Szarpanie podczas jazdy – świece, kable, palec rozdzielacza

Postprzez juMAZDAj » 17 cze 2005, 10:05

Mazda 626 GD 2.0 benz 90KM coupe '90 rok bez LPG

Problem objawia sie nastepujaco: silnik bardzo mocno szarpie w momencie, gdy utrzymuje stala predkosc. Bieg nie ma znaczenia, najsilniej wystepuje w okolicach 2500 obrotow. Jak przyspieszam to nie szarpie (no moze raz sie zdarzylo). Wczesniej bylo to charakterystyczne miedzy 2000-3000 obrotow, teraz szarpie juz nawet przy 1500 i przy 4000. Samochod od kiedy pamietam mial ten problem, ale nie bylo to az tak odczuwalne. Na jalowym szarpie, ale lekko. Rok temu tez mialem taka sytuacje, ze szarpanie sie nasililo i padl po 2-3 dniach modul zaplonowy. Po wymianie modulu, szarpanie w bardzo duzym stopniu zmalalo. Kopulke, palec rozdzielacza, przewody, swiece wymienialem rok temu. Czyzby teraz znowu umieral modul? Jesli nie, to co moze byc przyczyna ?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 kwi 2005, 16:22
Posty: 9
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GD 2.0i '90 coupe FE 90KM

Postprzez setniew » 17 cze 2005, 10:33

nie wiem jaki to silnik czy gaznik czy wtrysk ale podam ci uniwersalnie ;)

mysle ze to:
-paliwo (cos z pompa gaznikiem/wtryskiem)
albo
-elektryka (przewody wysokiego napiecia, aparat zaplonowy lub sterowanie)

i teraz tak:

-jesli myslisz ze to gaznik to go rozbierz wyczysc wszystkie dysze sprawdz czy nie ma piasku(lacznie z glowna od srodka) nie wiem czy gaznik w mazdzie jest problemem (ja mam webera i nie jest). jesli masz wtrysk to nie pomoge bo nie wiem.
*jeszcze moze pompa paliwa nie wyrabiac ale to bym raczej wykluczyl ze wzgledu na to ze samochod przyspiesza normalnie.

-jesli tomyslisz ze prad/elektryka to:
sprawdz na jakims innym kpl. przewodow WN (starym czy pozyczonym).
sprawdz na innej cewce
sprawdz czy masz ladowanie bo moze alternator slabnie na obrotach i iskry nie daje
sprawdz na innym module/aparacie zaplonowym
sprawdz na innych swiecach

to tak z dzialu "rady uniwersalne"
Początkujący
 
Od: 16 cze 2005, 09:06
Posty: 14
Skąd: Warszawa
Auto: M-B W124 230CE
VW Caddy LIFE 1,9TDI
Suzuki DL 1000
Kawasaki ER6f

Postprzez Waluś » 17 cze 2005, 18:56

juMAZDAj napisał(a):626 GD 2.0 benz 90KM

setniew napisał(a):nie wiem jaki to silnik czy gaznik

raczej wtrysk, bo gaźnik ma 100 KM, a w coupe nie montowali chyba gaźników, przynajmniej w GD.

juMAZDAj napisał(a):teraz szarpie juz nawet przy 1500

przy takich obrotach to nic dziwnego. Za niskie obrotu, nie powinno się tak jeździć.
juMAZDAj napisał(a):Na jalowym szarpie

Nie kapuje :| mnie uczono że jałowy to luz, więc co kicha i prycha ci na luzie ?? Czy może jałowy to coś innego :|
juMAZDAj napisał(a):Jak przyspieszam to nie szarpie

Skoro w tym przypadku nie szarpie, co prawda mało wiem o silnikach, ale wykluczyłbym paliwo (pompa, wtryski itp) i elektrykę hmm w sumie też, ale tu mam mało wiedzy, być może faktycznie coś z zapłonem.

Ja mam problem szarpania związany ze sprzęgłem. jak przyspieszam jest ok, jak za niskie obroty to poszarpuje, jak zdejme noge z gazu to hoho, wtedy moge zęby o kierwe wybić jak jade na niskim biegu i wysokich obrotach, ale to inny temat hehe <lol>
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Puhcio » 17 cze 2005, 19:01

Nie wiem czy dobrze myślę, ale .... poduszki pod silnikiem/skrzynia ?
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez Italiano » 17 cze 2005, 19:20

Puhcio napisał(a):Nie wiem czy dobrze myślę, ale .... poduszki pod silnikiem/skrzynia ?

