FE4 gaźnik – wadliwa pompa paliwa

Postprzez ArteK » 24 paź 2013, 19:13

Witam, niedawno nabyłem Mazdę 626 GD z silnikiem FE4(2.0 12V). Przy kupnie uzyskałem informację, że nie działa pompa paliwa – po zatankowaniu benzyny do zbiornika przy jeździe na gazie czuć było w środku zapach benzyny, auto nie jeździło na pb, nie można go też było odpalić na tym paliwie. Kupiłem więc pompę, wymieniłem ją ale niestety nic prawie się nie zmieniło, jedyna zmiana jaka zaszła to obecnie nie czuć zapachu benzyny.

Po odłączeniu węża i próbie odpalenia paliwa w ogóle na wyjściu nie ma, węże są suche jak piach.

Bardzo możliwe, że przy montażu popełniłem błąd. Według instrukcji dołączonej do nowej pompy przy montażu powinno się użyć dwóch podkładek i dwóch uszczelek z zastrzeżeniem o zmierzeniu ile jest potrzebne. Mój błąd bo nie mierzyłem jak długi jest "język" starej pompy a jaki nowej, założyłem uszczelki i podkładkę(tą ze starej pompy po uprzednim oczyszczeniu jej z resztek starych uszczelek), przykręciłem pompę i podłączyłem węże.

Na gazie auto odpala z miejsca, nie chcę jednak na dłuższą metę tak jeździć – już teraz serce mnie boli jak muszę rano odpalić auto na gazie :( .

Czy jesteście w stanie potwierdzić moje przypuszczenie o zbyt krótkim(ewentualnie zbyt długim) ramieniu pompy i wynikające z tego problemy?

Będę wdzięczny za odpowiedź i wszelkie wskazówki, bardzo chętnie także zobaczę jak zamontowana jest pompa w takich silnikach na Waszych przykładach.
"The only thing necessary for the triumph of evil, is for good men to do nothing" – Edmund Burke

Mazda 626 GD – Biała Dama
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2013, 18:50
Posty: 624 (22/14)
Skąd: SX
Auto: Mazda 626 GD '91 FE4

Postprzez Siw-y » 25 paź 2013, 11:31

Pompa sterowana jest z kompa ale w chwili rozruch zasilanie jej jest przez włącznik w przepływomierzu oraz przez dwucewkowy przekaźnik znajdujący się nad nogami kierowcy.

Podłącz pompę przez zwarcie luźnej [chyba żółtej] kostki do masy, taki test działania.
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 12:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez ArteK » 25 paź 2013, 15:44

Na pewno piszesz o pompie w silniku FE4(pompa mechaniczna, nie jest w żaden sposób podłączona elektrycznie)?

Pompa wygląda dokładnie jak ta.
"The only thing necessary for the triumph of evil, is for good men to do nothing" – Edmund Burke

Mazda 626 GD – Biała Dama
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2013, 18:50
Posty: 624 (22/14)
Skąd: SX
Auto: Mazda 626 GD '91 FE4

Postprzez Szyna » 25 paź 2013, 17:54

O czym Wy piszecie :P Czy to diesel że ma pompę sterowana elektronicznie albo mechanicznie ? :> W benzynie pompa paliwa znajdująca się w baku (elektryczna) pompuje paliwo przez przewody do listwy wtryskowej w której znajduje się regulator ciśnienia paliwa, a następnie znajdują się wtryskiwacze które sterowane przez komputer otwierają się wtryskują paliwo. Taka jest moja teoria :P
Pompa nie ma czasem jakiegoś dodatkowego zaworu zwrotnego ?
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 20:59
Posty: 3346 (88/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez ArteK » 25 paź 2013, 19:30

Szyna napisał(a):O czym Wy piszecie :P Czy to diesel że ma pompę sterowana elektronicznie albo mechanicznie ? :> W benzynie pompa paliwa znajdująca się w baku (elektryczna) pompuje paliwo przez przewody do listwy wtryskowej w której znajduje się regulator ciśnienia paliwa, a następnie znajdują się wtryskiwacze które sterowane przez komputer otwierają się wtryskują paliwo. Taka jest moja teoria :P
Pompa nie ma czasem jakiegoś dodatkowego zaworu zwrotnego ?
Ale to jest gaźnik, tu jest pompa mechaniczna, uruchamiana podczas ruchu wałka rozrządu. Może się nie znam...
"The only thing necessary for the triumph of evil, is for good men to do nothing" – Edmund Burke

Mazda 626 GD – Biała Dama
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2013, 18:50
Posty: 624 (22/14)
Skąd: SX
Auto: Mazda 626 GD '91 FE4

Postprzez Szyna » 27 paź 2013, 14:12

No chyba że to gaźnik :P No to teraz ja też nie pomogę :D
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 20:59
Posty: 3346 (88/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez ArteK » 28 paź 2013, 21:27

Hehe, trzeba czytać tematy i opisy :).

Prawdopodobnie winna jest sama pompa, tzn wspomniany wcześniej język jest zbyt krótki i nie łapie wałka, z drugiej strony według katalogu pompa jest właśnie do tego auta i tego modelu silnika. Znalazłem w Łomiankach sklep z pompami Kyosan Denki(taka była zamontowana). Czekam na pieniądze i chciałbym ją zamówić – link do pompy Kyosan Denki. Swoją drogą zamiennik JC kosztował 130zł, Kyosan kosztuje 290zł <glupek2> .

Oby to wystarczyło, po wlaniu paliwa do gaźnika auto odpalało na benzynie i chwilę chodziło.
"The only thing necessary for the triumph of evil, is for good men to do nothing" – Edmund Burke

Mazda 626 GD – Biała Dama
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2013, 18:50
Posty: 624 (22/14)
Skąd: SX
Auto: Mazda 626 GD '91 FE4

Postprzez Siw-y » 29 paź 2013, 08:51

O, widząc FE byłem pewien, że to z wtryskiem :)
Także moja teoria również się nie przydała ;)
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 12:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez Szyna » 1 gru 2013, 14:22

Sprawa została rozwiązana ?
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 20:59
Posty: 3346 (88/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez ArteK » 1 gru 2013, 15:09

Tak, są 2 różne pompy do tego modelu, przynajmniej z firmy JC. O23008 i 023009, u mnie pasuje ta z cyfra "8" na końcu, według katalogu nie pasuje do mojego modelu tylko do wcześniejszego GC.
"The only thing necessary for the triumph of evil, is for good men to do nothing" – Edmund Burke

Mazda 626 GD – Biała Dama
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2013, 18:50
Posty: 624 (22/14)
Skąd: SX
Auto: Mazda 626 GD '91 FE4

Postprzez Szyna » 1 gru 2013, 15:23

Czyli rozumiem że po wymianie pompy jest wszystko ok ?
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 20:59
Posty: 3346 (88/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez ArteK » 1 gru 2013, 16:58

Szyna napisał(a):Czyli rozumiem że po wymianie pompy jest wszystko ok ?
Tak, pompa działa. Są jeszcze jakieś rzeczy do poprawy ale już o to pytałem w innym temacie :).
"The only thing necessary for the triumph of evil, is for good men to do nothing" – Edmund Burke

Mazda 626 GD – Biała Dama
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2013, 18:50
Posty: 624 (22/14)
Skąd: SX
Auto: Mazda 626 GD '91 FE4

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6