Strona 1 z 4

Obroty a prędkość ?

PostNapisane: 13 cze 2006, 17:21
przez roberth
przy jakich szybkosciach jakie macie obroty silnika(5bieg)
max. predkosc i jakie obroty?

potrzebuje paru porownan w celach naukowych :P

ktos wogole rozpedzil mazde do odciecia zaplonu na 5 biegu???

moj licznik pewno sporo oszukuje,( jezdze 17" felach)

przy 4 tys. obr, jest ok205km/h

PostNapisane: 13 cze 2006, 18:33
przez Waluś
Na 5 nie odetnie, bo moja rozpędza się do 215 co daje około ponad 5 tys a odcięcie jest od 6200.
Przy 140 jest ok 3,700
Przy 120 mam ok. 3.350
przy 90 jest 2.750
zwykle ustawiam tempomat na 100-105 to mam równiótko 3.000

PostNapisane: 13 cze 2006, 19:31
przez Przemo
U mnie 3.000 jest przy 105 na piątce. Zastanawiam się natomiast nad tym co napisałeś czyli, czy wielkość opon ma jakiś wpływ na zależność prędkości obrotowej silnika do wskazania prędkości na liczniku. Nieodpowiednie opony napewno mają wpływ na przekłamywanie prędkościomierza, oraz licznika, ale wątpie w to, że jak założysz opony o większym lub mniejszym obwodzie to Ci się zmieni ta zależność, wydaje mi się że mógłbyś to zmienić tylko poprzez wymianę przełożeń w skrzyni biegów, a nie opon. Tak mi się przynajmniej wydaje!!

PostNapisane: 13 cze 2006, 20:14
przez Overkill
U mnie jest mniej więcej tak jak u was.
A Przemo ma rację, przekłamanie zależne od obwodu koła, jest tylko na prędkości wskazywanej przez licznik i nie ma to nic wspólnego z obrotami.

Waluś napisał(a):Na 5 nie odetnie, bo moja rozpędza się do 215 co daje około ponad 5 tys a odcięcie jest od 6200.


W realu jeszcze tego nie testowałem, ale na hamowni przy 5600 budzik pokazywał ponad 230...

PostNapisane: 13 cze 2006, 20:15
przez max
To chyba ja mam cos nie tak :| przy 100km/h mam na obrotomierzu 2500 a przy 120km/h jest 3000 obroty niezmieniaja sie czy jade na 17 czy na 14 :|

PostNapisane: 13 cze 2006, 23:06
przez Waluś
Overkill napisał(a):Przemo ma rację, przekłamanie zależne od obwodu koła

zfadza się różnica jest tylko i wyłacznie w prędkości realnej, a nie pokazywanej przez licznik. Na liczniku przy 120km/h będziesz miał zawsze stałą prędkość obrotową niezależnie od wielkości kół. Różnice możesz zobaczyć dopiero na radarze <lol>

max napisał(a):przy 100km/h mam na obrotomierzu 2500 a przy 120km/h jest 3000

hmmm ja tak miałem przy 2,0. Tutaj też wiele razy zastanawiałem się dlaczego jest inaczej. A pozatym ja mam GT i przemo ma GT więc nasze skrzynie mogą być inne ze względu na to że potrzebujemy nieco więkrzej prędkości obrotowej dla osiągnięcia szybszej reakcji na wciśnięcie gazu. Przynajmniej ja to tak sobie kombinuje :P

PostNapisane: 13 cze 2006, 23:41
przez roberth
Waluś napisał(a):Na 5 nie odetnie, bo moja rozpędza się do 215 co daje około ponad 5 tys a odcięcie jest od 6200.
Przy 140 jest ok 3,700
Przy 120 mam ok. 3.350
przy 90 jest 2.750
zwykle ustawiam tempomat na 100-105 to mam równiótko 3.000


wlasnie czemu nie dojdzie do konca obrotow na 5biegu za duze opory za mala moc :|

u mnie4,5tys=190km/h
ok4,8tys=cos 205km/h

dalej braklo drogi :P

chyba odwiedze hamownie zeby sprawdzic moc jaka mam teraz

co do wskazan testowane na fiacie uno 1,1 fire
na seryjnych 13" kolach max.160km/h z wiatrem
zalozone kola 13" opony 175/50 V max nieokreslony :P licznik jest do 180km/h i zamykal go

PostNapisane: 14 cze 2006, 18:26
przez Overkill
Overkill napisał(a):U mnie jest mniej więcej tak jak u was.


Byłem pewien że tak jest, ale dzisiaj sprawdziłem i okazało się że przy 100 mam 2400 <jelen>

Waluś napisał(a):A pozatym ja mam GT i przemo ma GT więc nasze skrzynie mogą być inne ze względu na to że potrzebujemy nieco więkrzej prędkości obrotowej dla osiągnięcia szybszej reakcji na wciśnięcie gazu. Przynajmniej ja to tak sobie kombinuje


Przemo ma 2.0 16V, a ten silnik się chyba inaczej kręci niż 2.2, więc nie ma co porównywać...
Zastanawia mnie różnica między moją a Walusia...