A jaki mogą mieć wpływ np.przy stałej ,jednostajnej jeździe?
W oczekiwaniu na nowy podpis...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2005, 00:40
Posty: 2682 (1/0)
Skąd: Calcinato
Auto: Renault scenic 1.6 B
Ford Galaxy 2.0 170 KM
Renault Express 1.5 dci

Postprzez Italiano » 17 cze 2005, 19:27

Ja bym tu obstawiał na elektryke,bo jeśli przy przyspieszaniu nie szarpie ,a tylko przy stałych obrotach to paliwo bym raczej wykluczył. A modem wymieniłeś na nowy? Dobrze jak byś miał możliwość podłączenia drugiego modułu na 100% sprawnego.
W oczekiwaniu na nowy podpis...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2005, 00:40
Posty: 2682 (1/0)
Skąd: Calcinato
Auto: Renault scenic 1.6 B
Ford Galaxy 2.0 170 KM
Renault Express 1.5 dci

Postprzez juMAZDAj » 17 cze 2005, 19:44

Dzieki za wszystkie sugestie i juz wyjasniam. Oczywiscie sprzet jest na wtrysku. Piszac "szarpie przy 1500 i na jalowym" mialem na mysli dodawanie gazu na tzw. luzie, czyli gdy jest na luzie (jalowym), to bez dodawania gazu silnik lekko szarpnie co pare sekund, ale sporadycznie. Na jalowym chodzi najrowniej. Gdy dodam gazu do ok. 1500 to zaczyna szarpac mocniej. W zakresie 2000-3000 to juz jest bardzo odczuwalne i podczas jazdy mocno meczy. Ciezko jest to wytrzymac, gdy sie jedzie 80km/h i chce sie ta predkosc utrzymac. Wszelkie elementy przenoszace naped po silniku bym wykluczyl, typu sprzeglo, skrzynia, przeguby, bo chyba na jalowym by to nie wychodzilo. Pompa raczej nie, bo spokojnie przespiesza. Podejrzewam, ze to lambda albo przeplywomierz. Zawsze na wyzszych troche szarpal, ale nie tak jak teraz. Jak to znowu modul to chyba zmienie aparat zaplonowy na mechaniczny, jesli sie da.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 kwi 2005, 16:22
Posty: 9
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GD 2.0i '90 coupe FE 90KM

Postprzez Puhcio » 17 cze 2005, 19:51

juMAZDAj napisał(a): Piszac "szarpie przy 1500 i na jalowym" mialem na mysli dodawanie gazu na tzw. luzie, czyli gdy jest na luzie (jalowym), to bez dodawania gazu silnik lekko szarpnie co pare sekund, ale sporadycznie.


Puhcio napisał(a):poduszki pod silnikiem/skrzynia


Czemu nie ?
Ostatnio edytowano 17 cze 2005, 19:55 przez Puhcio, łącznie edytowano 1 raz
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez Italiano » 17 cze 2005, 19:52

To nie wygląda na objawy przepływomierza. Próbowałeś odpiąć wtyczke przy przepływce?Czy się coś zmieni? Chociaż myśle że zgaśnie odrazu.
W oczekiwaniu na nowy podpis...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2005, 00:40
Posty: 2682 (1/0)
Skąd: Calcinato
Auto: Renault scenic 1.6 B
Ford Galaxy 2.0 170 KM
Renault Express 1.5 dci

Postprzez juMAZDAj » 17 cze 2005, 20:00

Pokombinuje troche i zobacze, teraz w weekend bede mial chwilke na to. Myslalem o odpieciu przyspieszenia zaplonu, bedzie straszny wol, ale moze mniej narowisty.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 kwi 2005, 16:22
Posty: 9
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GD 2.0i '90 coupe FE 90KM

Postprzez Jaksa » 17 cze 2005, 21:24

juMAZDAj napisał(a):Pokombinuje troche i zobacze,
Bez jazdy probnej chyba nikt nic nie powie :)
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez setniew » 18 cze 2005, 01:15

ja jeszcze trabanciarz i modeli/wersji mazdy nie znam, potrafie podlubac w swoim silniku, wasze maszyny to juz wyzszy level... jednak usterki szukalbym w zaplonie.gdyby to byl moj VW silniczek to bym wymienil kable podcisnienia,kable WN, swiece, pompke przyspieszenia zaplonu, aparat zaplonowy, cewke i sterownik zaplonu. zachowujac kolejnosc. nie wiem jak wyglada to w mazdzie czy to duzy problem wykonac taka operacje ale moim zdaniem najlepiej podjedz do kogos z klubu kto ma taka madzie jak twoja i podmieniaj czesci... troche sie narobisz ale jak chcesz przoszczedzic to to chyba jedyna opcja zeby usterke zlokalizowac... a jak tak nie znajdziesz to chyba pora na mechanika jednak...

