Witam,
po pierwsze chciałem się przywitać – jestem tu nowy
a teraz dochodząc do sedna sprawy, kupiłem we wrześniu Madzię 626 III GD 2.2 12V +LPG 1990r.
I jestem super zadowolony. Ale ostatnio (teraz juz z tydzien) mam problem, ze stukaniem pod pokrywą zaworów, po jej zdjęciu na pierwszy rzut oka nie widać żadnego problemu. Poza jednym, na popychaczach widać ślad po uderzeniach w pokrywe zaworów.
I teraz pytanie, czym może być to spowodowane ?
Moj znajomy – mechanik, mowił że może to tylko kwestia wyregulowania zaworów, ale wolałbym najpierw zapytać tutaj, bo może ktoś już się spotkał z taką sytuacją.
Nagłe stukanie [GD 2.2 12V] – wykręcona świeca.
Strona 1 z 1
na popychaczach widać ślad po uderzeniach w pokrywe zaworów
jak to możliwe
może to tylko kwestia wyregulowania zaworów
w tym silniku regulacja jest hydrauliczna nie da się ustawić samemu , może po prostu już któryś z popychaczy nie wytrzymał i nie trzyma ciśnienia
- Od: 16 lut 2006, 21:56
- Posty: 470
- Skąd: wlodawa
- Auto: 626 coupe 2.2
mazda 3 2.0 TOPSPORT
audi A4 1.6
Transalp 600
przypadkiem problem dziś się rozwiązał. Dlaczego ?
Dzis jadac do ASO Mazdy w Redzie w pewnym momencie, z pod maski zaczal dochdzic strasznie glosny dzwiek, 'stukania' co przejscie tloka.
Oczywiscie zgasilem silnik, zatrzymalem sie, pasażer odpalił silnik gdy ja mialem otwartą maskę, i od razu rzuciło mi się w oczy to że świeca z podłączonym kablem wysokiego napięcia, wyskoczyla ze swojego gniazda. Oczywiście szybko wyciągnąłem klucz do świec, wkręciłem, odpaliłem.. i stukało nadal, ale dojechalem, zalatwilem zamowienie w aso, wrocilem 10km do domu.
Po paru godzinach odpaliłem Madzię, ii.... nie ma stukania najprawdopodobniej świeca wykręcała sie powoli od wibracji silnika, i w pewnym momencie wyskoczyła, a do tego momentu, musiała wypuszczać ciśnienie itd z silnika. Po zatrzymaniu ' wycieku ' najwyraźniej zaczeło wszystko dzialac jak powinno.
zaworek i tak kupię – > nie zaszkodzi, a zaliczke 20zl juz wplacilem, (łączny koszt zaworka, sprężyny, zabezpieczenia, i ringa to ~40zl).
Dzis jadac do ASO Mazdy w Redzie w pewnym momencie, z pod maski zaczal dochdzic strasznie glosny dzwiek, 'stukania' co przejscie tloka.
Oczywiscie zgasilem silnik, zatrzymalem sie, pasażer odpalił silnik gdy ja mialem otwartą maskę, i od razu rzuciło mi się w oczy to że świeca z podłączonym kablem wysokiego napięcia, wyskoczyla ze swojego gniazda. Oczywiście szybko wyciągnąłem klucz do świec, wkręciłem, odpaliłem.. i stukało nadal, ale dojechalem, zalatwilem zamowienie w aso, wrocilem 10km do domu.
Po paru godzinach odpaliłem Madzię, ii.... nie ma stukania najprawdopodobniej świeca wykręcała sie powoli od wibracji silnika, i w pewnym momencie wyskoczyła, a do tego momentu, musiała wypuszczać ciśnienie itd z silnika. Po zatrzymaniu ' wycieku ' najwyraźniej zaczeło wszystko dzialac jak powinno.
zaworek i tak kupię – > nie zaszkodzi, a zaliczke 20zl juz wplacilem, (łączny koszt zaworka, sprężyny, zabezpieczenia, i ringa to ~40zl).
- Od: 9 gru 2011, 14:58
- Posty: 13
- Skąd: Rumia
- Auto: Jest:
Mazda 626 III GD 2.2 12V Coupe Czerwona
Audi A4 B5 Avant
Były:
Mazda 626 III GD 2.2 12V Coupe Czarna
Mazda 626 V GF 1.8 16V Sedan
na szczęście głowica w naszych motorkach ma mocny gwint. Mi też kiedyś wypluło świecę z gniazda, ale że klucza przy sobie nie miałem to wykręciłem całkiem i do domu dojechałem na 3 garach. To też nie jest dobre rozwiązanie, ale nie chciałem ryzykować ponownego wyrwania świecy po dokręceniu tylko palcami.
Gwint ocalał
Gwint ocalał
U mnie na szczęście gwint też jest calutki teraz będę pamiętał i co jakiś czas sprawdzę czy są świece dokręcone. Jeździłem wcześniej Toyota Corolla e11 1.3 4efe i nigdy mi się nic takiego nie zdarzyło. ale.. człowiek uczy się całe życie
A apropo pierwotnego tematu, to chyba wszystko już wyjaśnione, nie miałem kompresji – > Przez luźną świecę, zaworek pompy oleju i tak wymienie przy najbliższej wymianie oleju
A apropo pierwotnego tematu, to chyba wszystko już wyjaśnione, nie miałem kompresji – > Przez luźną świecę, zaworek pompy oleju i tak wymienie przy najbliższej wymianie oleju
Ostatnio edytowano 13 gru 2011, 00:51 przez zurekiv, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 9 gru 2011, 14:58
- Posty: 13
- Skąd: Rumia
- Auto: Jest:
Mazda 626 III GD 2.2 12V Coupe Czerwona
Audi A4 B5 Avant
Były:
Mazda 626 III GD 2.2 12V Coupe Czarna
Mazda 626 V GF 1.8 16V Sedan
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6