GD FE 2.0i brak napięcia na wtryskach Kto pomoże ?
1, 2
Witam,
mam problem z madzią. Stała pół roku i nie chce odpalić na benzynie.
Na LPG bez problemu.
Pominąłem centralkę od gazu żeby ją wykluczyć i nadal brak prądu na wtryskiwaczach.
Może ktoś podpowiedzieć jak to naprawić/gdzie szukać przyczyny.
Nie mogę nigdzie znaleźć opisu kostek i pinów w komputerze, chciałbym
sprawdzić czy z kompa wychodzi prąd sterujący na wtryski.
Może ktoś walczył z takim problemem i coś podpowie.
dzięki
mam problem z madzią. Stała pół roku i nie chce odpalić na benzynie.
Na LPG bez problemu.
Pominąłem centralkę od gazu żeby ją wykluczyć i nadal brak prądu na wtryskiwaczach.
Może ktoś podpowiedzieć jak to naprawić/gdzie szukać przyczyny.
Nie mogę nigdzie znaleźć opisu kostek i pinów w komputerze, chciałbym
sprawdzić czy z kompa wychodzi prąd sterujący na wtryski.
Może ktoś walczył z takim problemem i coś podpowie.
dzięki
- Od: 4 sie 2014, 12:39
- Posty: 14
dwa minusy idą od kompa i już "w komorze silnika" ich nie ma. Postaram się zrobić
obejście i bezpośrednio z kompa pociągnąć do wtryskiwaczy, bo żadnych kostek/złączek które
mogłyby broić nie znajduję. Między kompem a wtryskiwaczami jest tylko jedna na kolektorze czy się mylę?
obejście i bezpośrednio z kompa pociągnąć do wtryskiwaczy, bo żadnych kostek/złączek które
mogłyby broić nie znajduję. Między kompem a wtryskiwaczami jest tylko jedna na kolektorze czy się mylę?
- Od: 4 sie 2014, 12:39
- Posty: 14
kurde zmylił mnie ten schemat bo źle opisany jest kolor jednego minusa sterującego idącego od kompa.
Na schemacie jest jako czarny a faktycznie u mnie żółto czarny (czarny też jest)
Jutro całą wiązkę obiorę z peszeli i będę szukał...
tak czy siak wierzyć się nie chce, że mimo 24 lat te wszystkie kostki połączenia wyglądają jak nowe
Dopisano 9 sie 2014, 23:51:
Okazuje się, że po odpięciu kostek od wtryskiwaczy prąd na przewodach jest
Czyli cewki wtryskiwaczy mi tak broją ? możliwe to jest ?
Na schemacie jest jako czarny a faktycznie u mnie żółto czarny (czarny też jest)
Jutro całą wiązkę obiorę z peszeli i będę szukał...
tak czy siak wierzyć się nie chce, że mimo 24 lat te wszystkie kostki połączenia wyglądają jak nowe
Dopisano 9 sie 2014, 23:51:
Okazuje się, że po odpięciu kostek od wtryskiwaczy prąd na przewodach jest
Czyli cewki wtryskiwaczy mi tak broją ? możliwe to jest ?
- Od: 4 sie 2014, 12:39
- Posty: 14
Haloooo? Koledzy pomocy,
zmierzyłem oporność wtryskiwaczy i każdy ma równo 14ohm. Podając na każdy z osobna prąd 12V
otwiera i puszcza paliwo. Problem pojawia się po podpięciu wiązki. Nagle brakuje minusa sterującego z kompa.
Może ktoś przerabiał podobny przypadek i może coś podpowiedzieć.
zmierzyłem oporność wtryskiwaczy i każdy ma równo 14ohm. Podając na każdy z osobna prąd 12V
otwiera i puszcza paliwo. Problem pojawia się po podpięciu wiązki. Nagle brakuje minusa sterującego z kompa.
Może ktoś przerabiał podobny przypadek i może coś podpowiedzieć.
- Od: 4 sie 2014, 12:39
- Posty: 14
no walczę już długo i nic nie mogę wymyślić
Wygląda to tak, że komputer pod obciążeniem cewek traci minusy sterujące.
Tak jak mówiłeś podmiana kompa byłaby dobra ale skąd wziąć ?
Mój ma symbol 1Z FEGA, patrzyłem na aukcjach i są od 2.0 8V ale inne symbole.
Wychodzi na to, że silnik 2.0 8V obsługiwało kilka typów.
Niby na 3 kostki ale co do litery się nie zgadzają.
A jeszcze jedno: nie działa odczytywanie kodów błyskowych, zawsze działało.
Doradź Szyna co robić, bo praktycznie nie mam z kim tutaj pogadać...
Wygląda to tak, że komputer pod obciążeniem cewek traci minusy sterujące.
Tak jak mówiłeś podmiana kompa byłaby dobra ale skąd wziąć ?
Mój ma symbol 1Z FEGA, patrzyłem na aukcjach i są od 2.0 8V ale inne symbole.
Wychodzi na to, że silnik 2.0 8V obsługiwało kilka typów.
