MX-6 Amerykanska wersja GD
Witam !
Mam mozliwosc kupienia MX-6 z 1988 roku z silnikiem 2l 8V sprowadzonym ze stanow.
Czy ktos moglby sie wypowiedziec czy warto brac takie autko ? Blachy wydaja sie ok, ale silnik nie ma numerow, wiec nie jestem pewien, czy ie byl wymieniany silnik... Na co zwracac szczegolna uwage przy ogledzinach samochodu ?
PZDR
Mam mozliwosc kupienia MX-6 z 1988 roku z silnikiem 2l 8V sprowadzonym ze stanow.
Czy ktos moglby sie wypowiedziec czy warto brac takie autko ? Blachy wydaja sie ok, ale silnik nie ma numerow, wiec nie jestem pewien, czy ie byl wymieniany silnik... Na co zwracac szczegolna uwage przy ogledzinach samochodu ?
PZDR
ooo cool
Auto jest super,pod warunkiem że jego stan nadaje się jeszcze do jazdy hehe. Silnik 2,0 jest spoko, 90 KM w miare oszczędny. Amerykańskie wersje często nie mają numerów, choć w tym wypadku bym powątpiweał. A wymianąsilnika sienie przejmuj,bo teraz silnik traktowany jest jako część zamienna, a nie element wozu. Nie musi mieć numerów.
Na co zwracać uwagr:
1. Korozja – szczególnie tylne nadkola i podłoga – progi. Pozaglądaj w bagażniku to bocznych schowków czy woda nie stoi lub czy nie stała,bo to może świadczyć o źle wykonanych naprawach blacharskich. Mój MX ma na każdym elemencie naklejki z numerem nadwozia.
Silnik, w zasadzie jest trwały. Odpal na zimno, a właściwie niech ci gość odpali a ty patrz czy nie dymi na niebiesko, bo wtedy lipa. Sprawdź czy nie bulgocze w zbiorniku płynu chłodniczego i czy na bagnecie nie ma opiłków metalu. Bo to też nic dobrego.
Auto jeśli trafisz w dobrym stanie jest naprawde rewelka
Mam od pół roku i jestem jak narazie w niebo wzięty
:D
Napiszcoś więcej o wyposażeniu tego furaka to podpowiem pare rzeczy
Tu masz linek do mojej :
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=6573
Auto jest super,pod warunkiem że jego stan nadaje się jeszcze do jazdy hehe. Silnik 2,0 jest spoko, 90 KM w miare oszczędny. Amerykańskie wersje często nie mają numerów, choć w tym wypadku bym powątpiweał. A wymianąsilnika sienie przejmuj,bo teraz silnik traktowany jest jako część zamienna, a nie element wozu. Nie musi mieć numerów.
Na co zwracać uwagr:
1. Korozja – szczególnie tylne nadkola i podłoga – progi. Pozaglądaj w bagażniku to bocznych schowków czy woda nie stoi lub czy nie stała,bo to może świadczyć o źle wykonanych naprawach blacharskich. Mój MX ma na każdym elemencie naklejki z numerem nadwozia.
Silnik, w zasadzie jest trwały. Odpal na zimno, a właściwie niech ci gość odpali a ty patrz czy nie dymi na niebiesko, bo wtedy lipa. Sprawdź czy nie bulgocze w zbiorniku płynu chłodniczego i czy na bagnecie nie ma opiłków metalu. Bo to też nic dobrego.
