GD FE 2.0i brak napięcia na wtryskach Kto pomoże ?

Postprzez RyszarTT » 4 sie 2014, 11:45

Witam,

mam problem z madzią. Stała pół roku i nie chce odpalić na benzynie.
Na LPG bez problemu.

Pominąłem centralkę od gazu żeby ją wykluczyć i nadal brak prądu na wtryskiwaczach.
Może ktoś podpowiedzieć jak to naprawić/gdzie szukać przyczyny.
Nie mogę nigdzie znaleźć opisu kostek i pinów w komputerze, chciałbym
sprawdzić czy z kompa wychodzi prąd sterujący na wtryski.

Może ktoś walczył z takim problemem i coś podpowie.

dzięki
Początkujący
 
Od: 4 sie 2014, 11:39
Posty: 14

Postprzez Siw-y » 6 sie 2014, 10:57

Spróbuj z tego.
Schowek02.jpg
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 12:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez RyszarTT » 6 sie 2014, 21:33

Dziękuje za odzew, a masz może opis pinów komputera ?
Początkujący
 
Od: 4 sie 2014, 11:39
Posty: 14

Postprzez Siw-y » 7 sie 2014, 10:03

No przecież masz na górze.
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 12:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez RyszarTT » 8 sie 2014, 11:48

wychodzi na to, że + na wtryski idzie a nie ma "minusów", za to na wyjściu z kompa już są.

Czy to możliwe żeby tak grube kable minusowe idące z kompa do wtrysków gdzieś na grodzi się przetarły ?
Początkujący
 
Od: 4 sie 2014, 11:39
Posty: 14

Postprzez Siw-y » 8 sie 2014, 12:19

Możliwe, że gdzieś się ułamał.
A nie ma na wszystkich czy tylko na dwóch? Bo jak zauważyłeś to wtryski pracują w półsekwencji.
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 12:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez RyszarTT » 8 sie 2014, 12:36

dwa minusy idą od kompa i już "w komorze silnika" ich nie ma. Postaram się zrobić
obejście i bezpośrednio z kompa pociągnąć do wtryskiwaczy, bo żadnych kostek/złączek które
mogłyby broić nie znajduję. Między kompem a wtryskiwaczami jest tylko jedna na kolektorze czy się mylę?
Początkujący
 
Od: 4 sie 2014, 11:39
Posty: 14

Postprzez Siw-y » 8 sie 2014, 13:07

Nie mam już tego samochodu więc nie sprawdzę, wg schematu złączek nie ma ale nie oznacza to, że ich tam nie ma fizycznie.
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 12:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez RyszarTT » 8 sie 2014, 14:15

OK, wg mnie dziwna sytuacja bo te dwa przewody idą bezpośrednio z komputera, są grube i na tyle ważne, że lipy tam by mazda nie zrobiła.

A orientujesz się jak gazownicy montują centralkę w mazdach, to tylko plusowy przecinają żeby wtryski odłączyć ?
Początkujący
 
Od: 4 sie 2014, 11:39
Posty: 14

Postprzez Siw-y » 8 sie 2014, 15:05

Masowe odcinają bo to przecież nimi są sterowane wtryski.
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 12:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez RyszarTT » 8 sie 2014, 16:14

ale znalazłem tylko jeden przekaźnik odłączający wspólny dla 4 wtrysków plus...
Początkujący
 
Od: 4 sie 2014, 11:39
Posty: 14

Postprzez Siw-y » 8 sie 2014, 17:35

No, przy mieszalnikowej instalacji tak może być.


--
mobilnie
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 12:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez RyszarTT » 8 sie 2014, 23:04

kurde zmylił mnie ten schemat bo źle opisany jest kolor jednego minusa sterującego idącego od kompa.
Na schemacie jest jako czarny a faktycznie u mnie żółto czarny (czarny też jest)

Jutro całą wiązkę obiorę z peszeli i będę szukał...
tak czy siak wierzyć się nie chce, że mimo 24 lat te wszystkie kostki połączenia wyglądają jak nowe <ok>

Dopisano 9 sie 2014, 23:51:

Okazuje się, że po odpięciu kostek od wtryskiwaczy prąd na przewodach jest :)

