Strona 1 z 2

Wymiana płynu wspomagania

PostNapisane: 25 mar 2006, 23:03
przez Waluś
Jak wymienić płyn w układzie wspomagania ??
szukałem szukałem i nic ciekawego nie mogem znaleźć, wiem że było,bo nawet zdaje się Adam626 opisywał, ale nie znalazłem. więc jeszcze raz

Doczytałem się że trzeba odkręcić przewód powrotny do zbiornika i nim zleć. Ale który to, co bym za dużo nie rozkręcił ??
No i jak potem zalać i odpowietrzyć bez stresu ??

PostNapisane: 26 mar 2006, 09:36
przez andrev001
A to jego sie wymienia? Jak kupilem moja 626 to w zbiorniczku bylo grubo ponizej minimum, dolalem, po czasie tylko sprawdzilem czy kolor jest taki jak z opakowania, wszystko gra i dziala ok :).

PostNapisane: 2 kwi 2007, 17:56
przez jjsliwka
Wymienia zuzywa sie tak samo jak olej silnikowy plyn do chlodnic itp. Polowicznym rozwiazaniem jest sciagniecie szczykawka ze zbiorniczka i dolanie nowego.

PostNapisane: 2 kwi 2007, 20:34
przez Bladyy78
Do układu wspomagania wchodzi 0.8 litra oleju wiec zlanie z samego zbiorniczka na niewiele się zda bo tam tego oleju nie ma tak wiele ja odłączyłem przewody od zbiorniczka i na kilka sekund uruchomiłem samochód żeby olej całkiem spłynął z układu później zalałem świeżutki olej.

PostNapisane: 2 kwi 2007, 20:43
przez jjsliwka
No i super mozna jeszcze zakręcić kierownicą aby pompa zadziałała ale tylko obrót w lewo i pełny w prawo. Nie mieszaj ATF II z ATF III.

PostNapisane: 8 maja 2007, 18:59
przez vanwasiel
WItam!Panowie a jaki ten plyn trzeba zakupic do wspomagania?? Jakis konkretny typ itp itd??

PostNapisane: 8 maja 2007, 19:58
przez jjsliwka
Do BG zalecany jest ATF II i nie kupuj ATF III ma inne własciwości i nie powinno się ich mieszać. Polecam Mobil ATF 220 to właśnie jest ATF II.

PostNapisane: 8 maja 2007, 21:04
przez vanwasiel
jjsliwka dzieki za info! A wiesz moze jak mam ten olej wymienic??co odlaczyc itp itd?? I ogolnie ile tego oleju wlac, litr, dwa?

PostNapisane: 8 maja 2007, 21:41
przez Bimbak
wlewasz ile wejdzie. Układ się odpowietrza gdy kręcisz kierownicą od oporu do oporu. Po odpowietrzeniu dolewasz płynu. Czynność powtarzasz do momentu gdy płynu w zbiorniczku przestanie ubywać. Oczywiście to wszystko robisz na wyłączonym silniku.
Po tej akcji odpalasz auto i znowu walisz kilka razy od lewej do prawej i spowrotem. Gasisz auto i sprawdzasz płyn. Jeśli nie ubyło to bajka .. a jak ubyło to dolej i powtórz wszystkie czynności jeszcze raz.

EDIT: tak jest w GE ale myślę że w BG będzie tak samo... ale ręki sobie uciąć nie dam :P

PostNapisane: 8 maja 2007, 23:23
przez vanwasiel
Bimbak a jak spuscic ten stary plyn?? Jest jakis "kurek" :] czy cos w tym stylu??

PostNapisane: 9 maja 2007, 00:02
przez Waluś
zwykle najniżej położonym przewodem odkręcasz i kręcisz kilka razy kierą co by wyszedł płyn. Na wyłączonym silniku chyba

PostNapisane: 9 maja 2007, 00:41
przez vanwasiel
ale najnizej polozonym przewodem wychodzacym z zbiorniczka , czy z pompki??

PostNapisane: 9 maja 2007, 07:53
przez jjsliwka
Widzialem jak to kiedys wymieniali mi w leganzie. Mechanik odpiol dwa przewody od polemniczka i sposcil plyn, pozniej skierowal je na dol kazal odpalic silnik i zrobic szybko na odpalonym silniku obrot prawie na max w prawi i w lewo pompa wtedy wypluje reszte oleju przewodami. Po odpaleniu szybkie obroty i zgas silnik reszta jak mowil walus. Tylko nie przesadz z kreceniem na wlaczonym silniku przy odpietych przewodach bo padnie pompa to musi byc szybko. Kup Mobila.

PostNapisane: 9 maja 2007, 08:30
przez Bimbak
dokładnie tak jak pisze jjsliwka :)
Jeśli odepniesz na maglownicy (najniższy punkt) to fajnie ci zleci wszystko z ze zbiorniczka i przewodów ale jak przyjdzie do kręcenia kierownicą narobisz sobie syfu poda autem i upaprzesz maglownice płynem wspomagania. Tak jest łatwiej. A maglownica i tak wszystko wypompuje po pokręceniu kierownicą. No i dobrze sobie zebrać płyn ze zbiorniczka przed odkręceniem przewodów – Tutaj też można syfu narobić.
Aha kręcić bez płynu na odpalonym trochę ryzykownie (szkoda pompy) lepiej /bezpieczniej to zrobić na wyłączonym silniku. Ale jak ci pompy nie szkoda to możesz odpalić silnik na kilka chwil. Pójdzie na pewno dużo szybciej i z mniejszym wysiłkiem.

PostNapisane: 9 maja 2007, 08:32
przez jjsliwka
No własnie tak jak pisze Bimbak szkoły są dwie.

PostNapisane: 9 maja 2007, 09:25
przez vanwasiel
aha Wjuz wszystko wiem!dzieki

PostNapisane: 27 maja 2007, 10:44
przez Gość
witam a ja mam trochę inny kłopot ,po wymianine płynu w układzie wspomagania kierownicą momentami nieda się kręcić .Tak jakby coś trzymało a po chiwli puściło

PostNapisane: 27 maja 2007, 12:06
przez jjsliwka
Podobno trzeba dobrze odpowietrzyć. Chciałem się sam do tego zabrać ale podjadę do dobrego mechanika za 20 zł mi wymieni (mój olej).

PostNapisane: 26 paź 2007, 23:33
przez Radian
Witam.
Odświeżę trochę temat. Zauważyłem ostatnio, że poziom płynu wspomagania kierownicy jest w okolicach minimum. Chciałbym go uzupełnić ale niestety nie wiem jaki był zalany wcześniej. Jaki polecaciepłyn, który bezpiecznie się pomiesza z tym który mam teraz?
Pozdrawiam.

PostNapisane: 1 gru 2007, 17:42
przez ARTURO74
Witam
A ja wizialem jak mechanik odlaczyl dojscie do zbiorniczka i przy wlaczonym silniku dolewal olej do naczynka do momentu az dojsciem doszedl nowy olej, i podobno tak sie powinno wymieniac olej wspomagania :)