Strona 1 z 1

Brak ssania na pb i lpg.

PostNapisane: 29 maja 2006, 13:00
przez robertoz
Witam.Zauważyłem właśnie że nie mam ssania w swoim autku zarówno na benzynie jak i na gazie-zaraz po odpaleniu obroty ustawiają się na ok.900 .Jest to bardzo kłopotliwe bo zanim silnik się nagrzeje to każdy dojazd do skrzyżowania to telepie silnikiem i obroty schodzą mocno w dół.Przeszukałem forum ale o braku ssania w tym motorze nic nie ma.Dzięki.

PostNapisane: 29 maja 2006, 21:42
przez tadziol
Grzyby napisał(a):A zresztą – skąd pewność, że w twoim silniku ssanie jest zbudowane inaczej niż w innych z modelu GD?


sorry,że się wtrącam,ale musze troszkę stanąc po stronie kolegi robertoz
Układ "ssania" może występowac w GD FE w postaci zaworu powietrza dodatkowego umieszczony pod kolektorem ssącym w okolicy alternatora.Działa na zasadzie grzałki i bimetalu,a zasilany jest napięciem tym samym co pompa paliwa.Układ identyczny jak starsze modele Audi 80/100 Golf na wtrysku K-Jetronic.
Mało kto o tym wie...
Sprawdzenie zaworu polega na wybudowaniu i wzrokowej kontroli przesłony zamykającej przelot powietrza-powinna być przymknięta na ok.50%,po podaniu napięcia zasilania i upływie czasu ok.2-5 min.(w zależności od temp. otoczenia)przesłona powinna się zamknąć prawie całkowicie.
Może poczekaj Wielki Moderatorze z wywaleniem tego na hasiok. :D
to mówiłem ja:tadziol

PostNapisane: 29 maja 2006, 22:05
przez robertoz
Tadziol,to się nazywa porada!!! .Wogóle wydaje mi się że gzieś tam słyszę jakiś sssyk powietrza,może to to.Dzięki,sprawdzę

PostNapisane: 4 lip 2006, 00:19
przez rutilus
robertoz widzę u Ciebie podobny problem jak u mnie w 323f BG. Nie mam ssania ani na PB ani na LPG... i też słyszę dziwny sssyk w okolicy kolektora ssącego po odpaleniu.
To wkurzające kiedy po każdym podpaleniu muszę trzymać na pedale gazu nogę i pilnować żeby mi nie zgasło autko. <killer>
Czy pozbyłeś się już tego problemu u siebie?

PostNapisane: 9 lip 2006, 21:26
przez robertoz
Okazało sie że mam sparciałą rurkę [jedna z wielu idących koło wtrysku] podciśnieniową,wymieniłem i jest na razie dobrze,obroty trzyma ,pali malutko,czy jest ssanie nie wiem-jak to sprawdzić jak na dworzu o 8 00 jest 30 stopni? :)

PostNapisane: 9 lip 2006, 22:51
przez Waluś
robertoz napisał(a):czy jest ssanie nie wiem-jak to sprawdzić

Jeśli chodzi na ssaniu to obroty powinieneś mieć na poziomie 1,5 – 2 tys i powinny sukcesywnie spadać wraz ze wzrostem temperatury do poziomu wartości obrotowej biegu jałowego. Jeśli tak nie masz to nie masz ssania :P

PostNapisane: 10 lip 2006, 12:30
przez robertoz
2 tys. obr. przy 30 st. C ??? Przy mrozie -to rozumiem.Na 1200 to wchodzi ale nie więcej. I raczej tak ma być.

PostNapisane: 10 lip 2006, 18:44
przez Waluś
podałem ogólnikowo :P
Ja mam teraz 1500 na ssaniu,potem spadają, ale w zimie jest czasem ponad 2 tys :P

PostNapisane: 10 lip 2006, 21:42
przez Overkill
Waluś napisał(a):Ja mam teraz 1500 na ssaniu,potem spadają, ale w zimie jest czasem ponad 2 tys


?? ??

robertoz napisał(a):Na 1200 to wchodzi ale nie więcej. I raczej tak ma być.


Jakiś czas temu założyłem silniczek krokowy od wolnossącego 2.2 i teraz mam rano max 1200, a po rozgrzaniu katalogowe 750 RPM.
A jak u mnie spadła rurka od podciśnienia to obroty miałem wyższe.

PostNapisane: 10 lip 2006, 22:04
przez Waluś
Overkill napisał(a):A jak u mnie spadła rurka od podciśnienia to obroty miałem wyższe.

yyy która rurka ??

PostNapisane: 7 lis 2007, 16:02
przez galadyk
w którym miejscu znajduje sie ten silniczek krokowy i jak on wygląda??

PostNapisane: 7 lis 2007, 19:11
przez Waluś
u mnie jest za przepustnicą (między podszybiem a przepustnicą) wychodzi z niego 2 przewody.

PostNapisane: 7 lis 2007, 20:20
przez galadyk
a mógłby ktoś umieścić foto tego silniczka??

PostNapisane: 8 lis 2007, 20:29
przez galadyk
bylem u mechanika i wskazał mi on coś podobnego do puszeczki ale żadne przewody czy elektroniczne czy podciśnieniowe z niego nie wystają a silnik mam na wtrysku podejrzewam ze to nie to co mi pokazal dlatego chcialbym wiedziec jak to wygląda...prosze niech ktos umiesci foto takiego silniczka krokowego

PostNapisane: 9 lis 2007, 20:39
przez Waluś
nie mam foty 2,0 a umnie jest zupełnie inna przepustnica

PostNapisane: 9 lis 2007, 21:43
przez galadyk
no to ja juz nie wiem co mam zrobić i co sprawdzić żeby mieć to ssanie w aucie

PostNapisane: 15 sie 2009, 14:38
przez galadyk
może ktoś umieścić foto tego dodatkowego zaworu powietrza ?