Strona 1 z 2

Jak wzmocnić silnik 2.0 w mazdzie 626.

PostNapisane: 21 maja 2006, 22:28
przez robertoz
Witam.Jestem nowym użytkownikiem mazdy 626 2.0 i 8 v [kupiona wczoraj].Przesiadłem się na mazdę z mitsubishi colta i niestety niemiło się rozczarowałem-ten samochód jest poprostu mułowaty. Wyprzedzić kogoś na trasie to nawet redukcja niewiele daje.Jeden stres.Samochód ledwo dokręca się do 5 tys. obr..Nie ma jakiegoś sprawdzonego sposobu żeby to autko miało trochę więcej wigoru? Nie wiem, może jakieś przyspieszenie zapłonu,zmiana kolektora itp.Dzięki.Acha,jeżdżę na gazie ale na benzynie nie ma różnicy.

PostNapisane: 21 maja 2006, 23:01
przez Marcin ( Pycia )
Hmm .. to co kupowales w ciemno bez zadnej jazdy probnej .. nie sadze aby colt byl V6 :D
Mazda trzeba nauczyc sie jezdzic .. :D ja tez na poczatku myslalem ze jest bez wigoru a teraz juz musze ja czasami okielznac bo az sie wyrywa ... do przodu ... ale milo miec moc pod noga i pokazac niektorym ich miejsce w szeregu .. :D

PostNapisane: 22 maja 2006, 10:07
przez Grzyby
robertoz – a wystarczyłoby przeczytać regulamin. Wiedziałbyś co ma się znaleźć w profilu, jak poprawnie nazwać temat itp.
A tak to wiemy, że masz Mazdę 2.0 z silnikiem 8V.
I teraz pytanie – jaką?
Masz wybór w wielu silnikach (również diesla, bo nic konkretnego nie napisałeś):
– 2.0 110 KM 8V 4/OHC MA (79-84)
– 2.0 100 KM 8V 4/OHC FE (83-87)
– 2.0i 120 KM 8V 4/OHC FE-EGI (86-87)
– 2.0i 90 KM 8V 4/OHC FE (87-93)
– 2.0 D 60 KM 8V 4/OHC RF7 (87-92)
– 2.0 TD Comprex 75 KM 8V 4/OHC RF-CX (93-97)

wystarczyło podać jaki model ew. który rok.
A tak <dupa>

Przeczytaj regulamin, użyj "szukaj", popraw temat.

PostNapisane: 22 maja 2006, 10:21
przez xANDy
Poza tym mitsu colt to zabawka bez tyłka o znikomej masie a 626 to limuzyna. To tak jakbyś próbował porównać seicento do passat'a!
Ja przesiadłem się do mazdy 2.0 i po mieście to może Golfik GTi mnie bierze (nie zawsze) za to w trasie to on nie ma żadnych szans (kolega wikariusz już mnie nie podpuszcza, bo dostał kilka razy w "tytę").
Napisz więcej co to było za mitsu i co teraz jest za madzia.

PostNapisane: 22 maja 2006, 11:18
przez robertoz
Już poprawiam.Mazda 2.0 i 8 v 90 rok 90 koni.Sedan.Myślałem początkowo że mazda jest ciężka, ale w dowodzie jest 1045 kg [colt ważył 995-mała różnica,koni też 90 ale z 1.5] Nie powiem,na trasie jak się bujnąłem madzią to 170 bez problemu na gazie,ale wyprzedzić tira tak przy 90 km\h nawet na trójce to ciężko.Mam taki żółty przycisk pod kierą może to jakieś econo ? Silnik zdrowiutki,blachy prócz progów też-dlatego kupiłem,auto dużę,a mam dzieciaczki więc dla rodziny samochód super.Tylko mało koni <nie>

PostNapisane: 22 maja 2006, 16:19
przez xANDy
To teraz wejdź na swój pierwszy post, naciśnij przycisk "zmień" i popraw temat na właściwy (podobnie jak inne tematy w pierwszej linijce "co jest nie tak" a w drugiej – jaki model auta oraz typ silnika, który podał Ci Grzyby)
Jeśli tego nie zrobisz – nikt nie będzie pomagał, bo panuje tutaj pewien porządek i tematy odstające od naszych stadardów lecą wieczorem do kosza...
PS. colt jest z założenia puszką typu mini-ścigacz (półsportowy), mazda to limuzyna długodystansowa. Poza tym – większy moment obrotowy masz w dolnym zakresie obrotów a nie w górnym, co wpływa pozytywnie na spalanie oraz zużycie silnika.

PostNapisane: 22 maja 2006, 16:52
przez Grzyby
xANDy napisał(a):To teraz wejdź na swój pierwszy post, naciśnij przycisk "zmień" i popraw temat na właściwy (podobnie jak inne tematy w pierwszej linijce "co jest nie tak" a w drugiej – jaki model auta oraz typ silnika, który podał Ci Grzyby)

Dzięki xANDy za pomoc :)


robertoz napisał(a):Już poprawiam

Ale regulaminu się nie chce czytać? Tyle tych literek, że hoho! :|

PostNapisane: 22 maja 2006, 20:44
przez robertoz
Zrobione. :D
Może teraz ktoś odpowie mi co to za żółty guzik po kierą.I czy próbowaliśćie może na gazie przyspieszać zapłon w tym modelu.? Na gaźnikach [w gazie] robiłem to zawsze,ale tu jest wielopunkt...

PostNapisane: 22 maja 2006, 20:46
przez bajer0
Grzyby napisał(a): 2.0 110 KM 8V 4/OHC MA (79-84)

skad masz te dane ??

