Prawidłowe ustawienie kąta zapłonu 626 GD

Postprzez krzysiek626 » 19 cze 2005, 10:15

Tak jak w temacie mam zapłon ustawiony na 11 stopni czy to jest prawidłowo? Nigdzie nie moge znaleść jakie jest prawidłowe ustawienie.
Mazda 626 coupe z przebiegiem 249000km + nowy nabytek Mitsubishi Galant 95r. z przebiegiem 109000km=Japońska jakość
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2005, 16:03
Posty: 93
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 626coupe 2.0i GD FE6 89r

Postprzez TRIBUTE » 19 cze 2005, 16:16

Wg programu AutoData 2004 powinieneś mieć wyprzedzenie 6 +/– 1 prze 800 rpm na benzynie oczywiście :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 gru 2004, 21:58
Posty: 237
Auto: Xedos CA KF '96

Postprzez krzysiek626 » 19 cze 2005, 23:00

O kurde to mam o wiele za duzo jak ma być na 6 stopni...
Mazda 626 coupe z przebiegiem 249000km + nowy nabytek Mitsubishi Galant 95r. z przebiegiem 109000km=Japońska jakość
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2005, 16:03
Posty: 93
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 626coupe 2.0i GD FE6 89r

Postprzez TRIBUTE » 19 cze 2005, 23:23

Ten silnik ma tak podane, myślę że do lpg może być 8-9 stopni . <jupi>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 gru 2004, 21:58
Posty: 237
Auto: Xedos CA KF '96

Postprzez adam626 » 24 cze 2005, 10:50

a jak się zachowuje silnik
klepią zawory przy obciążeniu
dostaje samozapłonu
kicha
szarpie
bo jak jeździ dobrze to bym się tym nie przejmował
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez krzysiek626 » 24 cze 2005, 14:23

Nic sie nie dzieje z sinikiem tylko jak spada z obrotów to troche strzela w tłumniku. Ustawiłem na 9 stopni i troche zmuliło mi auto.
Mazda 626 coupe z przebiegiem 249000km + nowy nabytek Mitsubishi Galant 95r. z przebiegiem 109000km=Japońska jakość
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2005, 16:03
Posty: 93
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 626coupe 2.0i GD FE6 89r

Postprzez tomekrvf » 24 cze 2005, 14:37

adam626 napisał(a):klepią zawory przy obciążeniu

To nie zawory klepia....
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez krzysiek626 » 24 cze 2005, 20:35

Dziwne ze jak sciągnęłem z niemiec to miała zapłon na 10 stopni ustawiony, wiec na gazie przyspieszyli mi na 11. wtedy paliła mi 8 litrów gazu na trasie i po mieście 12. Teraz jak przestawiłem na 9 stopni to ma troche muła i pali mi 7,5 w trasie i niecałe 11 po miescie. Ciekawe wkoncu jak ma być on ustawiony? Musze chyba do serwisu sie dowiedzieć?
Mazda 626 coupe z przebiegiem 249000km + nowy nabytek Mitsubishi Galant 95r. z przebiegiem 109000km=Japońska jakość
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2005, 16:03
Posty: 93
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 626coupe 2.0i GD FE6 89r

Postprzez mosad-ad » 22 kwi 2006, 00:10


Proszę o kilka zwięzlych fachowych podpowiedzi – albo link lub wyciąg z książki serwisu.
Na ile stopni ustawiamy zapłon przed ZZ?
Jakie powinny być (zgodnie z fabryką) obroty silnika na biegu jałowym (P – automat)?
Czy regulacji dokonywać przy zdjętych, czy też założonych przewodach podciśnieniowych?

Serdeczne dzięki
Pozdro
mosad-ad – adam <glupek2>
mosad-ad
 

Postprzez mosad-ad » 25 kwi 2006, 21:58

Chlopaki (dziewczyny) mam rozumiec ze nikt nie potrafi mi pomoc, czy klasycznie zrzucacie mnie na bambo?
Czy moze tylko ja mam problemy z zapalnikami? :) <killer>
mosad-ad
 

Postprzez es » 25 kwi 2006, 22:06

mosad-ad napisał(a):Chlopaki (dziewczyny) mam rozumiec ze nikt nie potrafi mi pomoc, czy klasycznie zrzucacie mnie na bambo?
Czy moze tylko ja mam problemy z zapalnikami? :) <killer>


