz GE nie ma już linki, Może da się w skrzynię GE włożyć napęd linki GD ale czy komputer silnika nie potrzebuje tej informacji???
Optymalnie byłoby włożyć całą wiązkę od GE i dorobić tylko kostki do końcówek Lamp Zamków Siłowników
Tylko czy te wszystkie operacje nie zrujnują tego GD w stopniu eliminującym opłacalność przedsięwzięcia. Jak robisz sam zajmie to mnóstwo czasu, a jak szybciej i nie sam to lepiej i taniej będzie naprawić to GD lub zmienić na inny z klimą
Problem jest zawsze tam gdzie jeden model łączy się z drugim.
Czyli:
1. mocowanie zespołu napędowego do nadwozia. Albo dorabiasz mocowanie poduszek GE do karoserii GD lub Poduszki GD mocujesz do silnika GE. Osprzęt GE jest inny niż w GD więc mocowanie poduszek pewnie też.
2. Półosie zewnątrz muszą pasować do GD wewnątrz GE do tego nie wiem jak z rozstawem kół więc dochodzi kwestia długości półosiek i czy da się złożyć trochę tego i trochę tego. Kiedyś jak miałem takie kombinowane auto oparte na fiatach i seatach to półośki miałem dorabiane w firmie naprawiającej wały napędowe. Końce z różnych modeli i dopasowywana długość do nowego położenia zespołu napędowego.
3. Układ sterowania skrzynią biegów, jak nie spróbujesz to się nie dowiesz.
4. Wydech – najłatwiejsza część do dorobienia
5. Chłodzenie. czy chłodnica z GD FE (cienka) wystarczy dla motoru z GE (16V) lub jak zamocować chłodnicę z GE w budzie GD
6. Klimatyzacja strona silnika będzie pasować do silnika, reszta zagadka, czy skraplacz wejdzie w pas przedni GD, jak wyprowadzenie przewodów. Strona parownika raczej powinna być z GD a rurki kombinowane (droga operacja). Zabudowa parownika GE w kabinie GD też raczej nie obędzie się bez bólu.
7. Układ elektryczny jedna wielka niewiadoma. Wiadomo komputer silnika powinien trafić razem z wiązką silnika z GE, jednak jego prawidłowa współpraca z resztą instalacji jest nie do przewidzenia. Różne generacje modelu z różną filozofią współpracy modułów . W GD prawie wszystkie układy działają autonomicznie. Jak jakiegoś nie ma reszta pracuje normalnie. Choć w GD 4WS CPU jest inne niż w pozostałych GD i zachowuje się dziwnie w innych wersjach, np: zapala lampki w drzwiach po wyłączeniu stacyjki. Jak się zachowa komputer silnika GE nie widząc systemu ABS, Elektronicznej deski , CPU ze swojego modelu. Czy będzie chodził normalnie, czy w trybie awaryjnym czy wcale. Co ze wskaźnikami?.
Prędkościomierz GE nie ma już linki, Może da się w skrzynię GE włożyć napęd linki GD ale czy komputer silnika nie potrzebuje tej informacji???
Optymalnie byłoby włożyć całą wiązkę od GE i dorobić tylko kostki do końcówek Lamp Zamków Siłowników
Tylko czy te wszystkie operacje nie zrujnują tego GD w stopniu eliminującym opłacalność przedsięwzięcia. Jak robisz sam zajmie to mnóstwo czasu, a jak szybciej i nie sam to lepiej i taniej będzie naprawić to GD lub zmienić na inny z klimą
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
- Od: 18 lis 2003, 15:56
- Posty: 774
- Skąd: wawa
- Auto: 626GD89 GT 4WS
Powyżej masz przepiękny obraz takiego przedsięwzięcia. Dlatego zdecydowanie wkładaj FE3, bo to silnik zdecydowanie lepszy od FS-a.
Będziesz miał znacznie mniej problemów do rozwiązania – bez większego problemu (khe, khe, bo właśnie jestem po takim zabiegu) wykorzystasz wtyczki i komputer z wiązki anglika, włączając je do swojej.
Klimatyzację łatwiej będzie dołożyć częściowo fabryczną (np. parownik) i ewentualnie częściowo kombinowaną (części pod maską), niż bawić się w swap wszystkiego... No chyba, że planujesz wsadzić V6 i zrobić fajny projekt na kilka lat... Wtedy rozmawiamy zupełnie inaczej. :)
Będziesz miał znacznie mniej problemów do rozwiązania – bez większego problemu (khe, khe, bo właśnie jestem po takim zabiegu) wykorzystasz wtyczki i komputer z wiązki anglika, włączając je do swojej.
Klimatyzację łatwiej będzie dołożyć częściowo fabryczną (np. parownik) i ewentualnie częściowo kombinowaną (części pod maską), niż bawić się w swap wszystkiego... No chyba, że planujesz wsadzić V6 i zrobić fajny projekt na kilka lat... Wtedy rozmawiamy zupełnie inaczej. :)
the right man in the wrong place...
na blok będzie pasowała
jednak
inne kolektory ssące
co do kolektora wydechowego nie jestem pewien ale chyba pasuje (uszczelka jest taka sama)
inny aparat zapłonowy i przewody,
komputer silnika
głowica 12V jest trudniejsza do zdobycia i z mojego doświadczenia delikatniejsza
nie wiem jak z zaworkiem w pompie olejowej i czy sama konstrukcja pompy się nie różni
w 12V zawory regulowane są hydraulicznie i może potrzebna jest większa wydajność pompy
znowu chyba lepiej cały motor zamiast samej głowicy
jednak
inne kolektory ssące
co do kolektora wydechowego nie jestem pewien ale chyba pasuje (uszczelka jest taka sama)
inny aparat zapłonowy i przewody,
komputer silnika
głowica 12V jest trudniejsza do zdobycia i z mojego doświadczenia delikatniejsza
nie wiem jak z zaworkiem w pompie olejowej i czy sama konstrukcja pompy się nie różni
w 12V zawory regulowane są hydraulicznie i może potrzebna jest większa wydajność pompy
znowu chyba lepiej cały motor zamiast samej głowicy
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
- Od: 18 lis 2003, 15:56
- Posty: 774
- Skąd: wawa
- Auto: 626GD89 GT 4WS
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6