Czyli cewki wtryskiwaczy mi tak broją ? możliwe to jest ?
Początkujący
 
Od: 4 sie 2014, 11:39
Posty: 14

Postprzez RyszarTT » 11 sie 2014, 22:16

Haloooo? Koledzy pomocy, <płacze> <płacze> <płacze> <płacze> <płacze>

zmierzyłem oporność wtryskiwaczy i każdy ma równo 14ohm. Podając na każdy z osobna prąd 12V
otwiera i puszcza paliwo. Problem pojawia się po podpięciu wiązki. Nagle brakuje minusa sterującego z kompa.
Może ktoś przerabiał podobny przypadek i może coś podpowiedzieć.
Początkujący
 
Od: 4 sie 2014, 11:39
Posty: 14

Postprzez Szyna » 13 sie 2014, 20:03

Podmiana ECU ?
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 20:59
Posty: 3347 (88/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez RyszarTT » 16 sie 2014, 22:13

no walczę już długo i nic nie mogę wymyślić :(

Wygląda to tak, że komputer pod obciążeniem cewek traci minusy sterujące.
Tak jak mówiłeś podmiana kompa byłaby dobra ale skąd wziąć ?

Mój ma symbol 1Z FEGA, patrzyłem na aukcjach i są od 2.0 8V ale inne symbole.
Wychodzi na to, że silnik 2.0 8V obsługiwało kilka typów.
Niby na 3 kostki ale co do litery się nie zgadzają.

A jeszcze jedno: nie działa odczytywanie kodów błyskowych, zawsze działało.

Doradź Szyna co robić, bo praktycznie nie mam z kim tutaj pogadać...
Początkujący
 
Od: 4 sie 2014, 11:39
Posty: 14

Postprzez RyszarTT » 26 sie 2014, 12:18

na początek serdecznie dzięki za komputer. Auto nadal nie chodzi, ale chociaż wyeliminowałem uszkodzenie ECU.

2 dni walczyłem i nic nie wymyśliłem. Poprowadziłem bezpośrednio z kompa 2 minusy
bezpośrednio do wtrysków i nic nie pomogło.
Cały czas ten sam objaw tj. po obciążeniu opornością wtryskiwaczy komputer traci owe minusy sterujące.
Kilka postów wyżej jest schemat i we wszystkie możliwe miejsca w które dochodzi masa podawałem minus bezpośrednio z akumulatora grubym przewodem, aby wykluczyć "słabą masę".
Moje wtryskiwacze mają równo 14ohm, podłączyłem z VW 6ohm i ten sam objaw.

Nie mam już pomysłu, a do tego nie ma nigdzie żadnych informacji który z czujników bądź innych elementów "wchodzących" sygnałem do kompa może broić.

Jeśli ktoś z Kolegów czyta mój post – pogadajcie z kimś kto się orientuje w elektronice mazd – co może powodować takie objawy jak u mnie:
1. iskra jest (na gazie odpala bez problemu)
2. ciśnienie paliwa jest,
3. wtryskiwacze działają (podając bokiem napięcie puszczają paliwo i auto odpala na benzynie),
4. po odpięciu kostek od wtryskiwaczy prąd jest,
5. na benzynie nie chodzi <dupa>

wdzięczny będę za wszelkie sugestie i rady, może coś przeoczyłem.
PISZCIE CO JESZCZE MOGĘ SPRAWDZIĆ !!!

<płacze> <płacze> <płacze>
Początkujący
 
Od: 4 sie 2014, 11:39
Posty: 14

Postprzez Siw-y » 26 sie 2014, 12:40

Tak jeszcze mi do głowy przyszło.
Sprawdź jeszcze przekaźnik dwucewkowy nad nogami kierowcy i włącznik w przepływce bo są w szeregu i zasilają pompę paliwa, być może też mogą blokować wtryski.


Napisz do Tadziola, może jeszcze pamięta te auta.
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 12:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez RyszarTT » 26 sie 2014, 13:08

pompa chodzi, robiłem też zworkę żeby wymusić jej działanie (kostka biała przy przepływce),

Pamiętam, że kiedyś sprawdzałem i ten silnik jest w stanie odpalić bez wpiętej wtyczki do przepływki.
słaby i dławił się, ale przynajmniej odpalał...

Siwy lubię trudne i ciekawe przypadki, ale nienawidzę roboty bez efektu ... :(
Początkujący
 
Od: 4 sie 2014, 11:39
Posty: 14

Postprzez Pudzian84 » 26 sie 2014, 17:14

Sprawdz dobrze skrzynke z bezpiecznikami pod maska i nad nogami
Moze jakaś sciezka poszła
Patryk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2008, 23:17
Posty: 991 (1/0)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 626 GD FE3N 1989 r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6