Nikt Cie nie zrzuca. Ja i inni nie zauwazyli albo nie potrafili nic podpowiedziec. A tu na szczescie jesli sie nie wie lub nie ma jakiegos pomyslu, to sie nie zasmieca forum. Postaram sie cos jutro wyszperac w manualu. Nie obiecuje pomocy, bo wiele informacji jest czesto ograniczona do propozycji zastosowania narzedzia serwisowego. Moj manual to serwisowka z ASO.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2004, 13:17
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02

Postprzez Waluś » 25 kwi 2006, 22:31

Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Johnny » 22 sty 2007, 22:42

Czy ktoś wie jaki powinien być kąt wyprzedzenia zapłonu w mazdzie 626 z silnikiem 2,2 na gazie? Optymalny kąt powinien być raczej inny niż na benzynie.
Początkujący
 
Od: 12 paź 2006, 13:47
Posty: 16
Skąd: Kobyłka
Auto: 626 coupe 2,2i gaz, autm, 90

Postprzez Waluś » 22 sty 2007, 23:42

Johnny widzę że znalazłeś :) ale zapiszę dla potomnych:
6 stopni +/-1 stopien
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Johnny » 22 sty 2007, 23:54

A czy to nie jest kąt "seryjny"? Z tego co wiem przy instalacjach gazowych powinien być inny. Czy nie?
Początkujący
 
Od: 12 paź 2006, 13:47
Posty: 16
Skąd: Kobyłka
Auto: 626 coupe 2,2i gaz, autm, 90

Postprzez ZK33 » 23 sty 2007, 19:38

Johnny napisał(a):A czy to nie jest kąt "seryjny"? Z tego co wiem przy instalacjach gazowych powinien być inny. Czy nie?


Miałem kiedyś Probe 2,2i z 89 r i miał przejechane chyba ze 300 k km i z tego chyba ze 100 kkm na gazie.
chodził bez zarzutu i oczywiście zapłon nie był regulowany założeniu instalacji gazowej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2004, 19:42
Posty: 141
Skąd: Łask
Auto: CX 9

Postprzez Johnny » 23 sty 2007, 20:34

A jakie miał spalanie (i przy jakiej jeździe)? Dobrze ustawiony zapłon istotnie wpływa na pracę silnika i są to różnice odczuwalne. Mi mazda paliła 11 a po serwisie (wymiana głowicy) 13. Po pracy silnika jestem pewien że mam inny zapłon niż poprzednio.
Początkujący
 
Od: 12 paź 2006, 13:47
Posty: 16
Skąd: Kobyłka
Auto: 626 coupe 2,2i gaz, autm, 90

Postprzez ZK33 » 24 sty 2007, 09:47

Johnny napisał(a):A jakie miał spalanie (i przy jakiej jeździe)?

Jak jeździłem dość ostro to mi palił do 13 litrów gazu.
jak delikatnie to 10 litrów.
Silnik był generalnie nie do zajeżdzenia, zaplonu wcale nie ruszałem.
w międzyczasie padly mi dwie skrzynie biegow, dwa razy pękł pasek rozrządu i raz padła pompa wody.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2004, 19:42
Posty: 141
Skąd: Łask
Auto: CX 9

Postprzez andrewx85 » 13 wrz 2008, 10:38

od ostatniej wymiany mam problem z dokladnym polozeniem jak ustawilem dobrze zeby samochod odrazu zapalał po przekreceniu kluczyka to jak sie rozgrzał to strasznie obroty skakały i czasami strzelał no to wiadomo ze bylo za wczesnie ustawione teraz jak ustawiłem to samochod długo kreci jakies 4 sekundy i obroty bardzo opornie sie stabilizuja, ale jak unormuja sie to jezdzi bardzo ładnie ,swiece dobre i kable dobre nie maja przebicia, ile kosztuje regulacja na warsztacie?? i czy do kazdego lepszego warsztatu mozna podjechac bo ja juz tutaj rece rozkładam co to tego.
Ostatnio edytowano 15 wrz 2008, 10:07 przez andrewx85, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 09:55
Posty: 376
Skąd: Olsztyn
Auto: 626 GD, 2.2i 88 /LPG 12.02.1988:)

Postprzez Waluś » 14 wrz 2008, 20:25

wyregulować by każdy potrafił który posiada lampę stroboskopową, pod warunkiem że zna kąt wyprzedzenia zapłonu dla silnika F2 i wie że trzeba przełączyć silnik w tryb serwisoway przed regulacją :)
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6