626 GD 2.0 8V – podwyższona temperatura powyżej 120 km/h
1, 2
Witam serdecznie.
Już kiedyś pisałem o tym. Jednak zanim zabiorę się do wymieniania, w celu zmniejszenia kosztów chciałbym się skonsultować z klubowiczami.
Powyżej 120 km/h (powiedzmy 130-140 km/h) po przejechaniu 10-15 km wskaźnik temperatury dochodzi prawie do końca białego pola. I tam się utrzymuje, nieraz potrafi wrócić do normy, za chwilę spowrotem wzrasta.
Dzieje się tak na gazie i benzynie.
Poziom płynu w normie, wczoraj jeszcze padł mi korek w wyniku czego węże są miękkie a płyn po rozgrzaniu silnika jest pompowany do zbiorniczka.
Bardzo proszę o wszelkie sugestie, tym bardziej, że jak trafię wcześniej , to taniej mnie to wyniesie.
Pozdrawiam
Pietrek 3
Już kiedyś pisałem o tym. Jednak zanim zabiorę się do wymieniania, w celu zmniejszenia kosztów chciałbym się skonsultować z klubowiczami.
Powyżej 120 km/h (powiedzmy 130-140 km/h) po przejechaniu 10-15 km wskaźnik temperatury dochodzi prawie do końca białego pola. I tam się utrzymuje, nieraz potrafi wrócić do normy, za chwilę spowrotem wzrasta.
Dzieje się tak na gazie i benzynie.
Poziom płynu w normie, wczoraj jeszcze padł mi korek w wyniku czego węże są miękkie a płyn po rozgrzaniu silnika jest pompowany do zbiorniczka.
Bardzo proszę o wszelkie sugestie, tym bardziej, że jak trafię wcześniej , to taniej mnie to wyniesie.
Pozdrawiam
Pietrek 3
- Od: 29 sty 2004, 12:29
- Posty: 10
- Skąd: Świebodzice
- Auto: 626 GE 2.0_16V
bez dobrze działającego korka układ chłodzenia nie bedzie działał prawidłowo, co do objawu wzrostu temperatury nie mam zdania, jedyne co mi przychodzi do głowy to niesprawna (zamulona)chłodnica, przy szybkiej jeździe silnik wydziela dużo ciepła ale pęd powietrza na chłodnicy doskonale to ciepło odbiera. Przy wolniejszej jeździe (mniejszej ilości wydzielanego ciepła) chłodnica moze się wyrabia, a przy większej już nie.
Wpierw jednak bym wymienił korek i zalał płynem do pełna. Po kilku jazdach układ chłodzenia się odpowietrzy (niemozliwe przy niesprawnym korku) i może zniknie problem
Wpierw jednak bym wymienił korek i zalał płynem do pełna. Po kilku jazdach układ chłodzenia się odpowietrzy (niemozliwe przy niesprawnym korku) i może zniknie problem
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
- Od: 18 lis 2003, 15:56
- Posty: 774
- Skąd: wawa
- Auto: 626GD89 GT 4WS
U mnie w tamtym roku wskaźnik temperatury w trakcie normalnej jazdy wychylał sie ok 1 mm w prawo od środkowego znaku (wskazujacego normalną temperature silnika) po zimie w tym roku wskaźnik wychyla sie juz ok 2 mm co wskazuje na grzanie się silnika.
W sobotę zabieram sie za płukanie/czyszczenie układu chłodzenia dostepnymi na rynku środkami przeznaczonymi do tego (kupiłem 2 butelki preparatu prestone) – jesli to nie pomoże to będę musiał wymienić termostat.
Proponuje tobie na poczatek też "płukankę" – w każdym razie nie zaszkodzi (koszt preparatu ok 10 zł).
Ja dla lepszego efektu wleję 2 opakowania.
W sobotę zabieram sie za płukanie/czyszczenie układu chłodzenia dostepnymi na rynku środkami przeznaczonymi do tego (kupiłem 2 butelki preparatu prestone) – jesli to nie pomoże to będę musiał wymienić termostat.
Proponuje tobie na poczatek też "płukankę" – w każdym razie nie zaszkodzi (koszt preparatu ok 10 zł).
