Pasek rozrządu. Potrzebna porada fachowca

Postprzez Przemo » 10 cze 2005, 20:25

Panowie tylko nie krzyczcie, że już było i że jest przycisk szukaj, ale ja trochę z innej beczki. Wczoraj wymieniłem pasek rozrządu i napotkałem na mały probem, otóż znaki na kołach zębatych wałków rozrządu oznaczone są w miarę precyzyjnie i nie ma problemu z ich ustawieniem. Natomiast znak na kole zębatym od wału korbowego jest mało precyzyjny, trudno jest stwierdzić czy na 100% się pokrywa, więc mam wątpliwość bo ustawiłem go raz na jednej pozycji, raz na drugiej i obydwie wydają się w porządku, a różnica to ząb i w końcu nie nie jestem pewien czy mam dobrze. W związku z tym mam pytanie czy nie ma jeszcze gdzieś innego znaku tak jak jest w innych samochodach, np na kole zamachowym widoczny przez zaślepkę w skrzyni.
Kolejny problem jaki napotkałem to regulacja naciągu paska. Powiedzcie mi w jaki sposób (oczywiście garażowy) stwierdzić że jest dobrze naciągnięty, ani za mocno, ani za słabo? W książce pisze że po założeniu wagi z siłą 10 daN, ma się ugiąć 7.5 – 8.5.
Pozdrawiam Przemo
Generacja Doskonała
Obrazek
Mazda 626 GD 2.0 16V FE3 GT 4WS '87 120kkm & BMW 525d '00 160kkm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2004, 22:14
Posty: 223
Skąd: okolice Kraka
Auto: 626 GD 2.0 16V GT 4WS

Postprzez magicadm » 11 cze 2005, 13:54

Po naciągnięciu paska znaczniki powinny ustawić się w mniej " dwuznaczy" sposób.
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Przemo » 11 cze 2005, 22:18

magicadm napisał(a):Po naciągnięciu paska znaczniki powinny ustawić się w mniej " dwuznaczy" sposób.

Tak właśnie powinno być, w poprzednim samochodzie miałem znak grubości 1 mm na kole zębatym wału korbowego i pokrywał się idealnie z wycięciem na bloku. Natomiast w 626 jest klin z jednej strony koła zębatego, a po drugiej stronie koła zębatego jest znak na bloku, więc trudno jest stwierdzić z dokładnością do nanometra czy się idealnie pokrywają z tąd moja niepewność. Dlatego zadałem pytanie czy nie ma jeszcze gdzieś znaku np na kole zamachowym?

Czy nie znacie jakiejś chaupniczej metody właściwego naciągnu paska rozrządu?
Pozdrawiam Przemo
Generacja Doskonała
Obrazek
Mazda 626 GD 2.0 16V FE3 GT 4WS '87 120kkm & BMW 525d '00 160kkm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2004, 22:14
Posty: 223
Skąd: okolice Kraka
Auto: 626 GD 2.0 16V GT 4WS

Postprzez Jaksa » 11 cze 2005, 22:38

Przemo napisał(a):Czy nie znacie jakiejś chaupniczej metody właściwego naciągnu paska rozrządu?
Myslę ze znamy <lol>
Po zamontowaniu paska odpuszczasz śrubę mocującą napinacz i robisz 2 obroty walu korbowego ( w prawo :P oczywiscie ) napinacz wybiera sobie optymalne ustawienie ( naciągnięcie ) paska . Tak to jest opisane w serwisówce i tak nauczono mnie kiedyś w ASO.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Przemo » 11 cze 2005, 22:45

Ale tam nie ma hydraulicznego napinacza paska rozrządu, tam jest tylko słabiutka sprężynka która za bardzo nie naciąga paska. Wcześniej miałem pasek bardzo luźno, był aż tak luźno że podczas przegazowywania pasek wpadał w wibracje (jeśli to odpowiednie określenie). Więc nie wiem czy ma być aż tak luźno, no nic spróbuje twojej metody i zobacze co będzie.
Pozdrawiam Przemo
Generacja Doskonała
Obrazek
Mazda 626 GD 2.0 16V FE3 GT 4WS '87 120kkm & BMW 525d '00 160kkm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2004, 22:14
Posty: 223
Skąd: okolice Kraka
Auto: 626 GD 2.0 16V GT 4WS

Postprzez Jaksa » 11 cze 2005, 22:49

Przemo napisał(a):Ale tam nie ma hydraulicznego napinacza paska rozrządu
A czy Ja pisałem o hydraulicznym napinaczu? Wiem ze jest tam spręzyna i ona powinna naciągnąc rolkę a rolka pasek. Zrób tak jak napisałem , będzie git.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Waluś » 12 cze 2005, 10:59

Przemo takie małe ott. Skąd wziołeś tą literke przy oznaczeniu silnika "N" zdawało mi sie że FE3N to wersja rajdowa o b.wysokiej mocy, której wyprodukowano kilka sztuk tylko :D:D:D <diabełek> <diabełek>
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Huano » 12 cze 2005, 14:31

Hmmm... Tutaj akurat Przemo ma rację – dokładnie taki napis widnieje na silniku (specjalnie dzisiaj też zerknąłem) – FE3N. To samo jest na wałkach rozrządu :) Wersja o której piszesz miała chyba oznaczenie FE3T?
Pozdrowienia
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2004, 10:00
Posty: 724
Skąd: REDA / k. Trojmiasta
Auto: MX-3 1.8 V6 wersja USA '92

Postprzez Waluś » 12 cze 2005, 14:46

Huano napisał(a):Wersja o której piszesz miała chyba oznaczenie FE3T?