Auto jeśli trafisz w dobrym stanie jest naprawde rewelka
Napiszcoś więcej o wyposażeniu tego furaka to podpowiem pare rzeczy
Tu masz linek do mojej :
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=6573
Wersja amerykańska chyba nie ma numerów silnika... Tylko zastanaiwa mnie akurat taki silnik w MX-6... (spodziewałbym się raczej uturbionej 2.2 12V) Co do zwracania uwagi przy zakupie samochodu – tona poradników w necie. Niestety nigdy nie da się w 100% byc pewnym co kupujesz. Najłatwiejsza opcja to podjechanie do serwisu na przegląd (ale to kosztuje, nawet kilkaset złotych – zależy gdzie zrobisz i jaki zakres). Pamiętaj jednak że np. w autoryzowanym serwisie mogą znaleźć taką masę usterek że się przerazisz (to w końcu kilkunastoletnie auto) – a mogą one wcale go nie dyskryminować (np. łożysko czy przegub to kwestia 200-300 złotych z wymianą). Blachy też mogą wydawać się OK a w praktyce może okazać się że próchno. Sprawdź w szczególności progi – nie bój się uderzyć w nie czymś twardszym (trzonkiem młotka)– jeśli są zdrowe to nic im się nie stanie – progi w tych autkach są ich dość słabą stroną. Co do reszty – wszystko zależy od właściciela, więc trudno powiedzić. Mały przebieg musi być poświadczony wyglądem wnętrza (przetarcia siedzeń, mocno wyślizgana kierownica i lewarek mogą świadczyć o większych przebiegach). Napisz coś więcej o autku, co Ci się rzuca w oczy że może być nie tak to Ci pomożemy (moja 626 coupe to praktycznie to samo autko). No i napisz za ile – czy w ogole się to będzie opłacać
Moje autko: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=
Moje autko: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=
Ostatnio edytowano 7 lis 2005, 23:07 przez Huano, łącznie edytowano 1 raz
Pozdrowienia
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
- Od: 27 maja 2004, 10:00
- Posty: 724
- Skąd: REDA / k. Trojmiasta
- Auto: MX-3 1.8 V6 wersja USA '92



Huano napisał(a):Tylko zastanaiwa mnie akurat taki silnik w MX-6... (spodziewałbym się raczej uturbionej 2.2 12V)
tu nie koniecznie
Zaraz coś wam zeskanuje i wrzuce
Waluś napisał(a):Huano ale mamy oko znowu sie wyprzedziliśmy na wzajem
Hehehe – no po prostu wyczuwamy "coupe" (
P.S. Dorzuciłem również link do moejgo autka. Co do silników to masz rację – zapomniałem o zwykłych 12V, ale nadal mi ten 8V na USA nie pasi – ale kto wie?
Pozdrowienia
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
- Od: 27 maja 2004, 10:00
- Posty: 724
- Skąd: REDA / k. Trojmiasta
- Auto: MX-3 1.8 V6 wersja USA '92
Huano napisał(a):Hehehe – no po prostu wyczuwamy "coupe" ( zeby ) nosem
hehe

Macie tu ciekawostke

i dla słabego wzroku :

Ostatnio edytowano 7 lis 2005, 23:29 przez Waluś, łącznie edytowano 1 raz
Oooo... skund żeś to wytrzasnął? Świetne... Nie ma to jak prospekty 
Pozdrowienia
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
- Od: 27 maja 2004, 10:00
- Posty: 724
- Skąd: REDA / k. Trojmiasta
- Auto: MX-3 1.8 V6 wersja USA '92
Allegro rulezzzzzz
:D
jest cała gama amerikan mazda cars hehe
Miata, RX 7- turbo, 929 S, 626 SE, MX6 SE, Protege LX, 323 LX, MPV 4WD, B2600i
jest cała gama amerikan mazda cars hehe
Miata, RX 7- turbo, 929 S, 626 SE, MX6 SE, Protege LX, 323 LX, MPV 4WD, B2600i
Witam !
Wielkie dzieki za szybka odpowiedz
!
W wyposazeniu jest el. szyby, el. lusterka, centralny zamek, instalacja gazowa, welurowa tapicerka. Cena – kolo 5000, ale juz wiem, ze spadnie – jak rozmawialem z kolesiem to twierdzi, ze z tych 2 litrow jest 115 koni, a dzieki stronce juz wiem, ze jest ich 90
.
