Strona 1 z 2

Połączenie silnika FE3N i F2T

PostNapisane: 1 wrz 2013, 00:27
przez MrShaleck
Witam Panowie.
Mam takie pytanko, czy bawił się ktoś w przekładkę 1.8/2.0/2.5 V6 do GD / GD Coupe (bo to chyba niewielka roznica) ?

Oczywiście z czystej ciekawości :]

PostNapisane: 1 wrz 2013, 11:26
przez Szyna
Jeżeli chodzi Ci o silniki z wersji GE to będzie ciężko bo to nie są silniki P&P ;)
Jak byś chciał to najlepiej FE3, albo F2T :D Wtedy nie ma większych problemów.

PostNapisane: 2 wrz 2013, 20:36
przez Matheus
ja proponuje połączenie F2T i FE3 czyli FE3T. siada na seryjne łapy a jeździ dobrze <serduszka>

Re: Mazda 626 / MX-6 (GD / GV / GC) – Szybkie pytania

PostNapisane: 2 wrz 2013, 21:17
przez Pudzian84
A co kolego widziałeś coś takiego ???

PostNapisane: 2 wrz 2013, 21:19
przez Matheus
gdzieś, kiedyś, coś, że podobno ktoś tak miał czy jakoś tak <glupek2>
a tak na poważnie to patrz podpis

Re: Mazda 626 / MX-6 (GD / GV / GC) – Szybkie pytania

PostNapisane: 3 wrz 2013, 21:14
przez Pudzian84
No i jak to wyszło ?? dużo roboty ??

PostNapisane: 3 wrz 2013, 23:49
przez MrShaleck
FE3 to rozumiem 2.0 16v ? :) ile to ma mocy? 140 koni? :)

PostNapisane: 4 wrz 2013, 12:07
przez Matheus
Pudzian84 napisał(a):No i jak to wyszło ?? dużo roboty ??


Wyszło dobrze, w porównaniu do 2.2t to nawet bardzo dobrze.
Roboty niestety sporo, nowy kolektor wydechowy, aparat zapłonowy, wtryski i cała masa drobnych rzeczy do poprawienia.

roxygenium napisał(a):FE3 to rozumiem 2.0 16v ? :) ile to ma mocy? 140 koni? :)


FE3 występowało w wersjach od 140KM(KIA) do 170KM(626 JDM)
ja aktualnie śmigam na wersji 150KM z dołożoną turbosprężarką, wtryskami, aparatem zapłonowym i innym osprzętem razem z kompem od 2.2T
Aktualnie szacowana moc ponad 200

PostNapisane: 4 wrz 2013, 20:31
przez MrShaleck
Matheus, zajawiłeś mnie :D

Re: Mazda 626 / MX-6 (GD / GV / GC) – Szybkie pytania

PostNapisane: 4 wrz 2013, 20:39
przez Pudzian84
Turbinke masz serie od 2.2 T czy jakiś inny wynalazek??
Z tłokami było ciężko??

PostNapisane: 4 wrz 2013, 22:37
przez MrShaleck
Swoją drogą, jak z dostępnością takiego silnika?
WChodzi plug&play ?:)

Re: Mazda 626 / MX-6 (GD / GV / GC) – Szybkie pytania

PostNapisane: 5 wrz 2013, 02:47
przez Pudzian84

PostNapisane: 5 wrz 2013, 07:45
przez Matheus
Pudzian84 napisał(a):Turbinke masz serie od 2.2 T czy jakiś inny wynalazek??
Z tłokami było ciężko??


turbo seria ale ustawione na 1bar.
z tłokami nic nie robiłem, są seryjne.

roxygenium napisał(a):Swoją drogą, jak z dostępnością takiego silnika?
WChodzi plug&play ?:)

z dostępnością słabo, na allegro jest 1szt :| wchodzi p&p zamiast F2

Re: Mazda 626 / MX-6 (GD / GV / GC) – Szybkie pytania

PostNapisane: 5 wrz 2013, 08:56
przez Pudzian84
Seryjne od f2t czy fe3n

PostNapisane: 5 wrz 2013, 09:27
przez Matheus
Pudzian84 napisał(a):Seryjne od f2t czy fe3n


nie było nigdy w produkcji seryjnej silnika FE3 z turbiną także turbo jest z F2T

EDIT:
chyba pytałeś o tłoki tak więc jest to seria FE3

Re: Mazda 626 / MX-6 (GD / GV / GC) – Szybkie pytania

PostNapisane: 5 wrz 2013, 14:20
przez Pudzian84
Tak chodziło mi o tłoki
I jak myślusz do ilu bar można dmuchnąć ori tłoki + korby
A uszczelke pod głowice zamawiałeś czy dorabiana gdzieś??

PostNapisane: 5 wrz 2013, 15:28
przez Matheus
Pudzian84 napisał(a): jak myślusz do ilu bar można dmuchnąć ori tłoki + korby
A uszczelke pod głowice zamawiałeś czy dorabiana gdzieś??


1 bar wytrzymuje. na forach US widywałem seryjne słupki do których dmuchali prawie 2 bary i chodziło.
Uszczelka seria, zresztą nawet nie zmieniona ;) silnik jak kupiłem tak włożyłem. zmieniłem tylko uszczelniacze wału i wałka.

Re: Mazda 626 / MX-6 (GD / GV / GC) – Szybkie pytania

PostNapisane: 5 wrz 2013, 21:06
przez Pudzian84
Powiem tak jak skończe lakierowanie magdaleny to pomyślimy na drugą fe3n +T :D

Re: Połączenie silnika FE3N i F2T

PostNapisane: 22 gru 2014, 19:11
przez mlody1921
Panowie a z jakimi skrzyniami można połączyć silnik Fe3 tylko skrzynia z Fe3 albo f2t ? skrzynia z BP podejdzie albo z B6

Re: Połączenie silnika FE3N i F2T

PostNapisane: 22 gru 2014, 21:09
przez Pudzian84
Każda skrzynia z gd podejdzie tylko trzeba będzie w innych skrzyniach niż od fe3n wyciąć na dole dwa otwory na śruby od miski olejowej