w gaźniku nad osią przepustnicy po stronie linki gazu masz taką dźwignię ze śrubką i termostat sterujący ssaniem
tzw element woskowy jak skoroduje jego powierzchnia to się zacina w obudowie i się nie wysuwa lub nie chowa i wtedy odpowiednio
brakuje ssania lub utrzymuje za wysokie jałowe obroty
tłoczek powinien wysuwać się wraz ze wzrostem temperatury czyli u Ciebie prawdopodobnie się nie chowa lub coś jest zablokowane
jak otworzysz obudowę filtra to po uruchomieniu zimnego silnika powinieneś mieć światło gardzieli gaźnika zamknięte klapką od ssania
która się otwiera po osiągnięciu temperatury
zdaje się że jeszcze któryś z siłowników pneumatycznych też steruje ssaniem więc może być coś pokręcone w podciśnieniach (te cienkie czarne rurki gumowe)
ewentualnie nieszczelność w nich tez może dawać takie objawy jak brak jałowych obrotów na zimnym silniku
Mazda 626 GC, GD – problem z gaźnikiem
1, 2
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
- Od: 18 lis 2003, 15:56
- Posty: 774
- Skąd: wawa
- Auto: 626GD89 GT 4WS
Tak jak napisałeś ze ssanie rozłącza się wtedy gdy silnik nabiera temperatury tylko że ja go muszę grzać aż do temperatury ok.55 stopni,żeby jeszcze obroty na ssaniu wynosiły ok.1500 obrotów to jeszcze bym nie robił problemu,ale przy zimnym silniku obroty wynoszą 2500 obrotów to chyba jest coś nie tak więc wie ktoś co może co zrobić żeby to ssanie jakoś szybciej działało .Silnik w mojej Mazdzie to 2.0 12v gaźnik z taką patelnią na gaźniku. Był bym bardzo wdzięczny za pomoc.
-
marek2330
adam626 napisał(a):w gaźniku nad osią przepustnicy po stronie linki gazu masz taką dźwignię ze śrubką i termostat sterujący ssaniem tzw element woskowy
tą śrubką możesz wyregulować w pewnym zakresie wysokość obrotów na ssaniu oraz temperaturę przy jakiej przestanie ono działać
z doświadczenia wiem że zakres pracy termostatu przestaje być wystarczający na skutek luzów powstających na współpracujących dźwigienkach i jest to coraz trudnej wyregulować
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
- Od: 18 lis 2003, 15:56
- Posty: 774
- Skąd: wawa
- Auto: 626GD89 GT 4WS
Witam... :–)
Wątek gaźnikowy, a w pierwszej kolejności o mojej madzi
Na wolnych obrotach szarpie, ale trzyma równe obroty (chodzi po prostu jak diesel)
zapłon ustawiony, kable, kopułka itd. itd. powymieniane
wstępna ocena mechanika po ustawieniu zapłonu i sprawdzeniu wszystkiego – regeneracja gaźnika i do tego nawiązuje...
opłacalna sprawa? są jacyś godni polecenia "gaźnikowcy" w Poznaniu i okolicy?
on stwierdził żebym to olał i tak zostawił... ale mnie już k***wica bierze powoli jak stoję na światłach i się wszystko trzęsie
Wątek gaźnikowy, a w pierwszej kolejności o mojej madzi
Na wolnych obrotach szarpie, ale trzyma równe obroty (chodzi po prostu jak diesel)
zapłon ustawiony, kable, kopułka itd. itd. powymieniane
wstępna ocena mechanika po ustawieniu zapłonu i sprawdzeniu wszystkiego – regeneracja gaźnika i do tego nawiązuje...
opłacalna sprawa? są jacyś godni polecenia "gaźnikowcy" w Poznaniu i okolicy?
on stwierdził żebym to olał i tak zostawił... ale mnie już k***wica bierze powoli jak stoję na światłach i się wszystko trzęsie
- Od: 16 paź 2011, 13:38
- Posty: 5
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 626 GD, 2,0 FE 1987r.
Witam,was.Potrzebuję pomocy w sprawie gaźnika do mojej Mazdy.Rano zapala od pierwszego strzału.Obroty są przez 10s na poziomie 1000obr/min.W tym czasie silnik się kołysze z rury wydobywa się dym.Po tych 10s auto wchodzi na 2500 do 3000 obr/min i pracuje równo (myślę,ze za duże obroty na ssaniu)Po przejechani 2-3 km silnik się nagrzewa i obroty się stabilizują na poziomie 800/850 obr/min.
Pracuje bardzo cicho.Nie słychać silnika.Dynamicznie wchodzi na obroty,nie przerywa.Ostatnio jechałem na groby 7 w stronę W-awy z Gdańska 3 osoby na pokładzie,szybkość 110-140 spalenie wyliczone na zasadzie tankujemy pod korek 100 km i znów pod korek -7,5l/100km,ale za to w mieście lekka przesada11,5 l/100 przy spokojnej jeżdzie.
Podejrzewan,ze mam problem z zalewaniem gaźnika na ssaniu,lub uszczelniacze zaworów puszczją przez noć olej.Co do konsumpcji oleju nie mogę sie wypowiedzieć ponieważ puszcza uczelka pod głowicą i olej cieknie na zewnątrz.
Szukam pomocy i porady z waszej strony
Robert
Pracuje bardzo cicho.Nie słychać silnika.Dynamicznie wchodzi na obroty,nie przerywa.Ostatnio jechałem na groby 7 w stronę W-awy z Gdańska 3 osoby na pokładzie,szybkość 110-140 spalenie wyliczone na zasadzie tankujemy pod korek 100 km i znów pod korek -7,5l/100km,ale za to w mieście lekka przesada11,5 l/100 przy spokojnej jeżdzie.
Podejrzewan,ze mam problem z zalewaniem gaźnika na ssaniu,lub uszczelniacze zaworów puszczją przez noć olej.Co do konsumpcji oleju nie mogę sie wypowiedzieć ponieważ puszcza uczelka pod głowicą i olej cieknie na zewnątrz.
Szukam pomocy i porady z waszej strony
Robert
-
MAZDA 626 GDYNIA
Czy moze ktoś mi podać dane serwisowe w zakresie regulacji gaźnika. Silnik 2.0 benzyna + gaz. Wersja GC. Prosze o szybką odpowiedz. z gory dziekuje
-
Vegetakoxxx
A jaki tam gaźnik jest bo w 2.0 90 km gd mam w książce jak co sie ustawia robiłem to w starym silniku u siebie i dało rade
-
Patryk
- Od: 31 mar 2008, 00:17
- Posty: 991 (1/0)
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda 626 GD FE3N 1989 r
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6