Szarpanie podczas jazdy – świece, kable, palec rozdzielacza
Mazda 626 GD 2.0 benz 90KM coupe '90 rok bez LPG
Problem objawia sie nastepujaco: silnik bardzo mocno szarpie w momencie, gdy utrzymuje stala predkosc. Bieg nie ma znaczenia, najsilniej wystepuje w okolicach 2500 obrotow. Jak przyspieszam to nie szarpie (no moze raz sie zdarzylo). Wczesniej bylo to charakterystyczne miedzy 2000-3000 obrotow, teraz szarpie juz nawet przy 1500 i przy 4000. Samochod od kiedy pamietam mial ten problem, ale nie bylo to az tak odczuwalne. Na jalowym szarpie, ale lekko. Rok temu tez mialem taka sytuacje, ze szarpanie sie nasililo i padl po 2-3 dniach modul zaplonowy. Po wymianie modulu, szarpanie w bardzo duzym stopniu zmalalo. Kopulke, palec rozdzielacza, przewody, swiece wymienialem rok temu. Czyzby teraz znowu umieral modul? Jesli nie, to co moze byc przyczyna ?
Problem objawia sie nastepujaco: silnik bardzo mocno szarpie w momencie, gdy utrzymuje stala predkosc. Bieg nie ma znaczenia, najsilniej wystepuje w okolicach 2500 obrotow. Jak przyspieszam to nie szarpie (no moze raz sie zdarzylo). Wczesniej bylo to charakterystyczne miedzy 2000-3000 obrotow, teraz szarpie juz nawet przy 1500 i przy 4000. Samochod od kiedy pamietam mial ten problem, ale nie bylo to az tak odczuwalne. Na jalowym szarpie, ale lekko. Rok temu tez mialem taka sytuacje, ze szarpanie sie nasililo i padl po 2-3 dniach modul zaplonowy. Po wymianie modulu, szarpanie w bardzo duzym stopniu zmalalo. Kopulke, palec rozdzielacza, przewody, swiece wymienialem rok temu. Czyzby teraz znowu umieral modul? Jesli nie, to co moze byc przyczyna ?
- Od: 23 kwi 2005, 16:22
- Posty: 9
- Skąd: Warszawa
- Auto: 626 GD 2.0i '90 coupe FE 90KM
nie wiem jaki to silnik czy gaznik czy wtrysk ale podam ci uniwersalnie
mysle ze to:
-paliwo (cos z pompa gaznikiem/wtryskiem)
albo
-elektryka (przewody wysokiego napiecia, aparat zaplonowy lub sterowanie)
i teraz tak:
-jesli myslisz ze to gaznik to go rozbierz wyczysc wszystkie dysze sprawdz czy nie ma piasku(lacznie z glowna od srodka) nie wiem czy gaznik w mazdzie jest problemem (ja mam webera i nie jest). jesli masz wtrysk to nie pomoge bo nie wiem.
*jeszcze moze pompa paliwa nie wyrabiac ale to bym raczej wykluczyl ze wzgledu na to ze samochod przyspiesza normalnie.
-jesli tomyslisz ze prad/elektryka to:
sprawdz na jakims innym kpl. przewodow WN (starym czy pozyczonym).
sprawdz na innej cewce
sprawdz czy masz ladowanie bo moze alternator slabnie na obrotach i iskry nie daje
sprawdz na innym module/aparacie zaplonowym
sprawdz na innych swiecach
to tak z dzialu "rady uniwersalne"
mysle ze to:
-paliwo (cos z pompa gaznikiem/wtryskiem)
albo
-elektryka (przewody wysokiego napiecia, aparat zaplonowy lub sterowanie)
i teraz tak:
-jesli myslisz ze to gaznik to go rozbierz wyczysc wszystkie dysze sprawdz czy nie ma piasku(lacznie z glowna od srodka) nie wiem czy gaznik w mazdzie jest problemem (ja mam webera i nie jest). jesli masz wtrysk to nie pomoge bo nie wiem.
*jeszcze moze pompa paliwa nie wyrabiac ale to bym raczej wykluczyl ze wzgledu na to ze samochod przyspiesza normalnie.