W piatek jade ogladac, wiec jak kupie, to uracze was zdjeciami
Powiedzcie mi jeszcze jak jest z czesciami ? W jakiej sa cenie, co sie najczesciej psuje i jakie sa koszta utrzymania ?
PZDR
Wielkie dzieki za szybka odpowiedz

W wyposazeniu jest el. szyby, el. lusterka, centralny zamek, instalacja gazowa, welurowa tapicerka. Cena – kolo 5000, ale juz wiem, ze spadnie – jak rozmawialem z kolesiem to twierdzi, ze z tych 2 litrow jest 115 koni, a dzieki stronce juz wiem, ze jest ich 90
W piatek jade ogladac, wiec jak kupie, to uracze was zdjeciami
Powiedzcie mi jeszcze jak jest z czesciami ? W jakiej sa cenie, co sie najczesciej psuje i jakie sa koszta utrzymania ?
PZDR
Co do cen części – hmmm... niektóre rzeczy nie są tanie – w końcu to jest coupe
Bardzo dużo części pasuje od wersji sedan/hatback, które nadal są popularne na polskich drogach. Znaczna większość występuje w tańszych zamiennikach (choć przy niektórych nie opłaca się oszczędzać). Przykładowo – komplet klocków to około 100-150 zł przód, tył jeśli są tarcze to około 100 zł. Filtr oleju od 20 do 50 zł, powietrza jeszcze taniej. Paliwo w podobnych granicach. Pamiętaj że jeśli sprzedawca nie przedstawi Ci wiarygodnych dokumentów potwierdzających wymainę paska rozrządu, warto od razu go wymienić (koszt rzędu 300-350 zł z wymianą – komplet pasek, rolka, napinacz). Sprawdź w jakim stanie są świece (koszt około 80 zł za komplet NGK zalecanych do tego silnika) oraz przewody wysokiego napięcia (autoelektryk powinien mieć specjalny przyrząd sprawdzający czy nie ma przebić) – koszt przewodów to około 200 zł silikonowe firmy BOSCH.
Hmmm... co do psucia się – trudno powiedzieć co się często psuje – praktycznie zadbane autko powinno się nie psuc
Ale to oczywiście nierealne. Wiadomo – co jakiś czas zawieszenie wymaga naprawy (tuleje, sworznie), amorki – ale to są zwyczajne koszty eksploatacyjne. W moim autku na przykład w dość słabym stanie jest wiązka elektryczna w komorze silnika – mocno pognita ale to może być winą bardzo długiego postoju autka (rok niejeżdżone) – nowa już czeka na wymianę
Dość często można połamać zapięcie pasów – na forum jest instruktaż rozbiórki i naprawy. Troszkę problemów z ręcznym (wersja z tarczami z tyłu) – ostatnio równiez przerabiałem, więc na forum również troche info na ten temat znajdziesz.
Jeśli jeszcze jakieś koszta Cię interesują – pytaj
I życzę udanego zakupu – sa to na prawdę wdzięczne autka 
Hmmm... co do psucia się – trudno powiedzieć co się często psuje – praktycznie zadbane autko powinno się nie psuc
Dość często można połamać zapięcie pasów – na forum jest instruktaż rozbiórki i naprawy. Troszkę problemów z ręcznym (wersja z tarczami z tyłu) – ostatnio równiez przerabiałem, więc na forum również troche info na ten temat znajdziesz.
Jeśli jeszcze jakieś koszta Cię interesują – pytaj
Pozdrowienia
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
- Od: 27 maja 2004, 10:00
- Posty: 724
- Skąd: REDA / k. Trojmiasta
- Auto: MX-3 1.8 V6 wersja USA '92
Huano napisał(a):można połamać zapięcie pasów
MX ma na prowadnicach
A z tym silnikiem to może jest tak, że klient ma faktycznie 2,2 a w dowodzie wbite 2,0, czasem tak bywa.