PostNapisane: 14 cze 2006, 18:35
przez Waluś
o żesz ale jazda. Kuźwa może obrotomierz mi szwankuje. hmm aż pójde sprawdzić czy przypadkiem nie ma różnicy między ori a tym co mam :|

Edit:
Byłem i sprawdziłem. I jak bym nie oglądał i patrzył to mam tak jak pisze. Przy 105 mam 3000, a 2,500 przy niecałych 90 km/h :|
Co to ma być ?? Inna skrzynia czy jak ??
Silnik tak na ucho to faktycznie pracuje na 3000 obrotów. Cholera może licznik mi przekłamuje ??

PostNapisane: 14 cze 2006, 19:32
przez max
Waluś napisał(a):Byłem i sprawdziłem. I jak bym nie oglądał i patrzył to mam tak jak pisze. Przy 105 mam 3000, a 2,500 przy niecałych 90 km/h
Co to ma być Inna skrzynia czy jak
Silnik tak na ucho to faktycznie pracuje na 3000 obrotów. Cholera może licznik mi przekłamuje


A moze jak miales licznik w milach to jest inny naped w skrzyni :|

PostNapisane: 14 cze 2006, 19:44
przez Waluś
nie, bo tarcza jak przyłożysz do euro jest taka sama, a ja przełożyłem tylko licznik kilometrów od euro, prędkościomierz jest ori od A-spec

PostNapisane: 14 cze 2006, 19:45
przez Overkill
max napisał(a):A moze jak miales licznik w milach to jest inny naped w skrzyni


Sam mechanizm licznika się nie różni, jest tylko inna tarcza.

Waluś napisał(a):Cholera może licznik mi przekłamuje


Kiedyś jak miałem Jettę i założyłem białe zegary, to źle założyłem wskazówkę i miałem spore przekłamanie.
Może u Ciebie jest ten sam problem ??

Poszukaj policjantów z radarem i sprawdź :D

PostNapisane: 14 cze 2006, 19:48
przez Waluś
Overkill napisał(a):Poszukaj policjantów z radarem i sprawdź

pozwolisz że poszukam innego sposobu <lol>
Wskazówka jest raczej wporzo, dlatego, że montuje sie ją na 0 km/h bo tam jest tak jakby blokada, że niżej nie poleci.

PostNapisane: 14 cze 2006, 19:49
przez max
To moze Overkill ma skrzynie ze zwyklego modelu :P

PostNapisane: 14 cze 2006, 20:00
przez Overkill
max napisał(a):To moze Overkill ma skrzynie ze zwyklego modelu


Skrzynię mam na pewno ori :P

Niestety drogi Walusiu skoro masz takie same obroty jak Przemo w innym silniku, to na pewno masz coś przestawione...
Max też ma chyba 2.2 i ma tak samo jak ja...

PostNapisane: 14 cze 2006, 20:07
przez Waluś
hmmm może i tak nie będe komentował bo nie wiem. Wiem tylko że niedawno w lublinie objechałem Jedynke proba GT hehe i to całkiem sporo boprawie o długość więc silnik spoko, sprzęglo nie ciągnie (bo przez chwilę o tym pomyślałem) a może faktycznie mam szybszą skrzynią (yyy to znaczy od 2,0 GT, tam są pewnie inne przełożenia co pozwala osiągnąć inne momenty i moce pewnie) ale z drugiej strony wątpie aby taka pasowała, a skoleii inna sprawa to mój pamiętny problem z przegubami, przy wymianie których okazało się że moje półosie mają od zewnętrznej strony po 25 zębów na wieloklinie zamiast 26 hehe wogóle ta moja Mazda to dziwny egzęplarz <lol> ewenement jakiś hahaha
Overkill a inna bajka to może to że po 90 roku przy faceliftingu może coś dłubneli w skrzyni i silniku. ciekawe. Musze kiedyś podmienić komuś na chwilę szafe hehe

PostNapisane: 14 cze 2006, 20:12
przez Overkill
Waluś napisał(a):Musze kiedyś podmienić komuś na chwilę szafe hehe


Niegłupi pomysł... ja mam licznik z tego drugiego mojego Mx-a, ale przy liftingu zmienili chyba jedną kostkę i nie mogę go podpiąć :( pomijając fakt że zegary są do automatu...

PostNapisane: 14 cze 2006, 20:35
przez max
Waluś pisales ze zmieniles tylko licznik kilometrow czyli naped predkosciomierza zostal oryginalny to moze jakos wolniej wskazowka idzie bo skala km byla inaczej <co?>

PostNapisane: 14 cze 2006, 20:48
przez Waluś
Nie. Liczmik km nie ma nic wspólnego z prędkościomierzem. Wskazówka liczmika jest bezpośrednio na wahadełku magnetycznym licznika, a licznik kilometrów jest napędzany ślimakiem z tegoż wahadełka. I tylko w tym ślimaku jest różnica. Nie ma wpływu na pracę samego prędkościomierza.
Sporo nad tym główkowałem zanim to roztrzaskalem <lol>

PostNapisane: 14 cze 2006, 20:58
przez max
To ja mam plan zamienimy sie zegarami i jak bedzie dobrze u ciebie to sie zamienimy :D :D