-jesli tomyslisz ze prad/elektryka to:
sprawdz na jakims innym kpl. przewodow WN (starym czy pozyczonym).
sprawdz na innej cewce
sprawdz czy masz ladowanie bo moze alternator slabnie na obrotach i iskry nie daje
sprawdz na innym module/aparacie zaplonowym
sprawdz na innych swiecach
to tak z dzialu "rady uniwersalne"
- Od: 16 cze 2005, 09:06
- Posty: 14
- Skąd: Warszawa
- Auto: M-B W124 230CE
VW Caddy LIFE 1,9TDI
Suzuki DL 1000
Kawasaki ER6f
juMAZDAj napisał(a):626 GD 2.0 benz 90KM
setniew napisał(a):nie wiem jaki to silnik czy gaznik
raczej wtrysk, bo gaźnik ma 100 KM, a w coupe nie montowali chyba gaźników, przynajmniej w GD.
juMAZDAj napisał(a):teraz szarpie juz nawet przy 1500
przy takich obrotach to nic dziwnego. Za niskie obrotu, nie powinno się tak jeździć.
juMAZDAj napisał(a):Na jalowym szarpie
Nie kapuje
juMAZDAj napisał(a):Jak przyspieszam to nie szarpie
Skoro w tym przypadku nie szarpie, co prawda mało wiem o silnikach, ale wykluczyłbym paliwo (pompa, wtryski itp) i elektrykę hmm w sumie też, ale tu mam mało wiedzy, być może faktycznie coś z zapłonem.
Ja mam problem szarpania związany ze sprzęgłem. jak przyspieszam jest ok, jak za niskie obroty to poszarpuje, jak zdejme noge z gazu to hoho, wtedy moge zęby o kierwe wybić jak jade na niskim biegu i wysokich obrotach, ale to inny temat hehe

Puhcio napisał(a):Nie wiem czy dobrze myślę, ale .... poduszki pod silnikiem/skrzynia ?
A jaki mogą mieć wpływ np.przy stałej ,jednostajnej jeździe?
W oczekiwaniu na nowy podpis...
Ja bym tu obstawiał na elektryke,bo jeśli przy przyspieszaniu nie szarpie ,a tylko przy stałych obrotach to paliwo bym raczej wykluczył. A modem wymieniłeś na nowy? Dobrze jak byś miał możliwość podłączenia drugiego modułu na 100% sprawnego.
W oczekiwaniu na nowy podpis...
Dzieki za wszystkie sugestie i juz wyjasniam. Oczywiscie sprzet jest na wtrysku. Piszac "szarpie przy 1500 i na jalowym" mialem na mysli dodawanie gazu na tzw. luzie, czyli gdy jest na luzie (jalowym), to bez dodawania gazu silnik lekko szarpnie co pare sekund, ale sporadycznie. Na jalowym chodzi najrowniej. Gdy dodam gazu do ok. 1500 to zaczyna szarpac mocniej. W zakresie 2000-3000 to juz jest bardzo odczuwalne i podczas jazdy mocno meczy. Ciezko jest to wytrzymac, gdy sie jedzie 80km/h i chce sie ta predkosc utrzymac. Wszelkie elementy przenoszace naped po silniku bym wykluczyl, typu sprzeglo, skrzynia, przeguby, bo chyba na jalowym by to nie wychodzilo. Pompa raczej nie, bo spokojnie przespiesza. Podejrzewam, ze to lambda albo przeplywomierz. Zawsze na wyzszych troche szarpal, ale nie tak jak teraz. Jak to znowu modul to chyba zmienie aparat zaplonowy na mechaniczny, jesli sie da.
- Od: 23 kwi 2005, 16:22
- Posty: 9
- Skąd: Warszawa
- Auto: 626 GD 2.0i '90 coupe FE 90KM
juMAZDAj napisał(a): Piszac "szarpie przy 1500 i na jalowym" mialem na mysli dodawanie gazu na tzw. luzie, czyli gdy jest na luzie (jalowym), to bez dodawania gazu silnik lekko szarpnie co pare sekund, ale sporadycznie.
Puhcio napisał(a):poduszki pod silnikiem/skrzynia
Czemu nie ?
Ostatnio edytowano 17 cze 2005, 19:55 przez Puhcio, łącznie edytowano 1 raz
Pozdrawiam,
Paweł
Paweł
- Od: 16 sty 2005, 17:08
- Posty: 2553
- Skąd: Katowice
- Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG
To nie wygląda na objawy przepływomierza. Próbowałeś odpiąć wtyczke przy przepływce?Czy się coś zmieni? Chociaż myśle że zgaśnie odrazu.
W oczekiwaniu na nowy podpis...