jednak ze wzgledu na moje ograniczone doswiadczenie w tej dziedzinie (poniewaz mazdy sie nie psuja :) i nie ma okazji w nich podlubac) poczekal bym az ktos poprze moja wypowiedz
Początkujący
 
Od: 16 cze 2005, 09:06
Posty: 14
Skąd: Warszawa
Auto: M-B W124 230CE
VW Caddy LIFE 1,9TDI
Suzuki DL 1000
Kawasaki ER6f

Postprzez Waluś » 18 cze 2005, 09:53

A nie może to być problem z kątem wyprzedzania zapłonu ?? Jakie to ma objawy ?? (pytanie lamerskie :D ale bogu dzięki do tej pory jeszcze nigdy nie miałem kłopotów z silnikiem, a były już 2 :D:D)
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez setniew » 18 cze 2005, 10:20

A nie może to być problem z kątem wyprzedzania zapłonu pytajnik


to by nie szarpal tylko mulil, bo gdyby mial szarpac to by prychal, kichal i nie chcial palic. tak mysle przynajmniej
mazda 626 2,0 D mam nadzieje nie dlugo :)
Początkujący
 
Od: 16 cze 2005, 09:06
Posty: 14
Skąd: Warszawa
Auto: M-B W124 230CE
VW Caddy LIFE 1,9TDI
Suzuki DL 1000
Kawasaki ER6f

Postprzez juMAZDAj » 18 cze 2005, 16:13

Zdjalem przewod podcisnienia od wyprzedzania zaplonu i ..............
nie szarpie. Zakladam przewod z powrotem – szarpie i prycha (czego wczesniej nie slyszalem). Przejechalem sie, no i jest duzo lepiej, przynajmniej nie grozi to juz urazami szyi. Moze i gorzej przyspiesza, ale wole to od szarpania. Kat wyprzedzenia zaplonu, mialem ustawiany przy wymianie modulu rok temu. O co tu chodzi?

PS: czym moze sie zakonczyc dluzsza jazda z odlaczonym podcisnieniem ?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 kwi 2005, 16:22
Posty: 9
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GD 2.0i '90 coupe FE 90KM

Postprzez setniew » 19 cze 2005, 00:15

znaczy jezeli wystepuje analogia pomiedzy naszymi silnikami to masz walnieta pompke przyspieszenia zaplonu.
mazda 626 2,0 D mam nadzieje nie dlugo :)
Początkujący
 
Od: 16 cze 2005, 09:06
Posty: 14
Skąd: Warszawa
Auto: M-B W124 230CE
VW Caddy LIFE 1,9TDI
Suzuki DL 1000
Kawasaki ER6f

Postprzez setniew » 22 cze 2005, 10:35

i jak wiesz juz co bylo nie tak?
mazda 626 2,0 D mam nadzieje nie dlugo :)
Początkujący
 
Od: 16 cze 2005, 09:06
Posty: 14
Skąd: Warszawa
Auto: M-B W124 230CE
VW Caddy LIFE 1,9TDI
Suzuki DL 1000
Kawasaki ER6f

Postprzez adam626 » 22 cze 2005, 11:56

układ podciśnienia przyspiesza zapłon
dodatkowo jest przyspieszenie odśrodkowe
jak jeszcze dasz za wczesny statyczny
może być problem
przestaw aparat o kilka stopni zgodnie z obrotami silnika i już
zaznacz tylko połozenie aparatu to wrazie czego wrócisz do poprzedniego ustawienia
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez es » 22 cze 2005, 12:26

juMAZDAj napisał(a):Zdjalem przewod podcisnienia od wyprzedzania zaplonu i ..............
nie szarpie. Zakladam przewod z powrotem – szarpie i prycha (czego wczesniej nie slyszalem). Przejechalem sie, no i jest duzo lepiej, przynajmniej nie grozi to juz urazami szyi. Moze i gorzej przyspiesza, ale wole to od szarpania. Kat wyprzedzenia zaplonu, mialem ustawiany przy wymianie modulu rok temu. O co tu chodzi?

PS: czym moze sie zakonczyc dluzsza jazda z odlaczonym podcisnieniem ?


Prawdopodobnie uszkodzona jest membrana w "silowniku". Brak tego elementu nieco zamula Ci samochod.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2004, 13:17
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02

Postprzez adam626 » 22 cze 2005, 12:32

ale napisał że odłączenie wpływa na pracę silnika
pytanie jak wpływa
nie przyspieszając zapłonu
czy dając lewe powietrze w kolektor bo jest odłaczony przewód
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6

cron