Strona 1 z 2

Wymiana wtryskiwaczy

PostNapisane: 26 kwi 2004, 20:41
przez Tomi
Witam wszystkich uzytkownikow Madzi,

Liczac na Wasza wiedze o silnikach w/w chcialbym dowiedziec sie co sadzicie o wymienieniu wtryskiwaczy z silnika 12V 2,2 litra z turbem – OHC Mazdy z 91 roku... Jesli znacie mocniejsze zamienniki do standardowych to prosilbym o pomoc (oczywiscie wkladam mocniejsza pompe paliwowa).

Z gory dziekuje,

PostNapisane: 27 kwi 2004, 11:43
przez Tomi
Ok, to moze wiecie jakiej wielkosci sa te oryginalne – chodzi mi o wielkosc dawki paliwa na minute....

PostNapisane: 27 kwi 2004, 16:04
przez Tomi
No to chyba sam sobie odpowiem na wlasne pytanie (juz znalazlem...)

180-220 cc/min

A teraz z innej beczki – czy przeplywomierz w tych silnikach jest masowy? I czy zaplon sterowany jest przez ECA czy jest starego typu?

PostNapisane: 27 kwi 2004, 16:23
przez Paweł
Jesli tak samo rozumiemy slowo "masowy", to jest masowy. Zaplon nie jest "starego" typu, jest sterowany przez ECU.

Pozdrawiam.

PostNapisane: 27 kwi 2004, 17:35
przez Tomi
Jesli tak samo rozumiemy slowo "masowy",
no nie chodzilo mi o produkt dla mas hyhy, a o to, czy licza mase wpadajacego powietrza na dany skok cylindra...

Dzieki takze za odpowiedz co do zaplonu – wlasnie modyfikuje CPU i to dosc wazna informacja. No u Forda niestety musieli toto inaczej nazwac i wybrali – Electronic Control Assembly – ECA – ale oni zawsze musza cos normalnego spierd... hyhy

W kazdym razie tx tco_tm

PostNapisane: 27 kwi 2004, 20:09
przez Długi
Przepływka w probe I gen mierzy ilość powietrza (nie masę) zapłonem nie steruje PCM, korekta kąta wyprz.zapłonu realizowana jest przez przyspieszacz odśrodkowy i membranę. Co do wtrysków to troche bezsens, lepiej wydłużyć czas ich otwarcia, zwiększyć ciśnienie na listwie (sama pompa nie styknie). Oczywiście ze standartowym PCM nie pochula, konieczna zmiana map wtrysku.
pozdrawiam

PostNapisane: 27 kwi 2004, 20:29
przez Tomi
whoa... no na to liczylem :)))

dzieks :)

PostNapisane: 27 kwi 2004, 20:34
przez Długi
my pleasure

PostNapisane: 27 kwi 2004, 21:03
przez Paweł
A ja podalem informacje zawarte w instrukcji dla GD z doladowanym silnikiem F2 z '91 roku, gdzie jest opisany system o nazwie ESA (Electronic Spark Advance Control System).

Pozdrawiam.

PostNapisane: 27 kwi 2004, 21:53
przez Tomi
ano wlasnie...

Ignition (2.2L Turbo Engine-GT)
The Ignition System used on GT vehicles incorporates an Ignition Module and electronic spark advance system controlled by the ECA. The Ignition Module is mounted to the side of the Ignition Coil/Condenser.

Current flows through the Ignition Coil's primary winding and is grounded through ground G103. When the ECA sends an ignition signal to the Ignition Module, an electronic switch in the module opens and interrupts current flow through the primary winding. With current flow interrupted, the high voltage induced in the Ignition Coil's secondary winding grounds through the Distributor to the spark plugs.

PostNapisane: 27 kwi 2004, 22:06
przez Długi
Zgadza sie przecież to turbo :(, moje wynurzenia dotyczyły wolnossącego
jeśli chodzi o przepływkę to jest jak napisałem
przepraszam że nie czytam dokładnie postu

PostNapisane: 27 kwi 2004, 22:33
przez Tomi
kazdemu sie zdaza, a co wazniejsze – udowodniles swoja wiedze – za to – – respect :)

PostNapisane: 27 kwi 2004, 23:06
przez Paweł
No jakby Dlugi nie mial wiedzy, to ja nie wiem. Hyhy. <lol>

PostNapisane: 27 kwi 2004, 23:25
przez Tomi
No ja Dlugiego nie znam – widzialem tylko jeden jego post – po ktorym przyznaje szczena mi opadla... i za to respect

PostNapisane: 28 kwi 2004, 10:56
przez luca
Wejdź w profil Długiego i tam masz link: "Wyszukaj wszystkie posty uzytkownika", tylko wcześniej dla bezpieczeństwa szczękę zabezpiecz gąbką ;)))

PostNapisane: 28 kwi 2004, 11:00
przez Długi
no już przestańcie <zawstydzony>

PostNapisane: 28 kwi 2004, 11:32
przez Tomi
ano zobaczylem – veni vidi i nie vici hehe teraz to zamiast na forum to od razu tylko pw walic do Dlugiego hyhy
Pozdrawiam wszystkich uzytkownikow Mazdzinek :)

PostNapisane: 28 kwi 2004, 11:44
przez luca
Wal jednak na forum, bo przy okazji inni przeczytają o problemie i rozwiązaniu, a tak to Długi naście razy odpisze na PW, potem mu się znudzi, ucieknie i będzie dramat ;))

PostNapisane: 28 kwi 2004, 11:57
przez Tomi
no oki – wiec chcialbym wrocic do jego wypowiedzi – narodzilo mi sie kilka pytan

przy zalozeniu, ze mamy zmodyfikowany CPU z nowymi mapami, mamy zwiekszone cisnienie doladowania, turbina kreci swoje max czyli 16 psi, nie mamy odciecia paliwa, powiekszylismy dolot i wydech, zmniejszylismy cieplote swiec i odpowiednie kabelki zastosowalismy, jestesmy przeciwnikiem stozkow i zastosowalismy wkladke KNa high flow, do tego doszla dziura w autku doprowadzajaca to chlodne powietrze, dodalismy ponad 3 krotnie wiekszy IC – reasumujac – mamy wieksza ilosc powietrza, niz trzeba aby dobrana zostala odpowiednia dawka paliwa i w gornych granicach robi sie po prostu sucho... Samo dluzsze otwarcie wtryskow nic nie powinno dac – w koncu one nie moga w nieskonczonosc tryskac bo zaden tloczek nie poczeka az skonczy sie z nich lac... Nie rozumiem dlatego dlaczego wtryski podajace dwukrotnie wieksza dawke paliwa sa bezsensem i dlaczego nie mocniejsza pompa??? Toz logiszne jest iz i wtryski i sama pompa dopasowana zostala pod okreslona moc silnika (co przeklada sie na ilosc potrzebnego paliwa – i of koz ma ona jakistam zapas ale... no wlasnie – co kiedy ten zapas juz nie starcza). Tak wiec wkladamy mocniejsza pompe ze zmienionym filtrem, mocniejsze wtryski i dopiero wtedy zapewniamy mu odpowiednia dawke paliwa do O2... Jesli sie myle to ... <jelen>

PostNapisane: 28 kwi 2004, 12:20
przez luca
Dobra eeeeee, możesz walić na priva ;)