Niby na 3 kostki ale co do litery się nie zgadzają.
A jeszcze jedno: nie działa odczytywanie kodów błyskowych, zawsze działało.
Doradź Szyna co robić, bo praktycznie nie mam z kim tutaj pogadać...
- Od: 4 sie 2014, 12:39
- Posty: 14
na początek serdecznie dzięki za komputer. Auto nadal nie chodzi, ale chociaż wyeliminowałem uszkodzenie ECU.
2 dni walczyłem i nic nie wymyśliłem. Poprowadziłem bezpośrednio z kompa 2 minusy
bezpośrednio do wtrysków i nic nie pomogło.
Cały czas ten sam objaw tj. po obciążeniu opornością wtryskiwaczy komputer traci owe minusy sterujące.
Kilka postów wyżej jest schemat i we wszystkie możliwe miejsca w które dochodzi masa podawałem minus bezpośrednio z akumulatora grubym przewodem, aby wykluczyć "słabą masę".
Moje wtryskiwacze mają równo 14ohm, podłączyłem z VW 6ohm i ten sam objaw.
Nie mam już pomysłu, a do tego nie ma nigdzie żadnych informacji który z czujników bądź innych elementów "wchodzących" sygnałem do kompa może broić.
Jeśli ktoś z Kolegów czyta mój post – pogadajcie z kimś kto się orientuje w elektronice mazd – co może powodować takie objawy jak u mnie:
1. iskra jest (na gazie odpala bez problemu)
2. ciśnienie paliwa jest,
3. wtryskiwacze działają (podając bokiem napięcie puszczają paliwo i auto odpala na benzynie),
4. po odpięciu kostek od wtryskiwaczy prąd jest,
5. na benzynie nie chodzi
wdzięczny będę za wszelkie sugestie i rady, może coś przeoczyłem.
PISZCIE CO JESZCZE MOGĘ SPRAWDZIĆ !
2 dni walczyłem i nic nie wymyśliłem. Poprowadziłem bezpośrednio z kompa 2 minusy
bezpośrednio do wtrysków i nic nie pomogło.
Cały czas ten sam objaw tj. po obciążeniu opornością wtryskiwaczy komputer traci owe minusy sterujące.
Kilka postów wyżej jest schemat i we wszystkie możliwe miejsca w które dochodzi masa podawałem minus bezpośrednio z akumulatora grubym przewodem, aby wykluczyć "słabą masę".
Moje wtryskiwacze mają równo 14ohm, podłączyłem z VW 6ohm i ten sam objaw.
Nie mam już pomysłu, a do tego nie ma nigdzie żadnych informacji który z czujników bądź innych elementów "wchodzących" sygnałem do kompa może broić.
Jeśli ktoś z Kolegów czyta mój post – pogadajcie z kimś kto się orientuje w elektronice mazd – co może powodować takie objawy jak u mnie:
1. iskra jest (na gazie odpala bez problemu)
2. ciśnienie paliwa jest,
3. wtryskiwacze działają (podając bokiem napięcie puszczają paliwo i auto odpala na benzynie),
4. po odpięciu kostek od wtryskiwaczy prąd jest,
5. na benzynie nie chodzi
wdzięczny będę za wszelkie sugestie i rady, może coś przeoczyłem.
PISZCIE CO JESZCZE MOGĘ SPRAWDZIĆ !
- Od: 4 sie 2014, 12:39
- Posty: 14
Tak jeszcze mi do głowy przyszło.
Sprawdź jeszcze przekaźnik dwucewkowy nad nogami kierowcy i włącznik w przepływce bo są w szeregu i zasilają pompę paliwa, być może też mogą blokować wtryski.
Napisz do Tadziola, może jeszcze pamięta te auta.
Sprawdź jeszcze przekaźnik dwucewkowy nad nogami kierowcy i włącznik w przepływce bo są w szeregu i zasilają pompę paliwa, być może też mogą blokować wtryski.
Napisz do Tadziola, może jeszcze pamięta te auta.
pompa chodzi, robiłem też zworkę żeby wymusić jej działanie (kostka biała przy przepływce),
Pamiętam, że kiedyś sprawdzałem i ten silnik jest w stanie odpalić bez wpiętej wtyczki do przepływki.
słaby i dławił się, ale przynajmniej odpalał...
Siwy lubię trudne i ciekawe przypadki, ale nienawidzę roboty bez efektu ...
Pamiętam, że kiedyś sprawdzałem i ten silnik jest w stanie odpalić bez wpiętej wtyczki do przepływki.
słaby i dławił się, ale przynajmniej odpalał...
Siwy lubię trudne i ciekawe przypadki, ale nienawidzę roboty bez efektu ...
- Od: 4 sie 2014, 12:39
- Posty: 14
Sprawdz dobrze skrzynke z bezpiecznikami pod maska i nad nogami
Moze jakaś sciezka poszła
Moze jakaś sciezka poszła
-
Patryk
- Od: 31 mar 2008, 00:17
- Posty: 991 (1/0)
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda 626 GD FE3N 1989 r
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6