Hmm możliwe, ja tak tylko z ciekawości :]
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Huano » 12 cze 2005, 14:52

:]
Pozdrowienia
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2004, 10:00
Posty: 724
Skąd: REDA / k. Trojmiasta
Auto: MX-3 1.8 V6 wersja USA '92

Postprzez Przemo » 12 cze 2005, 19:45

Jaksa napisał(a):
Przemo napisał(a):Ale tam nie ma hydraulicznego napinacza paska rozrządu
A czy Ja pisałem o hydraulicznym napinaczu? Wiem ze jest tam spręzyna i ona powinna naciągnąc rolkę a rolka pasek. Zrób tak jak napisałem , będzie git.


Wielkie dzięki Jaksa. Co ja bym bez twojej pomocy zrobił?? Taki użytkownik jak ty to wielki skarb dla naszego forum!!
Pozdrawiam Przemo
Generacja Doskonała
Obrazek
Mazda 626 GD 2.0 16V FE3 GT 4WS '87 120kkm & BMW 525d '00 160kkm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2004, 22:14
Posty: 223
Skąd: okolice Kraka
Auto: 626 GD 2.0 16V GT 4WS

Postprzez Przemo » 12 cze 2005, 19:48

Huano napisał(a):Hmmm... Tutaj akurat Przemo ma rację – dokładnie taki napis widnieje na silniku (specjalnie dzisiaj też zerknąłem) – FE3N. To samo jest na wałkach rozrządu :) Wersja o której piszesz miała chyba oznaczenie FE3T?

Nic dodać, nic ująć.
Pozdrawiam Przemo
Generacja Doskonała
Obrazek
Mazda 626 GD 2.0 16V FE3 GT 4WS '87 120kkm & BMW 525d '00 160kkm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2004, 22:14
Posty: 223
Skąd: okolice Kraka
Auto: 626 GD 2.0 16V GT 4WS

Postprzez Jaksa » 12 cze 2005, 21:28

Przemo napisał(a):Wielkie dzięki Jaksa.
Nie ma sprawy ( pomaganie" on line " to drugie moje imię <lol> )
Przemo napisał(a):Taki użytkownik jak ty to wielki skarb dla naszego forum!!
Nie wszyscy chyba jednak tak myślą :P ( zazdrość to norma w tym kraju )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Huano » 12 cze 2005, 22:28

Jaksa napisał(a):Nie wszyscy chyba jednak tak myślą język ( zazdrość to norma w tym kraju )


No to zli ludzie są, bo ja też uwazam ze jestes niezastapiony na forum i wiele osob zawdziecza Ci co njamniej zaoszczedzenie pieniazkow (nie mowiac o nerwach a niektorych przypadkach nawet i zdorwiu). Dlatego rowniez podpisuje sie pod tym co napisal Przemo!
Pozdrowienia
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2004, 10:00
Posty: 724
Skąd: REDA / k. Trojmiasta
Auto: MX-3 1.8 V6 wersja USA '92

Postprzez Jaksa » 12 cze 2005, 22:44

Huano napisał(a):No to zli ludzie są
Oj tak <lol> Jestem na forum od marca 2004 roku tym " złym " wydaje się ze dzięki temu wybudowałem sobie juz dom z basenem <glupek2> Byłem warsztatem klubowym i moderatorem ale chyba nie byłem wygodny dla pewnych osób ( zbyt dużo oklasków w moją stronę .....heh jak to w zyciu )
Przepraszam za OT.

P.S. Zawsze możecie liczyć na Jaksę. ( to do tych dobrych ludzi <lol> )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Paweł » 12 cze 2005, 23:16

Jaksa napisał(a):ale chyba nie byłem wygodny dla pewnych osób

Raczej troche sobie pofolgowales z cenami Jareczku. Dobrze, ze wracasz do pierwotnych zwyczajow i widac Cie znow na forum. Oczywiscie szkoda, ze byla potrzebna terapia szokowa. Pozdrawiam.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/955)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Jaksa » 13 cze 2005, 17:48

tco_tm napisał(a):Raczej troche sobie pofolgowales z cenami
Nadal nic się nie zmieniło , firma działa i będzie działac tak jak Ja na forum <lol> chyba ze mnie wykopiesz :P <lol>
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez JACU626 » 13 cze 2005, 18:50

Ja tez sie dopisze :P i życzę wszystkim wszystkiego najlepszego :D . Osobiście uważam że terapia szokowa jest każdemu w życiu potrzebna <lol> .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2004, 18:03
Posty: 555
Skąd: NIENAMIERZALNE TSA I RTA

Postprzez Jaksa » 13 cze 2005, 19:34

JACU626 napisał(a):terapia szokowa jest każdemu w życiu potrzebna
Pozostawmy to bez komentarza bo znowu będzie kilka stron bezsensownej gadki.
JACU626 napisał(a):życzę wszystkim wszystkiego najlepszego
I to jest dobre hasło <jupi>
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Przemo » 13 cze 2005, 21:53

Jaksa wielkie dzięki, zastosowałem się do Twoich wskazówek i jest teraz idealnie. Szkoda że tak daleko do Wawy, pewnie byś miał stałego klienta. Ale kto wie jak będą jakieś usterki i się skumulują to może zaliczę Wawke, bo w okolicy ciężko o dobrego Mazdowca.
Pozdrawiam Przemo
Generacja Doskonała
Obrazek
Mazda 626 GD 2.0 16V FE3 GT 4WS '87 120kkm & BMW 525d '00 160kkm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2004, 22:14
Posty: 223
Skąd: okolice Kraka
Auto: 626 GD 2.0 16V GT 4WS

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6