Ja dla lepszego efektu wleję 2 opakowania.
- Od: 15 paź 2011, 07:54
- Posty: 82
do płukania zalej układ chłodzenia woda – płyn zmniejsza skuteczność preparatu.
- Od: 15 paź 2011, 07:54
- Posty: 82
Pietrek3 czy patrzyłeś na przelot chłodnicy od zewnątrz tj powietrza bo może wpierw zacznij od początku. Sprawdz po jesieni i zimie tzw przejrzystość chłodnicy gdyż nagromadzony pył,piasek,resztki liści mogą ograniczać przepływ powietrza przez chłodnicę – jeśli jest OK to sprawdz czy załącza się wentylator, w momencie załączenia wentylatora zgaś silnik i zmierz temp silnika i płynu termometrem (w ten sposób wykluczysz złe wskazanie wskaźnika temp) jeśli to będzie OK to zrób wg wskazówek Adama626 i Jacka***.
Aha i sprawdz czy w pompie wodnej z otworków kontrolnych nie kapie płyn.
Powiadom o postępach!!!!!!!!!!
Aha i sprawdz czy w pompie wodnej z otworków kontrolnych nie kapie płyn.
Powiadom o postępach!!!!!!!!!!
ZSW M926 MAZDA MX-3
- Od: 28 mar 2004, 23:24
- Posty: 152
- Skąd: Świnoujście
- Auto: Mazda MX-3 1.6
A ja bym jeszcze sprawdził – o ile sie da bo ja raczej w dieslach siedze ustawienie zapłonu. Jak poloneza miałem i przyspieszony zapłon był to tez sie niemiłośiernia grzał powyżej 100. Jak u żony w reni zle pome wtryskową wsadziłem to wentylator sie prawie nie wyłączał.
- Od: 19 mar 2004, 18:03
- Posty: 555
- Skąd: NIENAMIERZALNE TSA I RTA
jak zwykle podpisuję się wszystkimi kończynami chwytnymi pod tym co napisał adam626. dodać można, że jeżeli układ chlodzenia jest zamulony, nie działa też ogrzewanie. natomiast zanieczyszczenia zewnętrzne chłodnicy typu muchy i kurz nie wpływają na chlodzenie w sposób dający sie zauważyć.
- Od: 29 paź 2003, 01:07
- Posty: 756
- Skąd: zławieśWWA]:~
- Auto: cprf2a'99
Chłodnica jest ładna i czysta z zenątrz, natomiast na pewno były wsypywane kiedyś jakieś uszczelniacze (wiem bo kupiłem auto rok temu od kolegi). Więc stąd podejrzenie o zamulenie układu.
Natomiast zaintrygowało mnie to co napisał Jacu626 z tym przyspieszeniem zapłonu. Silnik mi pali perfect na gazie i benzynie, moc w porządku (na autostradzie kawałek próbowałem do 180km/h – bez problemu), szczerze mówiąc trochę wątpię w ten zapłon, może jednak sprawdzę.
Ogrzewanie działa dobrze, przy jeździe na mieście wentylator włącza się dość często, jednak temperatura stoi w miejscu. Jaja dopiero dzieją się w trasie jak pisałem wcześniej przy większych prędkościach.
W sobotę odmulam układ, oczywiście napiszę po wszystkim o rezultacie.
Pozdrawiam
Pietrek3
Natomiast zaintrygowało mnie to co napisał Jacu626 z tym przyspieszeniem zapłonu. Silnik mi pali perfect na gazie i benzynie, moc w porządku (na autostradzie kawałek próbowałem do 180km/h – bez problemu), szczerze mówiąc trochę wątpię w ten zapłon, może jednak sprawdzę.
Ogrzewanie działa dobrze, przy jeździe na mieście wentylator włącza się dość często, jednak temperatura stoi w miejscu. Jaja dopiero dzieją się w trasie jak pisałem wcześniej przy większych prędkościach.
W sobotę odmulam układ, oczywiście napiszę po wszystkim o rezultacie.
