Strona 1 z 2

Prawidłowe ustawienie kąta zapłonu 626 GD

PostNapisane: 19 cze 2005, 10:15
przez krzysiek626
Tak jak w temacie mam zapłon ustawiony na 11 stopni czy to jest prawidłowo? Nigdzie nie moge znaleść jakie jest prawidłowe ustawienie.

PostNapisane: 19 cze 2005, 16:16
przez TRIBUTE
Wg programu AutoData 2004 powinieneś mieć wyprzedzenie 6 +/– 1 prze 800 rpm na benzynie oczywiście :]

PostNapisane: 19 cze 2005, 23:00
przez krzysiek626
O kurde to mam o wiele za duzo jak ma być na 6 stopni...

PostNapisane: 19 cze 2005, 23:23
przez TRIBUTE
Ten silnik ma tak podane, myślę że do lpg może być 8-9 stopni . <jupi>

PostNapisane: 24 cze 2005, 10:50
przez adam626
a jak się zachowuje silnik
klepią zawory przy obciążeniu
dostaje samozapłonu
kicha
szarpie
bo jak jeździ dobrze to bym się tym nie przejmował

PostNapisane: 24 cze 2005, 14:23
przez krzysiek626
Nic sie nie dzieje z sinikiem tylko jak spada z obrotów to troche strzela w tłumniku. Ustawiłem na 9 stopni i troche zmuliło mi auto.

PostNapisane: 24 cze 2005, 14:37
przez tomekrvf
adam626 napisał(a):klepią zawory przy obciążeniu

To nie zawory klepia....

PostNapisane: 24 cze 2005, 20:35
przez krzysiek626
Dziwne ze jak sciągnęłem z niemiec to miała zapłon na 10 stopni ustawiony, wiec na gazie przyspieszyli mi na 11. wtedy paliła mi 8 litrów gazu na trasie i po mieście 12. Teraz jak przestawiłem na 9 stopni to ma troche muła i pali mi 7,5 w trasie i niecałe 11 po miescie. Ciekawe wkoncu jak ma być on ustawiony? Musze chyba do serwisu sie dowiedzieć?

Ustawienie zapłonu, obroty itd, czyli czy mogę prosić o kilk

PostNapisane: 22 kwi 2006, 00:10
przez mosad-ad

Proszę o kilka zwięzlych fachowych podpowiedzi – albo link lub wyciąg z książki serwisu.
Na ile stopni ustawiamy zapłon przed ZZ?
Jakie powinny być (zgodnie z fabryką) obroty silnika na biegu jałowym (P – automat)?
Czy regulacji dokonywać przy zdjętych, czy też założonych przewodach podciśnieniowych?

Serdeczne dzięki
Pozdro
mosad-ad – adam <glupek2>

PostNapisane: 25 kwi 2006, 21:58
przez mosad-ad
Chlopaki (dziewczyny) mam rozumiec ze nikt nie potrafi mi pomoc, czy klasycznie zrzucacie mnie na bambo?
Czy moze tylko ja mam problemy z zapalnikami? :) <killer>

PostNapisane: 25 kwi 2006, 22:06
przez es
mosad-ad napisał(a):Chlopaki (dziewczyny) mam rozumiec ze nikt nie potrafi mi pomoc, czy klasycznie zrzucacie mnie na bambo?
Czy moze tylko ja mam problemy z zapalnikami? :) <killer>


Nikt Cie nie zrzuca. Ja i inni nie zauwazyli albo nie potrafili nic podpowiedziec. A tu na szczescie jesli sie nie wie lub nie ma jakiegos pomyslu, to sie nie zasmieca forum. Postaram sie cos jutro wyszperac w manualu. Nie obiecuje pomocy, bo wiele informacji jest czesto ograniczona do propozycji zastosowania narzedzia serwisowego. Moj manual to serwisowka z ASO.

PostNapisane: 25 kwi 2006, 22:31
przez Waluś

PostNapisane: 22 sty 2007, 22:42
przez Johnny
Czy ktoś wie jaki powinien być kąt wyprzedzenia zapłonu w mazdzie 626 z silnikiem 2,2 na gazie? Optymalny kąt powinien być raczej inny niż na benzynie.

PostNapisane: 22 sty 2007, 23:42
przez Waluś
Johnny widzę że znalazłeś :) ale zapiszę dla potomnych:
6 stopni +/-1 stopien

PostNapisane: 22 sty 2007, 23:54
przez Johnny
A czy to nie jest kąt "seryjny"? Z tego co wiem przy instalacjach gazowych powinien być inny. Czy nie?

PostNapisane: 23 sty 2007, 19:38
przez ZK33
Johnny napisał(a):A czy to nie jest kąt "seryjny"? Z tego co wiem przy instalacjach gazowych powinien być inny. Czy nie?


Miałem kiedyś Probe 2,2i z 89 r i miał przejechane chyba ze 300 k km i z tego chyba ze 100 kkm na gazie.
chodził bez zarzutu i oczywiście zapłon nie był regulowany założeniu instalacji gazowej.

PostNapisane: 23 sty 2007, 20:34
przez Johnny
A jakie miał spalanie (i przy jakiej jeździe)? Dobrze ustawiony zapłon istotnie wpływa na pracę silnika i są to różnice odczuwalne. Mi mazda paliła 11 a po serwisie (wymiana głowicy) 13. Po pracy silnika jestem pewien że mam inny zapłon niż poprzednio.

PostNapisane: 24 sty 2007, 09:47
przez ZK33
Johnny napisał(a):A jakie miał spalanie (i przy jakiej jeździe)?

Jak jeździłem dość ostro to mi palił do 13 litrów gazu.
jak delikatnie to 10 litrów.
Silnik był generalnie nie do zajeżdzenia, zaplonu wcale nie ruszałem.
w międzyczasie padly mi dwie skrzynie biegow, dwa razy pękł pasek rozrządu i raz padła pompa wody.

Rregulacja aparatu zapłonowego – kąt wyprzedzenia zapłonu

PostNapisane: 13 wrz 2008, 10:38
przez andrewx85
od ostatniej wymiany mam problem z dokladnym polozeniem jak ustawilem dobrze zeby samochod odrazu zapalał po przekreceniu kluczyka to jak sie rozgrzał to strasznie obroty skakały i czasami strzelał no to wiadomo ze bylo za wczesnie ustawione teraz jak ustawiłem to samochod długo kreci jakies 4 sekundy i obroty bardzo opornie sie stabilizuja, ale jak unormuja sie to jezdzi bardzo ładnie ,swiece dobre i kable dobre nie maja przebicia, ile kosztuje regulacja na warsztacie?? i czy do kazdego lepszego warsztatu mozna podjechac bo ja juz tutaj rece rozkładam co to tego.

PostNapisane: 14 wrz 2008, 20:25
przez Waluś
wyregulować by każdy potrafił który posiada lampę stroboskopową, pod warunkiem że zna kąt wyprzedzenia zapłonu dla silnika F2 i wie że trzeba przełączyć silnik w tryb serwisoway przed regulacją :)