Jak wzmocnić silnik 2.0 w mazdzie 626.

Postprzez robertoz » 21 maja 2006, 22:28

Witam.Jestem nowym użytkownikiem mazdy 626 2.0 i 8 v [kupiona wczoraj].Przesiadłem się na mazdę z mitsubishi colta i niestety niemiło się rozczarowałem-ten samochód jest poprostu mułowaty. Wyprzedzić kogoś na trasie to nawet redukcja niewiele daje.Jeden stres.Samochód ledwo dokręca się do 5 tys. obr..Nie ma jakiegoś sprawdzonego sposobu żeby to autko miało trochę więcej wigoru? Nie wiem, może jakieś przyspieszenie zapłonu,zmiana kolektora itp.Dzięki.Acha,jeżdżę na gazie ale na benzynie nie ma różnicy.
Ostatnio edytowano 22 maja 2006, 20:27 przez robertoz, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2006, 22:16
Posty: 29
Auto: 2.0i 90 KM 8V 4/OHC FE 1990

Postprzez Marcin ( Pycia ) » 21 maja 2006, 23:01

Hmm .. to co kupowales w ciemno bez zadnej jazdy probnej .. nie sadze aby colt byl V6 :D
Mazda trzeba nauczyc sie jezdzic .. :D ja tez na poczatku myslalem ze jest bez wigoru a teraz juz musze ja czasami okielznac bo az sie wyrywa ... do przodu ... ale milo miec moc pod noga i pokazac niektorym ich miejsce w szeregu .. :D
..... " Mazda " szkoda ze tak pozno ja poznalem ...
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2005, 16:49
Posty: 411
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY Kombi 2,0 PB 2006

Postprzez Grzyby » 22 maja 2006, 10:07

robertoz – a wystarczyłoby przeczytać regulamin. Wiedziałbyś co ma się znaleźć w profilu, jak poprawnie nazwać temat itp.
A tak to wiemy, że masz Mazdę 2.0 z silnikiem 8V.
I teraz pytanie – jaką?
Masz wybór w wielu silnikach (również diesla, bo nic konkretnego nie napisałeś):
– 2.0 110 KM 8V 4/OHC MA (79-84)
– 2.0 100 KM 8V 4/OHC FE (83-87)
– 2.0i 120 KM 8V 4/OHC FE-EGI (86-87)
– 2.0i 90 KM 8V 4/OHC FE (87-93)
– 2.0 D 60 KM 8V 4/OHC RF7 (87-92)
– 2.0 TD Comprex 75 KM 8V 4/OHC RF-CX (93-97)

wystarczyło podać jaki model ew. który rok.
A tak <dupa>

Przeczytaj regulamin, użyj "szukaj", popraw temat.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez xANDy » 22 maja 2006, 10:21

Poza tym mitsu colt to zabawka bez tyłka o znikomej masie a 626 to limuzyna. To tak jakbyś próbował porównać seicento do passat'a!
Ja przesiadłem się do mazdy 2.0 i po mieście to może Golfik GTi mnie bierze (nie zawsze) za to w trasie to on nie ma żadnych szans (kolega wikariusz już mnie nie podpuszcza, bo dostał kilka razy w "tytę").
Napisz więcej co to było za mitsu i co teraz jest za madzia.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez robertoz » 22 maja 2006, 11:18

Już poprawiam.Mazda 2.0 i 8 v 90 rok 90 koni.Sedan.Myślałem początkowo że mazda jest ciężka, ale w dowodzie jest 1045 kg [colt ważył 995-mała różnica,koni też 90 ale z 1.5] Nie powiem,na trasie jak się bujnąłem madzią to 170 bez problemu na gazie,ale wyprzedzić tira tak przy 90 km\h nawet na trójce to ciężko.Mam taki żółty przycisk pod kierą może to jakieś econo ? Silnik zdrowiutki,blachy prócz progów też-dlatego kupiłem,auto dużę,a mam dzieciaczki więc dla rodziny samochód super.Tylko mało koni <nie>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2006, 22:16
Posty: 29
Auto: 2.0i 90 KM 8V 4/OHC FE 1990

