Jak rozpoznać rodzaj silnika ?

Postprzez BratCukierka » 28 lis 2011, 09:31

Jak w temacie. Co to za silnik? zwykły 2,0??

Właściciel mówi że to 2,5 i była robiona przekładka z innej mazdy ;)

Obrazek
Ostatnio edytowano 28 lis 2011, 14:37 przez BratCukierka, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez Waluś » 28 lis 2011, 19:59

max 2,0 na gaźniku :P
Wygląda tak samo jak moje 2,0 w GD i jeszcze bardziej podobne do 1,6 który miałem w GC :P
tyle że w 2,0 wlot filtra skierowany był w kierunku pasa przedniego, a w 1,6 było identyko jak na focie, nawet obudowa była niebieska :P
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Szyna » 28 lis 2011, 21:52

dscn2622l.jpg

To mój stary 2.0 90km 8V myślę ze raczej niczym szczególnym się nie rożni ;)
Poza tym czy były w GC silniki 2,5 <co?>
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3348 (89/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez BratCukierka » 29 lis 2011, 09:21

Odpowiedź od właściciela (nowego) tego cuda:

"co do dolotu powietrza to tez był skierowany do przodu lecz zostal zalozony mieszalnik od gazu i dolot musial byc przelozony w druga strone. to, ze to wyglada jak 2.0 to sie nie dziwie bo glowica jest od 2.0 ale blok silnika jest jakis inny bo nie dosc ze poduszki byly przespawane to jest zrobione jakes patentowe smarowanie walka rozrządu które jest poprowadzone na zewnątrz silnika i jest chamsko wręcz rzemieślniczo wprowadzone do glowicy co na pewno nie jest oryginalne, a co do gaźnika to nie wiem czy jest oryginalny czy kolektor dolotu jest inny bo w ogóle gaźnik nie pasuje i jest zrobiona podkladka pomiedzy. myslalem ze to jest podstawka od podtlenku LPG ale gaz jest wpiety w filtr powietrza. takze nikt dokladnie nie wie co jest z tym silnikiem... "

"nooo zgadzam sie 2.5to v6 a co to za hybryda silnika to nikt nie wie , zaczerpnolem troszku histori tegocuda i w 88r.została sprowadzona do polski ale taniej było przebic blachy i dowodzie pojawił sie silnik 2.0d, seryjnie bylo to 2.0bena tylko ze przyjechała do kraju na lawecie z przewinietą panewką i jak to własciciel opowiadał blok sprowadzili tez niewiadomo zkąd i jakis (mechanik elektryk tancerz erotyczny) stworzył z tego co miał , to co jezdzi do teraz ,a wszyscy wiemy jak łatwo było za PRL-u z czesciami szczególnie do japończyków . pojawiło sie moje pytanie czy warto było takie cuda robic i kombinowac ,ale poruwnujac wyposarzenie tej madzi a np. skody 105l z tego samego roku w kturej luksusem było radio safari i 1głosnik , to jednak te 23 lata temu madzia robiła szał na drogach.A pozniej z racji spalania i drozejącej benzyny magda dostała instalacje LPG i ktos w dowód zrobił adnotacje na przekladke silnika na 1.6 (chodzilo o wysokosc OC?) tego juz nie wiem i do teraz oc jest za 1.6 tak własnie przedstawia sie cała barwna chistoria tego pojazdu ,i co najlepsze ma pompe mech. na silniku i elekt. obok zbiornika ktora jest odłaczona , istny samochod zagadka ;D "
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez Szyna » 29 lis 2011, 10:43

Hahaha :D Ja bym sobie to odpuścił jak to takie cudo jest. Coś Ci się rozleci i nie wiadomo będzie jak to poskładać w całość i od czego w ogóle zacząć :P A jeżeli to niby silnik 2,5 to przejedz się na hamownie i sprawdź moc <lol>
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3348 (89/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez BratCukierka » 29 lis 2011, 13:59

Ja nie chce tego kupić :P

Ten koleś ją teraz kupił (z naszego lokalnego brodnickiego forum mot.) i sam nie wie co ma :P

EDIT:

Odpowiedzi c.d.: :D :P

"ooo własnie to jest 2.0 góra silnika identyczna jak moja tylko tu jest filtr razaz przy pokrywie zaworów a u mnie brakuje z 3 cm bo jest jakis mod z gaznikiem , a i z tego co wiem ten silnik nie ma poduszki od strony rozrzadu , a moja ma i to ktos sam wspawał do podłużnicy bo oryginalnie tego tam napewno nie było"

:D


EDIT:

Pytanie od kolegi od tej GC :P

"do was pytanie , jest to gaznik od mojej hybrydy , i tak na samej górze jest linka od ssania po prawej jest mocowanie linki od gazu i obok tego jest jeszcze jedno takie samo mocowanie co tam powinno byc???"
Ostatnio edytowano 29 lis 2011, 17:59 przez Anonymous, łącznie edytowano 1 raz
Powód: prosze edytowac posty ;)
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez Konradlat » 30 gru 2013, 12:38

Witam w weekend staje się posiadaczem GD z 1988 roku w wersji Cronos. I w związku z tym mam pytanie. Jak przy tym aucie rozpoznać silnik gdy w dowodzie jest 1.8 na deklu 12V a listwa jest od 2.2? Dzięki za pomoc i przepraszam jeżeli powinienem był to wrzucić do innego działu jednak nie mam pojęcia gdzie.
Ostatnio edytowano 9 sty 2014, 21:06 przez Konradlat, łącznie edytowano 1 raz
Konradlat
 

Postprzez max » 30 gru 2013, 22:44

Nie jestem pewien ale na bloku jest oznaczenie 2.2 jak będę jutro w garażu to luknę na stary blok , a jak nie to dopiero w nowym roku :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2006, 21:56
Posty: 470
Skąd: wlodawa
Auto: 626 coupe 2.2
mazda 3 2.0 TOPSPORT
audi A4 1.6
Transalp 600

Postprzez max » 3 sty 2014, 22:13

Z przodu bloku jest znaczek 2.2 tylko zastanawiam się czy przy złożonym silniku kolektor wydechowy go nie zasłania ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2006, 21:56
Posty: 470
Skąd: wlodawa
Auto: 626 coupe 2.2
mazda 3 2.0 TOPSPORT
audi A4 1.6
Transalp 600

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6