Bez jazdy probnej chyba nikt nic nie powiejuMAZDAj napisał(a):Pokombinuje troche i zobacze,
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
ja jeszcze trabanciarz i modeli/wersji mazdy nie znam, potrafie podlubac w swoim silniku, wasze maszyny to juz wyzszy level... jednak usterki szukalbym w zaplonie.gdyby to byl moj VW silniczek to bym wymienil kable podcisnienia,kable WN, swiece, pompke przyspieszenia zaplonu, aparat zaplonowy, cewke i sterownik zaplonu. zachowujac kolejnosc. nie wiem jak wyglada to w mazdzie czy to duzy problem wykonac taka operacje ale moim zdaniem najlepiej podjedz do kogos z klubu kto ma taka madzie jak twoja i podmieniaj czesci... troche sie narobisz ale jak chcesz przoszczedzic to to chyba jedyna opcja zeby usterke zlokalizowac... a jak tak nie znajdziesz to chyba pora na mechanika jednak...
jednak ze wzgledu na moje ograniczone doswiadczenie w tej dziedzinie (poniewaz mazdy sie nie psuja
i nie ma okazji w nich podlubac) poczekal bym az ktos poprze moja wypowiedz
jednak ze wzgledu na moje ograniczone doswiadczenie w tej dziedzinie (poniewaz mazdy sie nie psuja
- Od: 16 cze 2005, 09:06
- Posty: 14
- Skąd: Warszawa
- Auto: M-B W124 230CE
VW Caddy LIFE 1,9TDI
Suzuki DL 1000
Kawasaki ER6f
A nie może to być problem z kątem wyprzedzania zapłonu
Jakie to ma objawy
(pytanie lamerskie
ale bogu dzięki do tej pory jeszcze nigdy nie miałem kłopotów z silnikiem, a były już 2
:D)
A nie może to być problem z kątem wyprzedzania zapłonu pytajnik
to by nie szarpal tylko mulil, bo gdyby mial szarpac to by prychal, kichal i nie chcial palic. tak mysle przynajmniej
mazda 626 2,0 D mam nadzieje nie dlugo 
- Od: 16 cze 2005, 09:06
- Posty: 14
- Skąd: Warszawa
- Auto: M-B W124 230CE
VW Caddy LIFE 1,9TDI
Suzuki DL 1000
Kawasaki ER6f
Zdjalem przewod podcisnienia od wyprzedzania zaplonu i ..............
nie szarpie. Zakladam przewod z powrotem – szarpie i prycha (czego wczesniej nie slyszalem). Przejechalem sie, no i jest duzo lepiej, przynajmniej nie grozi to juz urazami szyi. Moze i gorzej przyspiesza, ale wole to od szarpania. Kat wyprzedzenia zaplonu, mialem ustawiany przy wymianie modulu rok temu. O co tu chodzi?
PS: czym moze sie zakonczyc dluzsza jazda z odlaczonym podcisnieniem ?
nie szarpie. Zakladam przewod z powrotem – szarpie i prycha (czego wczesniej nie slyszalem). Przejechalem sie, no i jest duzo lepiej, przynajmniej nie grozi to juz urazami szyi. Moze i gorzej przyspiesza, ale wole to od szarpania. Kat wyprzedzenia zaplonu, mialem ustawiany przy wymianie modulu rok temu. O co tu chodzi?
PS: czym moze sie zakonczyc dluzsza jazda z odlaczonym podcisnieniem ?
- Od: 23 kwi 2005, 16:22
- Posty: 9
- Skąd: Warszawa
- Auto: 626 GD 2.0i '90 coupe FE 90KM
układ podciśnienia przyspiesza zapłon
dodatkowo jest przyspieszenie odśrodkowe
jak jeszcze dasz za wczesny statyczny
może być problem
przestaw aparat o kilka stopni zgodnie z obrotami silnika i już
zaznacz tylko połozenie aparatu to wrazie czego wrócisz do poprzedniego ustawienia
dodatkowo jest przyspieszenie odśrodkowe
jak jeszcze dasz za wczesny statyczny
może być problem
przestaw aparat o kilka stopni zgodnie z obrotami silnika i już
zaznacz tylko połozenie aparatu to wrazie czego wrócisz do poprzedniego ustawienia
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
- Od: 18 lis 2003, 15:56
- Posty: 774
- Skąd: wawa
- Auto: 626GD89 GT 4WS
juMAZDAj napisał(a):Zdjalem przewod podcisnienia od wyprzedzania zaplonu i ..............
nie szarpie. Zakladam przewod z powrotem – szarpie i prycha (czego wczesniej nie slyszalem). Przejechalem sie, no i jest duzo lepiej, przynajmniej nie grozi to juz urazami szyi. Moze i gorzej przyspiesza, ale wole to od szarpania. Kat wyprzedzenia zaplonu, mialem ustawiany przy wymianie modulu rok temu. O co tu chodzi?
PS: czym moze sie zakonczyc dluzsza jazda z odlaczonym podcisnieniem ?
Prawdopodobnie uszkodzona jest membrana w "silowniku". Brak tego elementu nieco zamula Ci samochod.
- Od: 13 sie 2004, 13:17
- Posty: 398
- Skąd: Warszawa
- Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6