Postprzez xANDy » 22 maja 2006, 16:19

To teraz wejdź na swój pierwszy post, naciśnij przycisk "zmień" i popraw temat na właściwy (podobnie jak inne tematy w pierwszej linijce "co jest nie tak" a w drugiej – jaki model auta oraz typ silnika, który podał Ci Grzyby)
Jeśli tego nie zrobisz – nikt nie będzie pomagał, bo panuje tutaj pewien porządek i tematy odstające od naszych stadardów lecą wieczorem do kosza...
PS. colt jest z założenia puszką typu mini-ścigacz (półsportowy), mazda to limuzyna długodystansowa. Poza tym – większy moment obrotowy masz w dolnym zakresie obrotów a nie w górnym, co wpływa pozytywnie na spalanie oraz zużycie silnika.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Grzyby » 22 maja 2006, 16:52

xANDy napisał(a):To teraz wejdź na swój pierwszy post, naciśnij przycisk "zmień" i popraw temat na właściwy (podobnie jak inne tematy w pierwszej linijce "co jest nie tak" a w drugiej – jaki model auta oraz typ silnika, który podał Ci Grzyby)

Dzięki xANDy za pomoc :)


robertoz napisał(a):Już poprawiam

Ale regulaminu się nie chce czytać? Tyle tych literek, że hoho! :|
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez robertoz » 22 maja 2006, 20:44

Zrobione. :D
Może teraz ktoś odpowie mi co to za żółty guzik po kierą.I czy próbowaliśćie może na gazie przyspieszać zapłon w tym modelu.? Na gaźnikach [w gazie] robiłem to zawsze,ale tu jest wielopunkt...
Lubię skośnookie wozy i tyle.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2006, 22:16
Posty: 29
Auto: 2.0i 90 KM 8V 4/OHC FE 1990

Postprzez bajer0 » 22 maja 2006, 20:46

Grzyby napisał(a): 2.0 110 KM 8V 4/OHC MA (79-84)

skad masz te dane ??
"W niebie Cię czeka nagroda, wielka nagroda tylko grzeszyć się nie waż, bądź nam posłuszny to pójdziesz do nieba
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2004, 13:11
Posty: 1134 (0/3)
Skąd: Lodz
Auto: 626 GF FS `98

Postprzez Grzyby » 22 maja 2006, 21:30

bajer0 napisał(a):skad masz te dane

ze strony klubowej (obsługa ---> oznaczenia modeli i silników) :P


robertoz napisał(a):Zrobione.

Wzorowo
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Waluś » 22 maja 2006, 22:51

robertoz napisał(a):Może teraz ktoś odpowie mi co to za żółty guzik po kierą

jeśli chodzi o ten przycisk w wajsze od wycieraczek to tempomat :P
Grzyby zapomniałeś o flagowym silniku GD 2,0 16 V GT FE3 (145 Km) :D:D poza moim najlepszy silnik GD :P:D:D:D
robertoz a jak chcesz podkręcać to auto to zrób swapa na 2,2 F2(115 KM) albo na ten o którym pisałem wyżej ale znalezienie go w dobrym stanie to szukanie igły itd <lol>
z 2,0 8V nic nie zrobisz. Ile da ci przyrostu mocy kombinacja z kolektorami dolotem i zapłonem ?? 5 % ?? bez sensu. Jak tosię mówi widziały gały co brały :P a z g...a bata nie ukręcisz. Poza 1,8 kupiłeś najsłabszą wersję GD <lol>
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Grzyby » 22 maja 2006, 22:58

Waluś napisał(a):Grzyby zapomniałeś o flagowym silniku GD 2,0 16 V GT FE3 (145 Km) poza moim najlepszy silnik GD

Nie zapomniałem Waluś
Po prostu podałem same 8V.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Waluś » 22 maja 2006, 22:59

Grzyby napisał(a):Po prostu podałem same 8V.

masz wybaczona :P
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Waluś » 22 maja 2006, 23:15

O coś mam :D
2,0 16V GT
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez robertoz » 23 maja 2006, 11:17

