Mazda 626 GC, GD – problem z gaźnikiem

Postprzez adam626 » 9 lut 2010, 23:37

w gaźniku nad osią przepustnicy po stronie linki gazu masz taką dźwignię ze śrubką i termostat sterujący ssaniem
tzw element woskowy jak skoroduje jego powierzchnia to się zacina w obudowie i się nie wysuwa lub nie chowa i wtedy odpowiednio
brakuje ssania lub utrzymuje za wysokie jałowe obroty
tłoczek powinien wysuwać się wraz ze wzrostem temperatury czyli u Ciebie prawdopodobnie się nie chowa lub coś jest zablokowane
jak otworzysz obudowę filtra to po uruchomieniu zimnego silnika powinieneś mieć światło gardzieli gaźnika zamknięte klapką od ssania
która się otwiera po osiągnięciu temperatury
zdaje się że jeszcze któryś z siłowników pneumatycznych też steruje ssaniem więc może być coś pokręcone w podciśnieniach (te cienkie czarne rurki gumowe)
ewentualnie nieszczelność w nich tez może dawać takie objawy jak brak jałowych obrotów na zimnym silniku
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez marek2330 » 13 lis 2010, 16:24

Tak jak napisałeś ze ssanie rozłącza się wtedy gdy silnik nabiera temperatury tylko że ja go muszę grzać aż do temperatury ok.55 stopni,żeby jeszcze obroty na ssaniu wynosiły ok.1500 obrotów to jeszcze bym nie robił problemu,ale przy zimnym silniku obroty wynoszą 2500 obrotów to chyba jest coś nie tak więc wie ktoś co może co zrobić żeby to ssanie jakoś szybciej działało .Silnik w mojej Mazdzie to 2.0 12v gaźnik z taką patelnią na gaźniku. Był bym bardzo wdzięczny za pomoc.
marek2330
 

Postprzez adam626 » 14 lis 2010, 11:04

adam626 napisał(a):w gaźniku nad osią przepustnicy po stronie linki gazu masz taką dźwignię ze śrubką i termostat sterujący ssaniem tzw element woskowy

tą śrubką możesz wyregulować w pewnym zakresie wysokość obrotów na ssaniu oraz temperaturę przy jakiej przestanie ono działać
z doświadczenia wiem że zakres pracy termostatu przestaje być wystarczający na skutek luzów powstających na współpracujących dźwigienkach i jest to coraz trudnej wyregulować
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez Mateusz993 » 9 mar 2012, 19:31

Witam... :–)

Wątek gaźnikowy, a w pierwszej kolejności o mojej madzi

Na wolnych obrotach szarpie, ale trzyma równe obroty (chodzi po prostu jak diesel)
zapłon ustawiony, kable, kopułka itd. itd. powymieniane

wstępna ocena mechanika po ustawieniu zapłonu i sprawdzeniu wszystkiego – regeneracja gaźnika i do tego nawiązuje...

opłacalna sprawa? są jacyś godni polecenia "gaźnikowcy" w Poznaniu i okolicy?
on stwierdził żebym to olał i tak zostawił... ale mnie już k***wica bierze powoli jak stoję na światłach i się wszystko trzęsie
Początkujący
 
Od: 16 paź 2011, 13:38
Posty: 5
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 626 GD, 2,0 FE 1987r.

Postprzez Szyna » 10 mar 2012, 09:56

Połączyłem wszystkie tematy związane z gaźnikiem.
Poczytaj wyżej może znajdziesz rozwiązanie.
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3348 (89/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez MAZDA 626 GDYNIA » 5 lis 2014, 20:01

Witam,was.Potrzebuję pomocy w sprawie gaźnika do mojej Mazdy.Rano zapala od pierwszego strzału.Obroty są przez 10s na poziomie 1000obr/min.W tym czasie silnik się kołysze z rury wydobywa się dym.Po tych 10s auto wchodzi na 2500 do 3000 obr/min i pracuje równo (myślę,ze za duże obroty na ssaniu)Po przejechani 2-3 km silnik się nagrzewa i obroty się stabilizują na poziomie 800/850 obr/min.
Pracuje bardzo cicho.Nie słychać silnika.Dynamicznie wchodzi na obroty,nie przerywa.Ostatnio jechałem na groby 7 w stronę W-awy z Gdańska 3 osoby na pokładzie,szybkość 110-140 spalenie wyliczone na zasadzie tankujemy pod korek 100 km i znów pod korek -7,5l/100km,ale za to w mieście lekka przesada11,5 l/100 przy spokojnej jeżdzie.
Podejrzewan,ze mam problem z zalewaniem gaźnika na ssaniu,lub uszczelniacze zaworów puszczją przez noć olej.Co do konsumpcji oleju nie mogę sie wypowiedzieć ponieważ puszcza uczelka pod głowicą i olej cieknie na zewnątrz.
Szukam pomocy i porady z waszej strony
Robert :) :)
MAZDA 626 GDYNIA
 

Postprzez Vegetakoxxx » 27 sie 2015, 18:16

Czy moze ktoś mi podać dane serwisowe w zakresie regulacji gaźnika. Silnik 2.0 benzyna + gaz. Wersja GC. Prosze o szybką odpowiedz. z gory dziekuje
Vegetakoxxx
 

Postprzez Vegetakoxxx » 30 sie 2015, 20:40

Pomoże mi ktoś ?
Vegetakoxxx
 

Postprzez Pudzian84 » 21 wrz 2015, 20:09

A jaki tam gaźnik jest bo w 2.0 90 km gd mam w książce jak co sie ustawia robiłem to w starym silniku u siebie i dało rade
Patryk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2008, 00:17
Posty: 991 (1/0)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 626 GD FE3N 1989 r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6