Strona 1 z 1

Serwo – czy pasuje od innej mazdy (626 GD/GV FE)

PostNapisane: 1 lut 2012, 09:13
przez Siw-y
elo :)

Zastanawia mnie czy da radę do GD/GV wrzucić p&p jakieś inne serwo.
Z moim raczej jest problem a zmieniać na ponad 20 letnią używkę niesie jednak ryzyko.

Wg EPC numery z innych mazd są zbliżone, różnią się początki, co nie zawsze oznacza, że część jest inna.

Re: Serwo – czy pasuje od innej mazdy (626 GD/GV FE)

PostNapisane: 1 lut 2012, 18:29
przez Pudzian84
A co się dzieje serwem ?? Bo też miałem problem

PostNapisane: 1 lut 2012, 21:06
przez Siw-y
Wspomaganie hamulców słabe.

Re: Serwo – czy pasuje od innej mazdy (626 GD/GV FE)

PostNapisane: 1 lut 2012, 21:14
przez max
Siwy sprawdź od 626 GF maja bardzo podobne hamulce

PostNapisane: 1 lut 2012, 21:36
przez Siw-y
To, że hamulce podobne to o niczym nie świadczy, chodzi czy szpilki mają ten sam rozstaw i czy grubość nie będzie kolidować z resztą gratów.

Re: Serwo – czy pasuje od innej mazdy (626 GD/GV FE)

PostNapisane: 1 lut 2012, 21:57
przez Pudzian84
miałem to samo u mnie z hamulcami i okazało się ze jak rozebrałem serwo to mi taka malutka gumka z bolca spadła a są trzy w kształcie trójkąta ułożone

PostNapisane: 1 lut 2012, 22:09
przez Siw-y
Zobaczymy, może to faktycznie pierdoła jest.

Re: Serwo – czy pasuje od innej mazdy (626 GD/GV FE)

PostNapisane: 1 lut 2012, 22:26
przez Pudzian84
naprawa zajęła mi cała 1 godz tylko ciężko rozłożyć jest ja lekko poodginałem i ob kręciło się a póżniej po doginałem jak złożyłem i jest gites

PostNapisane: 4 lut 2012, 07:18
przez Paweł
Maciek, opisz jak zachowuje się naciśnięty pedał hamulca po włączeniu i wyłączeniu silnika – opada, podnosi się? Sprawdzałeś szczelność podciśnienia?

PostNapisane: 5 lut 2012, 02:19
przez Siw-y
Na razie to nie mogę odpalić bo na zimnym nie mam kompresji na trzech cylindrach <glupek2>
Ale z tego co pamiętam to jak pompuję na wyłączonym to pedał twardnieje, po włączeniu silnika mięknie i opór jest gdzieś w połowie, ale mimo to skuteczność hamulców jest słaba, wszystkie zaciski są po regeneracji nic się nie blokuje.

Szczelności nie sprawdzałem, chciałem wiedzieć o możliwych "zamiennikach" zanim zdejmę serwo z auta.

Da się jakoś sztucznie wymusić działanie serwa? Czy tylko jedyna możliwość to podciśnienie?

PostNapisane: 5 lut 2012, 22:10
przez Paweł
Tak, do sprawdzenia serwa jest potrzebne podciśnienie.

Jeśli pedał po włączeniu silnika od razu wchodzi głębiej i trzymany po wyłączeniu nie rośnie, to serwo i układ podciśnienia są szczelne. Dodatkowo możesz sprawdzić, czy pedał naciśnięty pierwszy raz po wyłączeniu silnika jest wspomagany, a z każdym następnym kolejnym naciśnięciem twardnieje.

Możesz zdjąć przewód, który doprowadza podciśnienie do pompy i zobaczyć, czy przepuszcza powietrze tylko w jedną stronę (od pompy).

Możliwe, że układ jest zapowietrzony. Czy przy uruchomionym silniku pedał nie twardnieje przy "pompowaniu"? Klocki i tarcze sprawdzałeś? Winna może być także pompa lub korektor hamowania.

Lepiej, żeby serwo było sprawne, bo zestaw naprawczy kosztuje ~700 zł <oczy>.

PostNapisane: 5 lut 2012, 22:23
przez Siw-y
Paweł napisał(a):Jeśli pedał po włączeniu silnika od razu wchodzi głębiej i trzymany po wyłączeniu nie rośnie, to serwo i układ podciśnienia są szczelne.

Wchodzi głębiej i nie rośnie,

Paweł napisał(a):Dodatkowo możesz sprawdzić, czy pedał naciśnięty pierwszy raz po wyłączeniu silnika jest wspomagany, a z każdym następnym kolejnym naciśnięciem twardnieje.

Tak twardnieje.

Dziś miałem wrażenie, że wszystko jest ok, ale to może być spowodowane tym, że poruszam się MX-3 w którym układ ABS jest trochę zapowietrzony i hamulce są słabe.

Być może serwo i hamulce są sprawne a wrażenie słabych hamulców jest dlatego, że w MX-6 mam SWAP z Mazdy 6.

Re: Serwo – czy pasuje od innej mazdy (626 GD/GV FE)

PostNapisane: 6 lut 2012, 18:53
przez Pudzian84
mazs te same objawy co ja miałem pedał twardniał

PostNapisane: 7 lut 2012, 22:38
przez Paweł
Siw-y napisał(a):chodzi czy szpilki mają ten sam rozstaw i czy grubość nie będzie kolidować z resztą gratów.

Rozstaw szpilek będzie ten sam w praktycznie każdej mazdzie – BG, BA, BJ, GD, GE, GF itd... Natomiast wg numeru całego serwa lub reperaturki wychodzi, że takie samo było tylko w benzynowej GD.

PostNapisane: 29 paź 2013, 10:06
przez Siw-y
Serwo okazało się sprawne, przynajmniej tak oceniłem po jego wymontowaniu.
Po podaniu lekkiego podciśnienia ustami <rotfl> tłoczysko wciskało się bez większych oporów także na moje oko raczej ok.
Teraz mam pytanie w sprawie pompy bo wg tego co znalazłem to wypowiedź Pawła nie do końca się zgadza.
Paweł napisał(a):Natomiast wg numeru całego serwa lub reperaturki wychodzi, że takie samo było tylko w benzynowej GD.


Wg katalogów do GD są inne pompy, przynajmniej reperaturki do nich.
Do GD jest AUTOFREN D1599 a do GV D1634 i jest taki sam jak do 929 HC <co?>