Chętnie zmieniłbym silniczek na 2.2 tym bardziej że teraz nie ma numerów w dowodzie,tylko czy będzie pasować skrzynia i półosie bo elektronikę to wiem że trzeba przełożyć.A, no i czy mocowania są w tym samym miejscu? Dzięki.
Lubię skośnookie wozy i tyle.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2006, 22:16
Posty: 29
Auto: 2.0i 90 KM 8V 4/OHC FE 1990

Postprzez es » 23 maja 2006, 12:54

robertoz napisał(a):Chętnie zmieniłbym silniczek na 2.2 tym bardziej że teraz nie ma numerów w dowodzie,tylko czy będzie pasować skrzynia i półosie bo elektronikę to wiem że trzeba przełożyć.A, no i czy mocowania są w tym samym miejscu? Dzięki.


Przyzwyczaj sie do tego. Stare mazdy nie oszalamiaja moca. Silnik 2,2 ma moc az 115 KM i tez nie wyrywa z butow. Znane mi silniki mazdy lubia niskie i srednie obroty. Moze Twoj silnik nie domaga. Moja mazda z raczej zajechanym silnikiem z obciazeniem 3 doroslych i dwojki dzieci w fotelikach od powiedzmy 80 km/h chetnie wyprzedza nawet na piatym biegu. Powiem wiecej, redukcja moze przyniesc utrate mocy, do silnik nie lubi byc krecony i wyraznie traci moc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2004, 13:17
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02

Postprzez przemek626coupe » 23 maja 2006, 16:40

Witam! Tak sie sklada ze ja tez jestem od kilku miesiecy uzytkownikiem mazdy z tym samym silnikiem z roku 89 z ta tylko roznica ze moja jest w opakowaniu coupe.I musze powiedziec ze ja osobiscie jestem zadowolony z osiagow tego silnika-jest w zupelnosci wystarczajacy.I w zadnym wypadku nie moge powiedziec ze auto jest mulowate.Np.podczas wlasnie wyprzedzania od predkosci ok 90 km/h i redukcji do 3 auto pieknie przyspiesza i przy okazji ze swietnym brzmieniem silnika.Nadmieniam,ze jezdze na benzynie(zazwyczaj 98) bo nie posiadam instalacji LPG.Wnioskuje wiec ze z twoja moze byc cos nie tak moze wlasnie wspominany zaplon?.Zajrzyj do swiec.Pozdrawiam i zycze eksploatacji zdala od warsztatow :)
Początkujący
 
Od: 17 lut 2006, 14:10
Posty: 16
Auto: 626 coupe 2.0 V8 89r

Postprzez robertoz » 23 maja 2006, 23:19

Chyba znalazłem przyczynę-jak lekko nacisnę przepustnicę,tak na 1500-2000 obr. to wyraźnie "wypadają zapłony" na którymś cylindrze -od czasu do czasu "telepie' silnikiem i wali bum,bum w tłumik,na jałowym OK.?Na benzynie jeszcze bardziej?Kable nowe niestety Janmory,ale błyskawic w ciemnym garażu w silniku nie ma,kopułka i palec glanc,przestawienie zapłonu nic nie daje. Może katalizator się zapchał ? [mój ojczulek kiedyś miał to we fieście] Jeszcze sprawdzę świece bo może którąś zarzuciło nagarem,ale to 4-elektrodówki więc mało możliwe.
Lubię skośnookie wozy i tyle.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2006, 22:16
Posty: 29
Auto: 2.0i 90 KM 8V 4/OHC FE 1990

Postprzez es » 24 maja 2006, 09:37

Akurat janmory to nie sa zle kable. Zatkany katalizator zamula samochod tym mocniej im wyzsze masz obroty. Zaczalbym od dokladnego przyjrzenia sie jednak zaplonowi. Wydaje sie, ze ktos go nielicho opoznil pod LPG?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2004, 13:17
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02

Postprzez Grzyby » 24 maja 2006, 11:08

es napisał(a):Akurat janmory to nie sa zle kable

poczytaj sobie jak zróżnicowane są opinie o nich.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6