PostNapisane: 22 maja 2006, 21:30
przez Grzyby
bajer0 napisał(a):skad masz te dane

ze strony klubowej (obsługa ---> oznaczenia modeli i silników) :P


robertoz napisał(a):Zrobione.

Wzorowo

PostNapisane: 22 maja 2006, 22:51
przez Waluś
robertoz napisał(a):Może teraz ktoś odpowie mi co to za żółty guzik po kierą

jeśli chodzi o ten przycisk w wajsze od wycieraczek to tempomat :P
Grzyby zapomniałeś o flagowym silniku GD 2,0 16 V GT FE3 (145 Km) :D:D poza moim najlepszy silnik GD :P:D:D:D
robertoz a jak chcesz podkręcać to auto to zrób swapa na 2,2 F2(115 KM) albo na ten o którym pisałem wyżej ale znalezienie go w dobrym stanie to szukanie igły itd <lol>
z 2,0 8V nic nie zrobisz. Ile da ci przyrostu mocy kombinacja z kolektorami dolotem i zapłonem ?? 5 % ?? bez sensu. Jak tosię mówi widziały gały co brały :P a z g...a bata nie ukręcisz. Poza 1,8 kupiłeś najsłabszą wersję GD <lol>

PostNapisane: 22 maja 2006, 22:58
przez Grzyby
Waluś napisał(a):Grzyby zapomniałeś o flagowym silniku GD 2,0 16 V GT FE3 (145 Km) poza moim najlepszy silnik GD

Nie zapomniałem Waluś
Po prostu podałem same 8V.

PostNapisane: 22 maja 2006, 22:59
przez Waluś
Grzyby napisał(a):Po prostu podałem same 8V.

masz wybaczona :P

PostNapisane: 22 maja 2006, 23:15
przez Waluś
O coś mam :D
2,0 16V GT

PostNapisane: 23 maja 2006, 11:17
przez robertoz
Chętnie zmieniłbym silniczek na 2.2 tym bardziej że teraz nie ma numerów w dowodzie,tylko czy będzie pasować skrzynia i półosie bo elektronikę to wiem że trzeba przełożyć.A, no i czy mocowania są w tym samym miejscu? Dzięki.

PostNapisane: 23 maja 2006, 12:54
przez es
robertoz napisał(a):Chętnie zmieniłbym silniczek na 2.2 tym bardziej że teraz nie ma numerów w dowodzie,tylko czy będzie pasować skrzynia i półosie bo elektronikę to wiem że trzeba przełożyć.A, no i czy mocowania są w tym samym miejscu? Dzięki.


Przyzwyczaj sie do tego. Stare mazdy nie oszalamiaja moca. Silnik 2,2 ma moc az 115 KM i tez nie wyrywa z butow. Znane mi silniki mazdy lubia niskie i srednie obroty. Moze Twoj silnik nie domaga. Moja mazda z raczej zajechanym silnikiem z obciazeniem 3 doroslych i dwojki dzieci w fotelikach od powiedzmy 80 km/h chetnie wyprzedza nawet na piatym biegu. Powiem wiecej, redukcja moze przyniesc utrate mocy, do silnik nie lubi byc krecony i wyraznie traci moc.

PostNapisane: 23 maja 2006, 16:40
przez przemek626coupe
Witam! Tak sie sklada ze ja tez jestem od kilku miesiecy uzytkownikiem mazdy z tym samym silnikiem z roku 89 z ta tylko roznica ze moja jest w opakowaniu coupe.I musze powiedziec ze ja osobiscie jestem zadowolony z osiagow tego silnika-jest w zupelnosci wystarczajacy.I w zadnym wypadku nie moge powiedziec ze auto jest mulowate.Np.podczas wlasnie wyprzedzania od predkosci ok 90 km/h i redukcji do 3 auto pieknie przyspiesza i przy okazji ze swietnym brzmieniem silnika.Nadmieniam,ze jezdze na benzynie(zazwyczaj 98) bo nie posiadam instalacji LPG.Wnioskuje wiec ze z twoja moze byc cos nie tak moze wlasnie wspominany zaplon?.Zajrzyj do swiec.Pozdrawiam i zycze eksploatacji zdala od warsztatow :)

PostNapisane: 23 maja 2006, 23:19
przez robertoz
Chyba znalazłem przyczynę-jak lekko nacisnę przepustnicę,tak na 1500-2000 obr. to wyraźnie "wypadają zapłony" na którymś cylindrze -od czasu do czasu "telepie' silnikiem i wali bum,bum w tłumik,na jałowym OK.?Na benzynie jeszcze bardziej?Kable nowe niestety Janmory,ale błyskawic w ciemnym garażu w silniku nie ma,kopułka i palec glanc,przestawienie zapłonu nic nie daje. Może katalizator się zapchał ? [mój ojczulek kiedyś miał to we fieście] Jeszcze sprawdzę świece bo może którąś zarzuciło nagarem,ale to 4-elektrodówki więc mało możliwe.

PostNapisane: 24 maja 2006, 09:37
przez es
Akurat janmory to nie sa zle kable. Zatkany katalizator zamula samochod tym mocniej im wyzsze masz obroty. Zaczalbym od dokladnego przyjrzenia sie jednak zaplonowi. Wydaje sie, ze ktos go nielicho opoznil pod LPG?

PostNapisane: 24 maja 2006, 11:08
przez Grzyby
es napisał(a):Akurat janmory to nie sa zle kable

poczytaj sobie jak zróżnicowane są opinie o nich.