Pozdrawiam
Pietrek3
- Od: 29 sty 2004, 12:29
- Posty: 10
- Skąd: Świebodzice
- Auto: 626 GE 2.0_16V
przyspieszenie zapłonu powoduje że gorace spaliny chwile dłużej znajdują się wewnatrz komory spalania, która z tego powodu szybciej się nagrzewa. Sprawny układ chłodzeniapowinien sobie dać z tym radę. Zbyt wczesny zapłon powoduje czesto stukanie zaworów przy dużym obciażeniu silnika. Np rozpedzając się na IV biegu od 60 przy wcisniętym gazie do końca, jak nie dzwoni tgo raczej bym nie brał tego pod uwagę. Z doświadczenia nie tylko z mazdą wiem że samo przyspieszenie zapłonu w sprawnym samochodzie nie jest widoczne na wskaźniku temperatury.
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
- Od: 18 lis 2003, 15:56
- Posty: 774
- Skąd: wawa
- Auto: 626GD89 GT 4WS
Adam ok wszystko dobrze, ale przyspiesz zapłon i przejedz 10 km 140 wtedy wskazówka poleci do góry. Co do zamulonego układu to jak by tak było to autko w korkach by sie gotowało bo tylko wiatrak go chłodzi a tak nie jest. Przy szybkiej jezdzie mamy dodatkowo niezły podmuch powietrza który chłodzi zarówno chłodnice jak i silnik.
- Od: 19 mar 2004, 18:03
- Posty: 555
- Skąd: NIENAMIERZALNE TSA I RTA
JACU626 napisał(a): Przy szybkiej jezdzie mamy dodatkowo niezły podmuch powietrza który chłodzi zarówno chłodnice jak i silnik.
no i może sobie schłodzić chłodnicę do -20 co i tak przy zatkaniu nie wpłynie na temp silnika.
podmuch powietrza chłodzi silnik? Chyba w harleju a nie w maździe...
- Od: 29 paź 2003, 01:07
- Posty: 756
- Skąd: zławieśWWA]:~
- Auto: cprf2a'99
[quote="tco_tm"][/quote]
twój link się nie roztwiera obecnie
twój link się nie roztwiera obecnie

- Od: 29 paź 2003, 01:07
- Posty: 756
- Skąd: zławieśWWA]:~
- Auto: cprf2a'99
właśnie przy szybkiej jeździe wydziela się dużo ciepła ale jednocześnie układ chłodzenia jest najbardziej wydajny,
wysokie obroty pompy wodnej i intensywny przepływ powietrza przez chłodnicę.
Przegrzewanie silnika zbyt wczesnym zapłonem objawiało by się stukowa praca.
Pomysł ze sprawdzeniem swiec uwazam za trafny.
wysokie obroty pompy wodnej i intensywny przepływ powietrza przez chłodnicę.
Przegrzewanie silnika zbyt wczesnym zapłonem objawiało by się stukowa praca.
Pomysł ze sprawdzeniem swiec uwazam za trafny.
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
- Od: 18 lis 2003, 15:56
- Posty: 774
- Skąd: wawa
- Auto: 626GD89 GT 4WS
Ogolnie stopione elektrody, zeszklony nalot na izolatorze. Widac, ze swieca jest wypalona. Przy okazji sprawdz, czy wlozone swiece maja prawidlowa cieplote dla twojego silnka.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
the right man in the wrong place...
witam post jest z 2003 ale dopisze cos od siebie bo moze akurat ktos teraz bedzie to czytal i przyda mu sie ta info. nio wiecd u mnei w mazdzicy tez tak bylo...ze jak jechalem do 110-120km/h to sysko bylo prawie oki z temp. sprawdzilem termostat byl juz stary i sie zawieszal wiec wymienilem ale nadal byly takie problemy z rosnaca temp powyzej 120km/h i okazalo sie ze pompa wodna siadla...i dlatego ponizej pewnych predkosci maly obieg dawal rade wystudzic wode ale pozniej juz nie dalo rady i gwaltownie rosla !po naprawie ppompy wszystko sie unbormowalo i chodzi jak w zegarku...
- Od: 19 lis 2006, 23:57
- Posty: 30
- Skąd: pudliszki
- Auto: mazda 626 '90 2.2l 12v 115KM
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6