Co do części to tak jakpisze Huano, dodam tylko że jedynym problemem mogą być części blaharski, inne niż w 626 coupe (węższe lampy z przodu, inny układ z tyłu, inna blenda, inny zderzak z tyłu i jeszcze parę drobiazgów) ale od czasu do czasu pojawiają sie szroty z częściami do MX6 GD na allegro.
Dodam jeszcze że wszystkie części eksploatacyjne, zawieszenia i silnika, jeśli nie masz regulacji zawieszenia, to o nic sie nie musisz obowiać. Wszystko pasuje od europejskiego brata, więc jest ogólno dostępne
Waluś napisał(a):MX ma na prowadnicach
A z tyłu?
Pozdrowienia
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
- Od: 27 maja 2004, 10:00
- Posty: 724
- Skąd: REDA / k. Trojmiasta
- Auto: MX-3 1.8 V6 wersja USA '92
Wielkie dzieki za wszystkie informacje. Gadalem dzisiaj ze sprzedajacym – twierdzi, ze blachy i progi w stanie idealnym, podobnie jak silnik. Fajnie by bylo, bo autko coraz bardzi mi sie podoba (gdyby jeszcze tylko klime mialo....). Na pewno odezwe sie w piatek wieczorkiem – niezaleznie czy kupie czy nie.
PZDR i jeszcze raz serdecznie dziekuje za informacje
EDIT: A czy macie moze jakies zdjecia wnetrza ? Chodzi mi glownie o tylne siedzenia i bagaznik ? Bo zdjecia waszych Mazd juz obejrzalem (zwlaszcza ta czerwona sliczna...) i takowych nie widzialem
PZDR i jeszcze raz serdecznie dziekuje za informacje

EDIT: A czy macie moze jakies zdjecia wnetrza ? Chodzi mi glownie o tylne siedzenia i bagaznik ? Bo zdjecia waszych Mazd juz obejrzalem (zwlaszcza ta czerwona sliczna...) i takowych nie widzialem
Jutro zrobię fotki i wkleję. Jak wklei jeszcze Walus to zabaczysz czym się różnią wersja europejska od amerykańskiej 
Pozdrowienia
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
- Od: 27 maja 2004, 10:00
- Posty: 724
- Skąd: REDA / k. Trojmiasta
- Auto: MX-3 1.8 V6 wersja USA '92
Dopisze sie i ja. Wedlug mojej wiedzy, jezeli masz na mysli model GD (88-92) to amerykanie znali wylacznie dwa silniki: F2 i F2T. Oba mialy pojemnosc 2,2. Jezeli jest to mx6 GC, to rzeczywiscie moze byc 2,0 (tylko, choc w Europie montowano rowniez mniejsze), ale wtedy jeszcze mazda nie wpadla na pomysl nazwania coupe mx6. Nazywalo sie to po prostu 626 coupe. Ponadto amerykanski manual, ktorego jestem szczesliwym posiadaczem, opisuje wylacznie silnik F2/F2T.
Sprawdz dokladnie co kupujesz. Jak mozesz wrzuc fotki spod maski i calego auta.
Sprawdz dokladnie co kupujesz. Jak mozesz wrzuc fotki spod maski i calego auta.
- Od: 13 sie 2004, 13:17
- Posty: 398
- Skąd: Warszawa
- Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02
Witam ! Niestety sprzedajacy nie moze zrobic zdjec silnika, bo nie ma aparatu w tej chwili
Ale podal wszystkie oznaczenia jakie sa na nim :
2.0 injection SE 6E B.1
O tym, ze jest to Mazda z USA swiadczy, ze nie ma numeru seryjnego na silniku.
Co o tym sadzicie ?
PZDR
2.0 injection SE 6E B.1
O tym, ze jest to Mazda z USA swiadczy, ze nie ma numeru seryjnego na silniku.
Co o tym sadzicie ?
PZDR
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6